اعلام نرخ مصوب بلیط اتوبوس برای سفر‌های اربعین به مرز چذابه مبلغ و شرایط وام اربعین دانشجویی اعلام شد + جزئیات زمان شارژ کالابرگ الکترونیک دهک‌های چهارم تا هفتم اعلام شد شرایط خرید ارز اربعین در «بله» اعلام شد آخرین قیمت‌ها در بازار تجاری/ دلار توافقی چند شد؟ دادستان کل کشور: افزایش قیمت برنج در شرایط فعلی به هیچ‌عنوان قابل قبول نیست جزئیات دریافت تسهیلات مسکن کارگری واریز حقوق تیر بازنشستگان از فردا یکشنبه ۲۹ تیر خرید طلای آنلاین شرطی شد + جزئیات قیمت سکه امروز شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۴ / نیم سکه چند شد؟ قیمت طلا امروز شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۴ / طلای ۱۸ عیار چقدر افزایش داشت؟ عبور مصرف برق از ۸۰ هزار مگاوات / استان‌های پر مصرف کدام‌اند؟ قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو امروز شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۴ + جدول قیمت سکه پارسیان، امروز ۲۸ تیر ۱۴۰۴ آبفا: ذخایر سد‌های تهران در پایین‌ترین وضعیت خود قرار دارد/ مجتمع‌های مسکونی چند طبقه، مخزن و پمپ نصب کنند

حق ساحل‌نشینان در قانون ته‌لنجی به رسمیت شناخته شد

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از به رسمیت شناخته شدن حق ساحل‌نشینان در قانون جدید ته‌لنجی (کالای همراه ملوان) خبر داد و گفت: درآمد حاصل از این فعالیت باید صرف توسعه منطقه و ارتقای رفاه مردم شود.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۴ - 2025 April 10
کد خبر: ۲۷۵۳۷۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمدعلی دهقان‌دهنوی ظهر امروز در نشست با ساحل‌نشینان شهرستان تنگستان در گمرک بندر دلوار اظهار داشت: برای نخستین بار در قانون جدید ته‌لنجی، حقوق ساحل‌نشینان به رسمیت شناخته شده است. این درآمد باید در راستای توسعه زیرساخت‌های منطقه هزینه شود تا رضایت و سطح زندگی مردم بهبود یابد. مطابق این قانون، مردم در قبال توسعه منطقه خود مسئول هستند و باید چاره‌اندیشی شود که چگونه می‌توان مسیر قانون ته‌لنجی را به سمت افزایش درآمد و رفاه جامعه محلی هدایت کرد.

وی با اشاره به اهمیت دوگانه تجارت ته‌لنجی تصریح کرد: از یک سو، این تجارت حق تاریخی مردم مناطق مرزی است که معیشت آنان همواره به فعالیت‌های مرزی وابسته بوده است. از سوی دیگر، در شرایط تحریمی کشور، ته‌لنجی می‌تواند به تأمین نیاز‌های داخلی و کاهش فشار‌های اقتصادی کمک کند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران به تفاوت نرخ حقوق ورودی در تجارت رسمی و ته‌لنجی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، نرخ حقوق ورودی کالا‌ها در تجارت رسمی ۱۰ درصد است، درحالی که در ته‌لنجی این نرخ صفر درصد در نظر گرفته شده که نشان‌دهنده توجه ویژه قانون‌گذار به اقتصاد محلی و حمایت از معیشت ساحل‌نشینان است.

وی با انتقاد از روش‌های پرخطر در حمل‌ونقل غیررسمی کالا‌ها هشدار داد: فعالیت‌هایی مانند حمل شوتی که به ناامنی جاده‌ها منجر می‌شود، باید ساماندهی شود. هدف ما این است که این مناطق علاوه بر رونق تجارت، به قطب گردشگری و تولید نیز تبدیل شوند.

دهقان‌دهنوی در پایان از مردم خواست در صورت لزوم، پیشنهادات خود را برای اصلاح قانون ته‌لنجی ارائه دهند تا در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد. / تسنیم

کلمات کلیدی: ساحل ته لنجی
مطالب مرتبط
ارسال نظر