پیش بینی رای الیوم از احتمال آتش افروزی جدید نتانیاهو در منطقه-راهبرد معاصر

پیش بینی رای الیوم از احتمال آتش افروزی جدید نتانیاهو در منطقه

روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم امروز (دوشنبه) در سرمقاله خود با اشاره به تحولات اخیر سیاسی و نظامی در منطقه و شرایطی وخیمی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آن گرفتار شده است، پیش بینی کرد که نتانیاهو طی ماه های آینده آتش جنگ جدیدی در منطقه بر افروزد و یا به سیاست ترور سران مقاومت روی آورد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 25
کد خبر: ۲۸۸۶۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ این روزنامه فرامنطقه‌ای افزود: هرکس که این روزها روزنامه های عبری و تحلیل های امنیتی ژنرال های سابق را در خصوص تحولات سیاسی و نظامی اخیر در خاورمیانه دنبال کند، متوجه دو موضوع اساسی خواهد شد نخست آن که "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی بعد از اثبات اتهام های فساد و خیانت در امانت وی، ممکن است طی ماه های آینده ای که در مسند قدرت است، شعله جنگ در منطقه را برافروزد.

 

رأی الیوم موضوع اساسی دوم را بازگشت به سیاست ترور سران محور مقاومت در فلسطین اشغالی، لبنان، عراق و حتی تهران دانست و نوشت: در همین راستا دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) و سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شین بت) "بهاء ابو العطا" از فرماندهان جهاد اسلامی را به دستور نتانیاهو ترور کرد.

 

این روزنامه فرامنطقه ای پیش بینی کرد: دو هدف برای این عملیات ترور احتمالی وجود دارد؛ نخست سردار"قاسم سلیمانی" فرمانده گردان قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هدف دوم "زیاد نخاله" دبیرکل جنبش جهاد اسلامی. سردار سلیمانی تاکنون بسیار هدف ترور قرار گرفته و زیاد نخاله نیز به چنین تهدیدهایی اهمیت نمی دهد و در گفت و گوی اخیر خود با شبکه خبری "المیادین" نیز به این موضوع اشاره کرد.

 

رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران پیشتر از طرح ترور فرمانده نیروی قدس سپاه خبر داده و اظهار داشت : در این طراحی قرار بود تیم تروریستی وابسته و اجیر شده با ورود به کشور در ایام فاطمیه ، محلی در جوار حسینیه مرحوم پدر سردار سلیمانی را خریداری کرده و با استقرار در آن ۳۵۰ تا ۵۰۰ کیلو مواد منفجره را تهیه و از طریق ایجاد کانال در زیر حسینیه قرار دهند تا زمانی که این سردار عزیز به رسم همه ساله در ایام تاسوعا و عاشورا در این حسینیه و در جمع عزاداران حسینی حضور می‌یابند، آن را منفجر کنند.

 

این روزنامه فرامنطقه ای ادامه داد: روی آوردن به سیاست ترور نشان دهنده حالت ترس و نگرانی این رژیم از محور مقاومت است و مقامات رژیم صهیونیستی از هرگونه مواجهه نظامی مستقیم با ایران یا بازوهای نظامی هم پیمان آن هراس دارند اما بازگشت به این سیاست ممکن است منجر به درگیری نظامی شود.

 

رأی الیوم تاکید کرد: بسیاری از ترورهایی که دستگاه امنیتی رژیم صهییونیستی انجام داده، نتایج زیان باری برای این رژیم به دنبال داشته است.

 

ترور شهید "یحیی عیاش" یکی از فرماندهان جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در سال ۱۹۹۵ منجر به اجرای چهار عملیات شهادت طلبانه در "قدس"، "الخضیره" و "تل آویو" و کشته و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ صهیونیست شد.

 

ترور شهید "فتحی الشقاقی" در سال ۱۹۹۵ منجر به رشد جنبش جهاد اسلامی و تبدیل آن به یک قدرت موشکی در نوار غزه شد.

 

ترور شهید "عباس موسوی" در سال ۱۹۹۲ راه ورود "سید حس نصر الله" و در دست داشتن فناوری موشکی و پهپاد ها برای جنبش حزب الله را هموار کرد. اما بعید نیست نتانیاهو حماقتی جدید بکند و قبل از رفتن پشت میله های زندان تلاش کند خود را مانند یک قهرمان جلوه دهد اما ممکن است چنین گزینه ای قماری بزرگ باشد که به فاجعه ای بزرگ تر برای رژیم صهیونیستی منجر شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده