حالت فوق العاده در سراسر رژیم صهیونیستی؛ یک میلیون صهیونیست در پناهگاه هستند-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه
آخرین تحولات سرزمین های اشغالی؛

حالت فوق العاده در سراسر رژیم صهیونیستی؛ یک میلیون صهیونیست در پناهگاه هستند

در حالی کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی شب گذشته و برابر دومین بار تشکیل جلسه داد که نیروهای مقاومت تا کنون 190 موشک به سوی سرزمین های اشغالی شلیک نموده اند. منابع صهیونیست از اعلام حالت فوق العاده در سراسر اسرائیل خبر داده اند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 13
کد خبر: ۲۷۷۸۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ حمله وحشیانه و تروریستی رژیم اسرائیل به بهاء ابوالعطا از فرماندهان مطرح جنبش جهاد اسلامی فلسطین و همچنین حمله به یک عضو دیگر این سازمان جهادی در دمشق موجی از درگیری را میان نیروهای مقاومت فلسطینی و نظامیان صهیونیست فراهم آورده است.

 

هشدار شدیداللحن سرایا القدس خطاب به صهیونیست‌ها؛ آغازگر درگیری بودید اما پایان‌دهنده آن نخواهید بود

 

«سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز سه‌شنبه به رژیم صهیونیستی هشدار داد که این رژیم آغازگر درگیری بود اما پایان دهنده آن نخواهد بود.

 

شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در بیانیه خود تاکید کرد که در ساعات آتی، به کارنامه این نخست‌وزیر بی‌ملاحظه که برای صهیونیست‌ها فقط جنگ و ویرانی به بار آورده، شکست دیگری اضافه خواهد شد و دشمن صهیونیستی مسئولیت کامل پیامدهای ترور فرمانده مقاومت را بر عهده خواهد داشت.

 

سرایا القدس تاکید کرد: «هرگز اجازه نخواهیم داد که سیاست‌های ترور بار دیگر بازگردد و دشمن نتیجه ترور رهبران و اعضای مقاومت را خواهد دید.»

 

حملات تروریستی بامداد امروز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و دمشق با پاسخ گسترده نیروهای مقاومت روبرو شده است. بر اساس اعلام منابع اسرائیلی، تاکنون بیش از ۱۷۰ راکت به سمت مناطق صهیونیست‌نشین شلیک شده است.

 

این در حالی است که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز سه شنبه در توییتی اذعان کرد در پی حملات تلافی‌جویانه نیروهای مقاومت فلسطینی، یک میلیون اسرائیلی در پناهگاه هستند.

 

نتانیاهو: به دنبال تشدید تنش در غزه نیستیم

 

در پی پاسخ موشکی گسترده نیروهای مقاومت به حملات تروریستی رژیم صهیونیستی، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم گفت تل‌آویو به دنبال تشدید تنش در غزه نیست.

 

به نوشته پایگاه خبری شبکه «آی۲۴»، نتانیاهو که بعد از نشست یک ساعته با «آویو کوخاوی» فرمانده ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی و «ناداو آرگامان» رئیس سرویس امنیت داخلی این رژیم (شاباک) در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «ما به تشدید تنش در غزه علاقه‌ای نداریم، اما برای دفاع از خود هر کاری می‌کنیم.»

 

وی همچنین با بیان اینکه عملیات ترور «بها ابوعطا» فرمانده جهاد اسلامی از ماه‌ها پیش برنامه‌ریزی‌ شده بود، وی را یک «بمب ساعتی» توصیف کرد و مدعی شد که این فرمانده فلسطینی برای انجام حملات بیشتر علیه مناطق صهیونیست‌نشین برنامه‌ریزی می‌کرده است.

 

همزمان کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داده است که تل‌آویو صبح امروز ساعاتی بعد از ترور ابوعطا در غزه، از طریق مصر به جنبش حماس پیام داده و عنوان کرده است که به دنبال تنش بیشتر نیست.

 

حملات تروریستی بامداد امروز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و دمشق با پاسخ گسترده نیروهای مقاومت روبرو شده است. بر اساس اعلام منابع اسرائیلی، تاکنون بیش از ۱۷۰ راکت به سمت مناطق صهیونیست‌نشین شلیک شده است.

 

این در حالی است که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز سه شنبه در توییتی اذعان کرد در پی حملات تلافی‌جویانه نیروهای مقاومت فلسطینی، یک میلیون اسرائیلی در پناهگاه هستند.

 

حماس: در صورت تشدید حملات اسرائیل، دست بسته نخواهیم بود

 


جنبش حماس سه‌شنبه شب با صدور بیانیه‌ای تهدید کرد که اگر رژیم صهیونیستی حملات خود علیه غزه را افزایش دهد، مقاومت هم پاسخ خواهد داد.

 

«فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس به شبکه خبری «الاقصی» گفت که اگر رژیم صهیونیستی حملات خود علیه غزه را افزایش دهد، مقاومت دست بسته نخواهد بود.

 

فوزی برهوم گفت حماس اشکالی نمی‌بیند که برای مهار رژیم صهیونیستی و توقف تجاوزات آن علیه غزه، میانجی‌گری از سوی هر طرفی صورت بگیرد.

 

به نوشته وبگاه فلسطینی دنیا الوطن، «حازم قاسم» دیگر سخنگوی حماس هم در صفحه توئیتر خود نوشت که حمایت مستمر مردم فلسطین از مقاومت و گزینه‌های پاسخگویی آن، از مهمترین عوامل پایداری مقاومت در برابر جنایت‌های اشغالگران است.

 

رژیم صهیونیستی امروز به صورت همزمان به نوار غزه و دمشق حمله کرد و دو نفر از اعضای ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین را ترور کرد، اما عملیات ترور دمشق در تحقق هدف ناکام ماند.

 

حمله صبح سه‌شنبه رژیم صهیونیستی به منزل مسکونی «بها ابوالعطا» از رهبران جنبش جهاد اسلامی به شهادت وی و همسرش منجر شد. در حمله دیگر رژیم صهیونیستی به منطقه «المزه» دمشق، «معاذ» فرزند «اکرم العجوری» از اعضای دفتر سیاسی جهاد اسلامی به شهادت رسید.

 

نیروهای مقاومت در نوار غزه هم در واکنش به این حملات رژیم صهیونیست، تل‌آویو و شهرک‌های صهیونیستی را با ده‌ها راکت هدف قرار دادند. مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایات تا کنون نزدیک به ۲۰۰ راکت و موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرده است.

 

یک میلیون اسرائیلی در پناهگاه هستند

 

رژیم صهیونیستی که بعد از حملات هوایی به نوار غزه و ترور یک فرمانده جهاد اسلامی با پاسخ موشکی نیروهای مقاومت فلسطینی روبرو شده، امروز (سه‌شنبه) ضمن اتهام‌زنی دوباره به ایران، اذعان کرده است که صدها هزار صهیونیست از بیم حملات راکتی مقاومت، به پناهگاه رفته‌اند.

 

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در توییتی با انتشار نقشه‌ای از نواحی که سوی مبارزین فلسطینی مورد حمله راکتی قرار گرفت، نوشت: «یک میلیون اسرائیلی در پناهگاه‌ها هستند و مدارس و مراکز کاری تعطیل شده‌اند.»

 

در ادامه این پیام آمده است: «اسرائیل از خود مقابل گروه جهاد اسلامی تحت حمایت ایران، حفاظت خواهد کرد.»

 

رژیم صهیونیستی بامداد امروز با حمله به نوار غزه، یک فرمانده جهاد اسلامی را ترور کرد. این رژیم یکی دیگر از فرماندهان نیروهای مقاومت را هم در دمشق سوریه هدف قرار داد، اما در شهید کردن وی ناکام ماند.

 

این اقدامات تل‌آویو، به پاسخ موشکی نیروهای مقاومت روبرو شده و مناطق صهیونیست‌نشین فلسطین اشغالی از صبح امروز ده‌ها بار هدف حملات راکتی قرار گرفته‌اند.

 

«نفتالی بنت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه از اعلام وضعیت فوق‌العاده در فلسطین اشغالی خبر داد. شبکه «المیادین» به نقل از رسانه‌های اسرائیلی گزارش داد که بِنِت برای ۴۸ ساعت آینده، وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده است.

 

حزب‌الله لبنان حملات رژیم صهیونیستی به غزه و دمشق را محکوم کرد

 

جنبش حزب‌الله لبنان طی بیانیه‌ای تجاوز هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه و اطراف شهر دمشق را محکوم کرد.

 

مقاومت اسلامی لبنان شامگاه سه‌شنبه (۲۱ آبان) ضمن محکوم کردن حملات بامداد سه‌شنبه این رژیم به مواضعی در غزه و پایتخت سوریه که متعلق به جهاد اسلامی بود، شهادت شهید «بهاء ابوالعطاء»، از فرماندهان ارشد جنبش جهاد اسلامی را به اعضای این جنبش تبریک و تسلیت گفت.

 

حزب‌الله در این بیانیه تأکید کرد که این حزب به توانایی گروه‌های مقاومت در فلسطین برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی و پاسخ به این حملات و تجاوزات و انتقام‌گیری از شهدای مقاومت ایمان دارد.

 

جنگنده‌های رژیم اشغالگر قدس بامداد امروز سه‌‌شنبه به دو نقطه؛ یکی در غزه و دیگری در حومه دمشق حمله کردند. در حمله به غزه که خانه شهید ابوالعطا هدف قرار گرفت، او به همراه همسرش ناجوانمردانه به شهادت رسیدند و دو تن از فرزندان آن‌ها نیز زخمی شدند.

 

رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به منزل «اکرم العجوری»، از فرماندهان جهاد اسلامی، پسر وی را به همراه یکی از همراهانش به شهادت رساند.

 

جنبش جهاد اسلامی در پاسخ به این حملات، ده‌ها موشک و راکت به شهرک‌های صهیونیست نشین شلیک کرده است. تداوم پاسخ‌های موشکی جهاد اسلامی، خیلی از ادارات دولتی به ویژه مدارس را به تعطیلی کشانده است.

 

حمایت از حملات صهیونیست‌ها، محکومیت دفاع مقاومت

 

«آوی برکوویتز» نماینده آمریکا در امور مذاکرات سازش روز سه‌شنبه از حملات تروریستی رژیم صهیونیستی به نوار غزه و دمشق پایتخت سوریه حمایت کرد.

 

وی در توییتر نوشت: «ایالات متحده کاملا از شریک و متحد ما، اسرائیل، در مبارزه‌اش با تروریسم و گروه تروریستی جهاد اسلامی فلسطین حمایت می‌کند.»

 

وی در عین حال پاسخ موشکی نیروهای مقاومت فلسطین به حملات رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و مدعی شده است که جهاد اسلامی و جنبش حماس مانع آرامش در نوار غزه هستند.

 

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز با حمله به نوار غزه، «بها ابوالعطا» از فرماندهان ارشد جهاد اسلامی را ترور کرد. در این حمله، همسر این فرمانده فلسطینی هم شهید شد. صهیونیست‌ها در حمله‌ای دیگر، محل استقرار «اکرم العجوری» از فرماندهان جهان اسلامی را هدف قرار دادند. در این حمله، العجوری زخمی شد و فرزند وی به شهادت رسید.

 

در پاسخ به این حملات، نیروهای مقاومت فلسطینی نزدیک به ۲۰۰ راکت و موشک به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک کرده‌اند. وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اذعان کرده است که در پی این حملات، یک میلیون صهیونیست به پناهگاه رفته‌اند.

 

راه جهاد و مقاومت با شهادت بهاء ابوالعطا متوقف نخواهد شد

 

در بیانیه امروز سه شنبه کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین - نهاد ریاست جمهوری آمده است: اساس و بنیان فرتوت و سست تر از خانه عنکبوت رژیم شوم صهیونیستی از دیرباز با سیاست ترور چهره های مقاومت و دانشمندان عرصه علم و سیاست، اهداف مزورانه و متجاوزانه خود را محقق می‌سازد البته این رفتار پلید بیان از اوج ضعف و ناتوانی و ذلت و درماندگی رژیم اشغالگر و کودک کش صهیونیسم در مقابله و رویارویی با مقاومین جبهه مقاوم و شجاع مقاومت فلسطین است.

 

این بیانیه تاکید می کند: اینک رژیم صهیونیستی بار دیگر دست پلید و شوم خود را به خون شهید راه مقاومت، فرمانده گردان های القدس فلسطینی"بهاء ابوالعطا" و جهادیان دیگر آلوده ساخت و با ترور ناجوانمردانه فرمانده فلسطینی با دستور مستقیم نخست وزیر رژیم کودک کش صهیونیستی، چهره ددمنشانه و کریه خود را به جهانیان نشان داد، غافل از اینکه به فضل خدای رحمان نه تنها راه جهاد و مقاومت با این اقدامات کور هرگز متوقف نخواهد شد، بلکه از ثمره خون شهداء، درخت طیبه مقاومت همچون درختی تنومند استوار است و به جهان اسلام روح و جانی تازه خواهد بخشید.

 

در این بیانیه آمده است: در اینجا لازم است همه کشور های جهان اسلام، عرب و حاشیه خلیج فارس و سازمان های بین المللی علاوه بر محکومیت جنایت خصمانه ی رژیم غاصب صهیونیستی و همپیمانان منطقه ای آنان و در راس آن استکبار خبیث و شیطان بزرگ آمریکا، حمایت از فلسطین و مقاومت در فلسطین و سوریه، اتحاد و همراهی خود را با فلسطینیان و دفاع از حقوق انسانی و ملی آن مستحکم و اعلام نمایند.

 

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: اطمینان داریم جریان های مقاومت در منطقه با استعانت از فضل بی منتهای رب العالمین و توسل به آل الله (علیهم السلام) بزودی پاسخی کوبنده تر و ویرانگرتر از گذشته به هیمنه پوشالی استکبار جهانی و اذناب مرعوب و مزدور منطقه ای آنان به ویژه دشمن پلید صهیونیستی خواهند داد و پیروزی و موفقیت بزرگ دیگری را محقق خواهند ساخت.

 

کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین- نهاد ریاست جمهوری؛ ضمن محکومیت قاطع جنایت خصمانه استکبار جهانی و ایادی آنان در فلسطین و سوریه، ادامه راه شهدای مظلوم جبهه مقاومت را ذیل رهنمود های حکیمانه و راهگشای مقام معظم رهبری امام خامنه ای(دام ظله) بر خود فرضی اصولی و محوری دانسته و از همه رسانه ها و نخبگان و آزادگان ایران و جهان و نهادهای مدنی و سازمان های بین المللی می خواهد تا به وظیفه انسانی و قانونی خود عمل کرده و ضمن محکومیت این جنایت، حمایت قاطع خود را از استمرار راه مقاومت و شهادت تا تحقق وعده نابودی رژیم اشغالگر قدس شریف در آینده نزدیک اعلام کنند.

 

شهادت ۲ فلسطینی دیگر در حمله هوایی به غزه

 

سه شنبه شب گزارش داد که دو فلسطینی در حمله هواپیماهای شناسایی رژیم صهیونیستی به بیت حانون در شمال نوار غزه به شهادت رسیدند.

 

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست نشین حومه غزه، خبر دادند.ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد که امروز ۱۹۰ فروند راکت را که از نوار غزه شلیک شده است، رهگیری کرده است.

 

وزارت بهداشت غزه پیشتر اعلام کرد که در تجاوز امروز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، تاکنون ۵ نفر شهید و ده ها نفر دیگر زخمی شده اند.

 

این در حالی است که رژیم صهیونیستی امروز در دو حمله همزمان به غزه و دمشق دو عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین را هدف حمله قرار داد اما عملیات ترور دمشق نافرجام ماند.

 

در حمله این رژیم به منزل ابوالعطا در غزه وی و همسرش به شهادت رسیدند اما در حمله این رژیم به منطقه "المزه" در دمشق با هدف ترور "اکرم العجوری" ، فرزندش "معاذ" به شهادت رسید.

 

در پی این اقدام رژیم صهیونیستی ،نیروهای مقاومت در غزه نیز تل‌آویو و شهرک‌های صهیونیستی را هدف دهها راکت قرار دادند.

 

«سرایا القدس» محل تجمع نظامیان صهیونیست

 

«سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین محل تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی در شرق رفح را با شلیک چند موشک، هدف قرار داد.

 

به نوشته پایگاه خبری «العهد»، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت که در این حملات موشکی، چند نفر از نظامیان صهیونیست زخمی شدند.

 

رژیم صهیونیستی امروز به صورت همزمان به نوار غزه و دمشق حمله کرد و دو نفر از اعضای ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین را ترور کرد، اما عملیات ترور دمشق در تحقق هدف ناکام ماند.

 

در حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه منزل «بها ابوالعطا» از رهبران جنبش جهاد اسلانی هدف گرفت که در نتیجه آن، وی به همراه همسرش به شهادت رسید. در حمله دیگر رژیم صهیونیستی به منطقه «المزه» دمشق، «معاذ» فرزند «اکرم العجوری» از اعضای دفتر سیاسی جهاد اسلامی به شهادت رسید.

 

نیروهای مقاومت در نوار غزه هم در واکنش به این حملات رژیم صهیونیست، تل‌آویو و شهرک‌های صهیونیستی را با ده‌ها راکت هدف قرار دادند. مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایات تا کنون بیش از ۱۵۰ راکت و موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرده است.

 

رژیم صهیونیستی حالت فوق العاده اعلام کرد


به دنبال تشدید درگیری ها میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در نوار غزه، نفتالی بینیت وزیر جنگ این رژیم از وحشت شلیک موشک های مقاومت در سرزمین اشغالی، حالت فوق العاده اعلام کرد.

 

رسانه های اسرائیلی همچنین اعلام کردند که آژیرهای هشدار در شهرک های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه به صدا در آمده است.در همین حال، ارتش اسرائیل همچنین از اجرای مرحله سوم حملات به اهداف جهاد اسلامی در نوار غزه خبر داد.

 

از سوی دیگر، خبرنگار المیادین گزارش داد که اشغالگران گذرگاه های نوار غزه را بستند.ارتش اسرائیل همچنین صدها تن از نظامیان ذخیره خود را از واحدهای مختلف برای آماده باش فراخواند.

 

طبق آخرین آمار اعلام شده، یک فلسطینی نیز در اثر جراحت وارده در نوار غزه جان خود را از دست داد که به این ترتیب شمار شهدای غزه به ۵ نفر و زخمی های آن به ۲۷ نفر رسیده است.

 

تنش ها در فلسطین پس از آن شدت گرفت که ارتش رژیم صهیونیستی طی حمله صبح امروز به ساختمانی در شرق نوار غزه، بهاء ابوالعطا فرمانده جهاد اسلامی فلسطین و همسرش را به شهادت رساند.

 

این حملات، با واکنش های شدید منطقه ای از جمله گروه های مختلف فلسطینی، انصار الله یمن، جبهه مردمی تونس، مجلس شیعیان لبنان روبه رو شده است.جنبش جهاد اسلامی رژیم صهیونیستی را تهدید کرده که از این رژیم انتقام سختی خواهند گرفت.

 

سازمان همکاری اسلامی تجاوز صهیونیست‌ها به غزه را محکوم کرد

 

سازمان همکاری اسلامی امروز سه شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: تجاوز نظامی ارتش اشغالگر اسرائیل علیه نوار غزه غیرقابل قبول و نقض قوانین بین‌المللی است.

 

در این بیانیه همچنین آمده است: اسرائیل مسئول پیامدهای تشدید اوضاع است. جامعه جهانی وظیفه خود را ایفا و از فلسطینیان حمایت کند. تجاوز نظامی به فلسطین فورا متوقف شود. این اقدام محکوم است.

 

جهاد اسلامی: دشمن بهای ترور "ابوالعطا" را خواهد پرداخت

 

محمد الهندی مسئول اداره سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به ترور شهید بهاء ابوالعطا و همسر او و فرزند معاذ أکرم العجوری گفت: دشمن صهیونیستی بهای جنایتی را که در غزه و دمشق مرتکب شده خواهد پرداخت.وی افزود: این عملیات بزدلانه را نمی‌توان خارج از صحنه سیاسی انتخاباتی دشمن دانست.

 

الهندی با اشاره به حمایت رهبران احزاب رژیم صهیونیستی از تجاوز به غزه گفت: فرقی بین آنها در هدف قرار دادن ملت فلسطین نیست.

 

این رهبر جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت که حضور فلسطینیان در تشییع ابوالعطا بیانگر این است که ملت فلسطین به راه جهاد و مقاومت تا آزادسازی کامل فلسطین ادامه خواهند داد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار