مهاجرانی: گفت‌و‌گو‌های هسته‌ای با سه کشور اروپایی در شرایط پیچیده‌ای قرار دارد قالیباف ۳ قانون را برای اجرا به رئیس‌جمهور ابلاغ کرد بیانیه سپاه: نسخه تشکیل دو کشور فلسطینی و اسرائیلی توطئه‌ای شیطانی است طحان نظیف: نظام به مشارکت مردم در حکمرانی باور دارد / واکنش سخنگوی شورای نگهبان به برگزاری رفراندوم بازگشت دوباره طرح «تشدید مجازات جاسوسی و همکاری با رژیم صهیونیستی» به مجلس پزشکیان عازم پاکستان شد سرلشکر موسوی: برنامه آمادگی نیرو‌های مسلح در سه بازه زمانی پیش می‌رود پزشکیان: در دفاع از ایران و حمایت از مردم فلسطین استواریم پزشکیان: «تعطیلی» پاک کردن صورت مسئله است و چاره مشکل کم‌آبی نیست طحان نظیف: لایحه ساماندهی پهپاد‌های غیرنظامی به مجلس بازگشت قالیباف در ژنو: ایران با قاطعیت از سرزمین و مردم خود دفاع کرد / باید جلوی «نازی‌های قرن بیست و یکم» را بگیریم ۷ مأموریت پزشکیان برای تحول در نظام بودجه‌ریزی کشور پورجمشیدیان: امسال به زائران اربعین ارز کامل تعلق می‌گیرد/به اتباع غیرمجاز خدمات نمی‌دهیم دولت با تعطیلی یک هفته‌ای و چهارشنبه‌های تهران موافقت نکرد آغاز جلسه علنی مجلس/ ادامه بررسی لایحه حمایت از ایرانیان خارج از کشور در دستور

قالیباف: ارز واردات خودرو مجدداً به ۳ میلیارد دلار افزایش یافت

محمدباقر قالیباف گفت: با مصوبۀ سران قوا ارز واردات خودرو مجدداً به ۳ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۶ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۴ - 2025 April 09
کد خبر: ۲۷۵۳۲۶

به گزارش راهبرد معاصر، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در بازدید نوروزی از خانه ملت ضمن تاکید بر ضرورت توجه به نقش اخبار اقتصادی به منظور رفع مشکلات، گفت: در بحث خودرو سالانه حدود ۹ میلیارد دلار برای واردات قطعات خودرو هزینه می‌شود، اما برای اجرای قانون واردات خودرو این ارز تامین نمی‌شد بنابراین کاهش ارز واردات خودرو قابل قبول نبود و با مصوبه سران قوا، ارز واردات خودرو مجددا به ۳ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد.

وی یادآور شد: وقتی واردکنندگان قطعات «CKD» خودرو با نرخ ارز ترجیحی وارد می‌کنند به طور مثال از مابه‌التفاوت حدود ۳۰ هزار تومانی در هر دلار تخصیصی منتفع می‌شوند بدون اینکه کار خاصی انجام دهند و در آخر نیز خودرو را به نرخ ارز آزاد به مردم تحویل می‌دهند و خدمات پس از فروش مناسبی هم وجود ندارد.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اکنون سوال این است که چرا مردم نمی‌توانند یک ماشین دست دوم خارجی با عمر کمتر از ۵ سال بخرند و به طور مثال با قیمت یک پراید، تویوتا سوار شوند؛ بنابراین توجیه‌پذیر نیست که ۹ میلیارد دلار ارز به واردکننده قطعه بدهیم، اما برای واردات خودرو بگوییم ارز نداریم./ ایسنا 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار