سردار قاآنی: رژیم صهیونیستی آتش‌بس درخواست کرد / جنگ خسارت دارد اما ایستادگی مقاومت بیشتر است مشاور فرمانده سپاه: اسرائیل در موقعیت جنگ با ایران نیست حجت الاسلام خاتمی: اروپایی‌ها با فعال کردن اسنپ بک هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت همسر آقای آقامحمدی شهادت یک شهروند در عملیات کور تروریستی در قصرقند سیستان و بلوچستان دستور عارف برای رسیدگی فوری به مصدومان حادثه دانشگاه تهران پزشکیان: دشمن بداند که با ترور، مملکت ما تسلیم نمی‌شود سعیدی: طرح خروج از NPT روی میز کمیسیون امنیت ملی قرار دارد پزشکیان: انتقال پایتخت از تهران انتخاب نیست، اجبار است آیت‌الله مکارم‌شیرازی: برخی از بانک‌ها موجب افزایش تورم و فشار بر مردم شده‌اند مشکلات مردم به ویژه در حوزه اقتصاد باید سریع حل شود وزیر دفاع: ایران و ترکیه می‌توانند الگوی اتحاد کشورهای منطقه باشند سپاه: تجاوز دوباره دشمن، پاسخی مرگبارتر از وعده‌های صادق خواهد داشت پزشکیان: کیفیت آموزش و روش‌های تدریس باید اصلاح شود لاریجانی: غرب نمی‌خواهد مذاکره واقعی کند / اسنپ‌بک مکانیسم خوبی نبود

قالیباف: ارز واردات خودرو مجدداً به ۳ میلیارد دلار افزایش یافت

محمدباقر قالیباف گفت: با مصوبۀ سران قوا ارز واردات خودرو مجدداً به ۳ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۶ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۴ - 2025 April 09
کد خبر: ۲۷۵۳۲۶

به گزارش راهبرد معاصر، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در بازدید نوروزی از خانه ملت ضمن تاکید بر ضرورت توجه به نقش اخبار اقتصادی به منظور رفع مشکلات، گفت: در بحث خودرو سالانه حدود ۹ میلیارد دلار برای واردات قطعات خودرو هزینه می‌شود، اما برای اجرای قانون واردات خودرو این ارز تامین نمی‌شد بنابراین کاهش ارز واردات خودرو قابل قبول نبود و با مصوبه سران قوا، ارز واردات خودرو مجددا به ۳ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد.

وی یادآور شد: وقتی واردکنندگان قطعات «CKD» خودرو با نرخ ارز ترجیحی وارد می‌کنند به طور مثال از مابه‌التفاوت حدود ۳۰ هزار تومانی در هر دلار تخصیصی منتفع می‌شوند بدون اینکه کار خاصی انجام دهند و در آخر نیز خودرو را به نرخ ارز آزاد به مردم تحویل می‌دهند و خدمات پس از فروش مناسبی هم وجود ندارد.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اکنون سوال این است که چرا مردم نمی‌توانند یک ماشین دست دوم خارجی با عمر کمتر از ۵ سال بخرند و به طور مثال با قیمت یک پراید، تویوتا سوار شوند؛ بنابراین توجیه‌پذیر نیست که ۹ میلیارد دلار ارز به واردکننده قطعه بدهیم، اما برای واردات خودرو بگوییم ارز نداریم./ ایسنا 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده