غلامی: اکثر دانشجویان بازداشتی آزاد شده اند-راهبرد معاصر

غلامی: اکثر دانشجویان بازداشتی آزاد شده اند

وزیر علوم با اشاره به تشکیل ستادی در این وزارتخانه جهت پیگیری امور دانشجویان بازداشتی؛ به آزاد شدن قاطبه این دانشجویان اشاره کرده و اظهار داشت: تنها هفت تا هشت دانشجو همچنان در بازداشت بسر می برند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 05
کد خبر: ۲۹۸۸۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ افزایش قیمت بنزین فرصت مناسبی را براس سودجویان سیاسی و بیگانگان فراهم اورد تا با بهره گیری از فضای اعتراض حاکم بر کشور در راستای تامین مقاصد پلید و براندازانه خویش بکوشند. در این میان شماری از دانشگاه ها و دانشجویان نیز متاثر از فضای یاد شده بر دامنه التهابات افزوده و جمعی از آنها توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این باره اظهار داشته است که: تعداد دانشجویان بازداشت شده در اعتراضات اخیر در کشور ۹۵ نفر بودند که اکنون هفت یا هشت نفر آنان هنوز در بازداشت به سر می‌برند و بقیه آزاد شده‌اند.

 

منصور غلامی چهارشنبه شب در حاشیه مراسم هفتاد سالگی دانشگاه فردوسی مشهد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اکثر دانشجویان آزاد شده‌اند افزود: از همان روزهای شروع تجمعات اعتراضی، ستادی در این وزارتخانه برای پیگیری این موضوع تشکیل شد که به صورت روزانه در حال پیگیری آزادی دانشجویان بود و امیدوارم طی یک یا ۲ روز آینده مشکلات دیگر دانشجویان بازداشتی نیز حل شود.

 

وی ادامه داد: امیدواریم رویکرد عاقلانه دانشجویان عمیق و گسترده‌تر شود تا در هیچ فضای تخلف قرار نگیرند.

 

غلامی که در مراسم هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه فردوسی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد، برگزار می شد، اظهار کرد: خراسان خطه نام‌آوران است و در تاریخ ایران نام خراسان در بخش مهمی همچون حوزه ادب، علم، هنر و عرفان می‌درخشد. خراسانی‌ ها در گذشته تاریخ‌ساز این کشور بوده و امروز نیز به همت اندیشمندان، صاحب‌نظران، جوانان و دانشمندان، این خطه همچنان بخش مهمی از تاریخ سرزمین ایران اسلامی است.

 

وی افزود: همچنین وجود مضجع شریف امام رضا(ع)، زینت‌بخش این خطه است که دلدادگان زیادی را به سمت این شهر می‌کشاند و این امر سبب افزایش فرهیختگان این مرز و بوم می‌شود. مرور تاریخچه دانشگاه‌ فرصت خوبی برای مرور آنچه بر ما گذشته، است.

 

وزیر علوم گفت: دانشگاه‌های فردوسی و علوم پزشکی جزء دانشگاه‌های مهم در کشور هستند و دانشگاه فردوسی جزء بزرگترین دانشگاه‌های کشور است و موقعیت خوبی در عرصه علم و فناوری داشته و در حوزه‌های مختلف رتبه اول را کسب کرده است. همچنین این دانشگاه رتبه دوم دانشگاه‌های جامع کشور را از آن خود کرده و علاوه بر این دانشگاه فردوسی در زمینه جذب دانشجویان خارجی رتبه اول را داراست.

 

وی اضافه کرد: این تبادل اطلاعات و دانش میان کشورهای مختلف، شبکه علمی بزرگ و ارتباط عاطفی قوی بین ملت‌ها ایجاد می‌کند.

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: طبیعتا دانشگاه علوم پزشکی جزء دانشگاه‌هایی است که با توجه به ظرفیت بالا خدمات منشاء اثر خوبی در این خطه بوده و هست. ما جدایی در میان مراکز علمی نمی‌بینیم و آرزوی جدایی در ذیل اثرگذاری بیشتر است؛ مخصوصا در این ایام که علوم جدید و بین‌رشته‌ای هدف قرار گرفته و ظرفیت علمی زیادی در تلاقی نیاز و توانمندی بین رشته‌ای وجود دارد. بیشتر مشکلات امروز با همکاری رشته‌های مختلف با دقت، سرعت و قدرت در حال برطرف شدن است.

 

غلامی مطرح کرد: دانشگاه فردوسی مشهد دوره ۷۰ ساله خود را پشت سر گذاشته‌است و اساتید گرانقدری همچون آشتیانی، شریعتی و شفیعی کدکنی در این دانشگاه حضور داشته‌اند و باید این موضوع را حفظ کرد تا امثال این اساتید بیشتر شود.

 

وی ادامه داد: اساتید دانشگاه باید علاوه بر این که خود الگوی دانشجویان باشند به ساخته شدن شخصیت علمی و توانمند شدن دانشجویان کمک و دانشجویان را به این سمت راهنمایی و هدایت کنند؛ زیرا استعداد زیادی در نسل جوان وجود دارد که ظرفیت تبدیل شدن به شخصیت‌های بزرگ جهانی را دارند و وظیفه من معلم این است که این موضوع را جزء بخش‌های مهم کاری خود قرار دهم زیرا جدایی میان نسل بزرگان زیبنده این سرزمین نیست.

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: کشور ایران سبقه تاریخی و علمی طولانی دارد. دانشگاه جندی‌شاپور اولین دانشگاهی است که هزار و ۷۵۰ سال پیش در ایران ثبت شده است و صاحب‌نظران علم و اندیشه از سراسر جهان با توجه به گستردگی، تنوع علم و دانش، کثرت دانشمندان و تنوع اقوام در این مرکز به مبادله علم و دانش، تربیت شاگردان و انتشار علم مشغول شدند.

 

غلامی خاطرنشان کرد: شاید یکی از دلایل شکوفایی علم و دانش بعد از اسلام در منطقه جغرافیایی ایران اسلامی و خراسان، سبقه و آشنایی با مراکز علمی و دینی بوده است و شخصیت‌های بنام در تاریخ در حوزه پزشکی، علوم عقلی، علوم انسانی و فلسفه در این خطه رشد کرده‌اند. این ظرفیت همچنان در این سرزمین وجود دارد و تلاش جوانان ما نیز باید به این سمت باشد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار