اعلام جزئیات جدید از مذاکرات عمان قدردانی پزشکیان از رهبر انقلاب برای مجوز مذاکرات غیر مستقیم قالیباف: کسانی که در فقر شدید هستند باید مورد توجه جدی قرار بگیرند / ارز ترجیحی باید به کالای اساسی داده شود سرلشکر باقری: نیرو‌های مسلح در آمادگی کامل به سر می‌برند پزشکیان: برای ساخت مسکن محرومان با مشارکت خیرین و مردم اقدام خواهیم کرد موافقت کمیته هسته‌ای مجلس با روند مذاکرات عمان رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان نیرو‌های مسلح: دشمن از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی کلافه و عصبی است حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش: دیوار مرزی با افغانستان به انواع تسلیحات در لبه فناوری جهانی مجهز شده ابلاغ مصوبه شورای عالی اداری درباره نحوه انتخاب و انتصاب مدیران قائم‌پناه: روند مذاکرات امروز رضایت‌بخش بود عارف: فرهنگ ایرانی نشان داده است اهل گفت‌و‌گو و مذاکره هستیم واکنش سخنگوی دولت به آغاز مذاکرات ایران و آمریکا پزشکیان اوایل اردیبهشت به هرمزگان می‌رود خطیب نماز جمعه تهران: مذاکره مستقیم با آمریکا در شأن ایران نیست وزیر اطلاعات: علائم جدی برای حمله نظامی وجود ندارد؛ در سال جاری، آرامش پیش‌بینی می‌شود

قالیباف: ارز واردات خودرو مجدداً به ۳ میلیارد دلار افزایش یافت

محمدباقر قالیباف گفت: با مصوبۀ سران قوا ارز واردات خودرو مجدداً به ۳ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۶ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۴ - 2025 April 09
کد خبر: ۲۷۵۳۲۶

به گزارش راهبرد معاصر، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در بازدید نوروزی از خانه ملت ضمن تاکید بر ضرورت توجه به نقش اخبار اقتصادی به منظور رفع مشکلات، گفت: در بحث خودرو سالانه حدود ۹ میلیارد دلار برای واردات قطعات خودرو هزینه می‌شود، اما برای اجرای قانون واردات خودرو این ارز تامین نمی‌شد بنابراین کاهش ارز واردات خودرو قابل قبول نبود و با مصوبه سران قوا، ارز واردات خودرو مجددا به ۳ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد.

وی یادآور شد: وقتی واردکنندگان قطعات «CKD» خودرو با نرخ ارز ترجیحی وارد می‌کنند به طور مثال از مابه‌التفاوت حدود ۳۰ هزار تومانی در هر دلار تخصیصی منتفع می‌شوند بدون اینکه کار خاصی انجام دهند و در آخر نیز خودرو را به نرخ ارز آزاد به مردم تحویل می‌دهند و خدمات پس از فروش مناسبی هم وجود ندارد.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اکنون سوال این است که چرا مردم نمی‌توانند یک ماشین دست دوم خارجی با عمر کمتر از ۵ سال بخرند و به طور مثال با قیمت یک پراید، تویوتا سوار شوند؛ بنابراین توجیه‌پذیر نیست که ۹ میلیارد دلار ارز به واردکننده قطعه بدهیم، اما برای واردات خودرو بگوییم ارز نداریم./ ایسنا 

مطالب مرتبط
ارسال نظر