ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال / پیش‌بینی موج سنگین ترافیک در آخر هفته تالاب قره قشلاق چهاربرج بعد از ۱۵ سال جانی دوباره گرفت هواشناسی استان تهران اطلاعیه داد تعویق یک هفته‌ای امتحانات پایان‌ترم این دانشگاه/ غیبت در امتحانات باعث حذف درس می‌شود؟ گام تازه ایلان ماسک به سوی شبکه اینترنت تمام‌فضایی کاهش نسبی دما از فردا در بسیاری از استان‌ها / هشدار سیلاب در شمال و گردوخاک در شرق کشور ترافیک سنگین در محور‌های شمالی/ این مسیر‌ها تا اطلاع بعدی مسدود است عاشورا و تاسوعا کدام مراکز خدمات‌رسان تهران تعطیل است؟ خبر خوش معاون رئیس قوه قضائیه برای دانش‌آموختگان حقوق جاده چالوس دوطرفه شد آموزش و پرورش: امتحانات نهایی بدون تغییر برگزار می‌شود محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورا در قم آنفلوآنزای تابستانی از راه رسید/ این استان‎‌ها بالاتر از آستانه هشدار محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال اعمال می‌شود اختلال همزمان در ایتا، بله و سروش پلاس ۱۴ شهر ایران رکورددار گرما در خرداد ۱۴۰۵

توضیحات وزارت آموزش و پرورش درباره اجباری شدن پیش دبستانی

توضیحات وزارت آموزش و پرورش درباره اجباری شدن پیش دبستانی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اهمیت دوره پیش‌دبستانی در شکل‌گیری شخصیت و رشد کودکان، گفت: این دوره باید اجباری شود و ضریب پوشش پیش یک و ۲ (مهدکودک و پیش‌دبستانی) به ۱۰۰ درصد برسد؛ هدفی که تحقق آن نیازمند همراهی مجلس، دولت و تامین منابع مالی است.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۵ - ۱۲ مهر ۱۴۰۴ - 2025 October 04
کد خبر: ۲۹۰۸۳۲

به گزارش راهبرد معاصر، علیرضا کاظمی روز شنبه در حاشیه مراسم نمادین «زنگ غنچه‌ها» که همزمان در سراسر کشور در دبستان ابتدایی شهید رستمی شهرقدس برگزار شد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این رویداد پیام روشنی دارد و آن توجه به بخش مهمی از نظام تعلیم و تربیت کشور یعنی «دوره تعلیم و تربیت کودک» است که نقش اساسی در ارتقای کیفیت آموزش دارد.

وی افزود: این دوره شامل ۲ بخش مهدکودک و پیش‌دبستانی (پیش یک و پیش دو) است که اکنون ضریب پوشش آنها مجموعاً حدود ۴۶ درصد برآورد می‌شود، برهمین اساس آموزش و پرورش برنامه‌ریزی کرده است این نرخ را تا رسیدن به ۱۰۰ درصد افزایش دهد؛ هرچند به تحقق آن نیازمند منابع مالی، قانون‌گذاری و حمایت مجلس شورای اسلامی هستیم.

کاظمی با اشاره به بررسی این موضوع در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: باید دوره‌های پیش‌دبستانی و ابتدایی به‌طور کامل اجباری شود تا هیچ دانش‌آموزی از حق آموزش عمومی کشور محروم نماند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: هم‌اکنون حدود یک میلیون دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در کشور وجود دارد که دلایل مختلفی از جمله فقر اقتصادی، مهاجرت، مسائل فرهنگی، بیماری یا معلولیت دارند و این وزارتخانه مأموریت دارد زمینه تحصیل را برای همه این اقشار فراهم کند.

وی درباره اهمیت پیش‌دبستانی افزود: این دوره، مرحله شکل‌گیری شخصیت کودک از مهارت‌های ارتباطی تا اعتماد به نفس و عزت نفس است و علاوه بر رشد اجتماعی و روانی، فرصتی برای شناسایی و درمان مشکلات جسمی، حرکتی و روانشناختی پیش از ورود به مدرسه فراهم می‌کند.

کاظمی یادآور شد: آموزش و پرورش نقشه راهی برای ضابطه‌مند کردن جذب و توانمندسازی مربیان، تدوین محتوای درسی و ارتقای کیفیت آموزش پیش‌دبستانی تدوین کرده است که امیدواریم با حمایت دولت و مجلس به اهداف مقرر در این دوره دست یابد./ ایرنا 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار