دو شرط کُردها برای توافق با بشار اسد-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

دو شرط کُردها برای توافق با بشار اسد

فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک دو شرط استقلال نیروهای تحت امرش در آینده سوریه و پذیرش خودمختاری در قالب قانون اساسی را به عنوان شروط همکاری کُردها با دولت بشار اسد عنوان نموده است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 07
کد خبر: ۲۷۲۱۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ بازگشت محدود شماری از نظامیان آمریکایی به مناطق نفت خیز دیرالزور و قامشلی جهت سرقت نفت سوریه مجددا کُردهای سوریه را به طمع انداخته و بر دامنه شروط شان جهت همکاری با نظام سوریه افزوده اند. مظلوم عبدی که در رسانه ها به مظلوم کوبانی شهر می باشد به عنوان فرمانده شاخه نظامی نیروهای سوریه دموکراتیک اخیرا دو شرط را برای همکاری با نظام بشار اسد تعیین نموده است.

 

به گزارش روز پنجشنبه روسیا الیوم، عبدی گفت: دمشق تمایل دارد تا با کردها توافق و مذاکره کند و در کنار دولت در مقابل اشغالگری ترکیه قرار گیرند.

 

وی افزود: برای دستیابی به توافق با دولت سوریه ما دو شرط داریم: نخست اینکه تشکیلات خودمختار کُرد در قالب قانون اساسی بخشی از مدیریت کلی سوریه باشد و دوم اینکه نیروهای سوریه دموکراتیک به عنوان یک نهاد دارای استقلال باشد.

 

عبدی اضافه کرد: خواست کردها این است که نیروهای قسد حضور نظامی سازمانی خود را در مناطق شمال و شرقی سوریه حفظ کند و از این مناطق به عنوان بخش رسمی از ارتش سوریه محافظت کند.

 

فرمانده کل نیروهای کُرد سوریه در ادامه گفت: اما دولت سوریه به این می اندیشد که این نیروها در قالب فردی و فرماندهان به ارتش سوریه بپیوندند و از طرف ما امکان موافقت با آن وجود ندارد.

 

وی درخصوص حضور آمریکا در میادین نفتی سوریه نیز گفت: همه می دانند که آمریکا نیازی به نفت ندارد. آن ها می گویند که نمی خواهند این نفت به دست داعش، نظام سوریه یا نیروهای دیگر بیافتد و بایستی که آمریکایی اینجا باقی بمانند تا بخشی از این توازان باشند.

 

پیش تر «شورای سوریه دموکراتیک» شاخه سیاسی «نیروهای دموکراتیک سوریه» با صدور بیانیه ای برای مذاکره و گفت و گوی مستقیم با دولت سوریه با هدف مقابله با تهدید تجزیه این کشور اعلام آمادگی کرده بود.

 

در همین رابطه وزارت دفاع سوریه نیز در بیانیه ای اعلام کرده بود که فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه پس از تسلط بر بخش وسیعی از خاک سوریه از نیروهای مسلح کرد موسوم به "قسد" می خواهد تا برای مقابله با حمله خارجی به ارتش این کشور بپیوندند.

 

ترکیه از ۲۵ مهرماه برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه از مناطق مرزی الرقه و الحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد.

 

یکی از اهداف ترکیه از این عملیات نظامی ایجاد منطقه امن در شمال سوریه در حدفاصل شهرهای راس العین و تل ابیض به طول ۱۲۰ کیلومتر و عمق ۳۰ کیلومتری از مرزهای ترکیه است.

 

رجب طیب اردوغان: نیروهای کُرد از تمامی بخش‌های منطقه امن در شمال سوریه خارج نشده‌اند

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه، گفت که نیروهای کُرد از تمامی بخش‌های منطقه امن در شمال سوریه خارج نشده‌اند.

 

وی گفت: «مهلت ۱۵۰ ساعته که با روسیه بر سر آن توافق کردیم به پایان رسیده است،‌ اما نیروهای کرد همچنان از این مناطق عقب‌نشینی نکرده‌اند. آنان همچنان حملاتی را شکل می‌دهند و ارتش آزاد سوریه نیز پاسخ‌شان را می‌دهد. امروز ۱۱ نفر از آن‌ها کشته شده‌اند. آیا باید خاموش بمانیم؟ البته که واکنشنشان خواهیم داد و با موفقیت این کار را به پایان خواهیم برد. بنا دارم با رئیس‌جمهوری روسیه در این‌باره حرف بزنم.»

 

روسیه و ترکیه توافق کرده بودند که با خروج نیروهای کرد از مناطق شمال شرقی سوریه به‌طور مشترک عملیات گشت‌زنی را به اجرا دربیاورند.

 

رجب طیب اردوغان امروز پیش از سفر به مجارستان اظهار داشت آنکارا موفق شد از طریق میدان جنگ و نیز مذاکره به اهداف مدنظر عملیات چشمه صلح دست پیدا کند.

 

رئیس جمهور ترکیه که در پی آغاز تجاوز نظامی به شمال شرق سوریه با انتقادات شدید بین المللی مواجه شده بود، گفت: "این عملیات فرصت خوبی برای ما بود تا کشور‌های دوست خود را بشناسیم. "

 

وی همچنین مدعی شد ترکیه با انجام عملیات چشمه صلح، تنها در ۹ روز طرح‌های مخرب ۸ سال اخیر را منهدم کرد.

 

رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه در ادامه در مورد سفر به واشنگتن نیز گفت: "من در مورد انجام این سفر با سیاستمداران مشورت کرده و پس از رایزنی‌های بسیار تصمیم به رفتن به واشنگتن گرفتم. "

 

اردوغان در بخشی از اظهارات خود اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) را نیز به اتخاذ موضع نژادپرستانه، ناعادلانه و سیاسی علیه ترکیه متهم کرد.

 

رئیس جمهور ترکیه ضمن طرح ادعای عدم خروج گروه‌های تروریستی از منطقه امن در شمال سوریه براساس توافق با روسیه ظرف ۱۲۰ ساعت گفت: "ما همچنان در انتظار اقدامات واشنگتن برای عمل و اجرای توافق فیمابین هستیم ... متاسفانه آمریکا به گروه‌های تروریستی کمک می‌کند. "

 

وی در ادامه در مورد خانواده «ابوبکر البغدادی»، سرکرده گروه تروریستی داعش نیز اظهار داشت: "ما اعضای خانواده البغدادی را هنگام تلاش برای ورود به خاک ترکیه دستگیر و تحویل دستگاه قضایی دادیم. "

 

ترکیه تجاوز نظامی به خاک سوریه را در چارچوب چشمه صلح به بهانه مبارزه با تروریسم آغاز کرده و به رغم توافق با روسیه و آمریکا برای توقف آن همچنان به درگیری در نقاط مختلف شمال شرق سوریه دست می‌زند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار