سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی: اخبار منتشره درباره رفع فیلتر برخی سکو‌های خارجی در ایام ۲۲ بهمن، صحت ندارد دهقان، وزیر اسبق دفاع: عامل ترور رهبران مقاومت قطعا نفوذ بوده/ ابعاد تازه از انفجار پیجر‌ها در لبنان وزیر کشور: اتباع غیرمجاز فرصت‌های شغلی بسیاری را از ما گرفته‌اند/ گریزی جز طرد این اتباع نیست آیت‌الله جوادی آملی: دشمن ما تنها آمریکا و امثال او نیستند/ ما مردم ایران، مردمی بزرگ و بزرگ زاده‌ایم سرلشکر سلامی: حمله به مراکز هسته‌ای را پاسخ غیرقابل تصور می‌دهیم توئیت حساب کاربری رهبر معظم انقلاب درباره مالکیت مردم فلسطین بر تمام سرزمین‌های این کشور سوال از وزیر بهداشت درباره پرونده تجاوز در آمبولانس سرلشکر باقری: پیشرفت‌های دفاعی و نظامی ما بی‌نظیر است محسن رضایی: ایران همیشه آماده بوده تا مذاکرات را در چهارچوب ۵+۱ ادامه دهد الحاق ناو پهپادبر به نیروی دریایی سپاه + عکس عفو یا تخفیف مجازات بیش از ۳۰۰۰ نفر از محکومان با موافقت رهبر انقلاب انتخاب هیئت رئیسه ۸ فراکسیون مجلس در دیدار پزشکیان با دبیرکل اوپک چه گذشت؟ برگزاری دومین جلسه کمیسیون مشترک مجمع تشخیص درباره پالرمو و CFT پزشکیان: می‌کوشیم بی‌عدالتی آموزشی را از پایه اصلاح کنیم
نمی‌خواهیم واردکننده بنزین شویم

خسارت این 4 سال را چه کسی می‌پردازد آقای واعظی؟!

رئیس‌دفتر رئیس ‌جمهور در توجیه سهمیه‌بندی مجدد و افزایش قیمت بنزین می‌گوید: «نمی‌خواهیم واردکننده بنزین شویم.»
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 24
کد خبر: ۲۸۷۱۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمود واعظی اظهار داشت: «این تصمیم دو عایدی برای دولت دارد؛ یکی اینکه در شرایط قبل به‌دلیل ارزان بودن قیمت بنزین، مصرف بنزین به سرعت در حال افزایش بود و در صورتی که آن روند طی می‌شد، ما به نقطه‌ای می‌رسیدیم که باید واردکننده بنزین می‌شدیم و ما نمی‌خواستیم به جایی برسیم که مجددا واردکننده بنزین شویم.» واعظی در این باره ادامه داد: «از طرف دیگر در گرانی‌های اخیر اقشار گسترده‌ای از کشور تحت فشار بودند. در این راستا مجبود بودیم از کسانی که وضع مالی بهتری دارند و از بنزین بیشتری استفاده می‌کنند، بگیریم و به کسانی بدهیم که یا اصلا از بنزین استفاده نمی‌کنند یا کمتر استفاده می‌کنند.»

 

اظهارات واعظی در حالی است که چهار سال قبل، برخی مدیران ارشد دولتی به همراه نشریات اجاره‌ای، تبلیغات پرحجمی را درباره ضرورت و واردات بنزین به راه انداختند و در کنار آن، حذف سهمیه‌بندی بنزین و تثبیت قیمت آن را برای چهار سال متوالی توجیه کردند؟! خروجی این روند، رشد شتابان مصرف و افزایش بی‌رویه قاچاق سوخت بود که ده‌ها هزار میلیارد تومان به کشور خسارت زد و اکنون باید پرسید اگر سیاست اخیر دولت در بازگشت به سهمیه‌بندی مصرف سوخت درست بوده، چرا در 4 سال گذشته علیه این اقدام درست بدگویی شد و به مردم خسارت وارد گردید و اکنون با تحمیل مجدد هزینه به اقتصاد و امنیت کشور، دوباره باید همان سیاست را به اجرا گذاشت.

 

یادآور می‌شود یکی از دلایل حذف سهمیه‌بندی بنزین در سال 94، القای گشایش اقتصادی به‌واسطه برجام بود و حال آنکه در حقیقت با این کار، امکانات پس‌انداز و سرمایه‌گذاری بزرگ ملی از کشور سوخت و دود هوا شد.

 

منبع: روزنامه کارگزاران سازندگی

ارسال نظر
آخرین اخبار