۴۳۵ هزار نفر در طرح معلم تمام وقت شرکت کردند-راهبرد معاصر
توضیحات شرکت ثامن در خصوص آلوده بودن محلول دیالیز صفاقی جذب ۳۰ هزار نفر به آموزش و پرورش با آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان شیوه برگزاری کنکور ۱۴۰۴ تغییر می‌کند؟ ورود ۱۳۰۰ دستگاه اتوبوس و ساخت ۳۹ خط جدید مترو پایتخت پلیس: دستگیری سارقان ۱۰میلیاردی طلافروشی در تهران ماهواره چمران جدیدترین تست‌های خود را با موفقیت به انجام رساند ایلان ماسک: نورالینک برای از بین بردن درد گردن و کمر باید تراشه مغزی بسازد صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای شمال | سیلاب در راه است معاون وزیر آموزش و پرورش: آموزش و پرورش ملک جناح خاصی نیست/ از ظرفیت اساتید استفاده شود خبر خوش برای معلمان | کد ۱۹ استخدام ۶ هزار نفر برای وزارت آموزش و پرورش تایید شد جزئیات مسمومیت چند دانش‌آموز در شهرری | ماجرا چه بود؟ واکنش سازمان غذا و دارو به ماجرای محلول‌های دیالیزی آلوده دستگیری تبعه افغان مسلح در یافت آباد به اتهام قدرت نمایی خبر خوش برای معلمان جدید و فرهنگیان فاقد رتبه و جاماندگان رتبه بندی+ جزئیات ماجرای درگیری موتور سوار و یک زن | واکنش پلیس | دلیل ارجاع زن جوان به مراجع قضایی

۴۳۵ هزار نفر در طرح معلم تمام وقت شرکت کردند

حسن بر با اشاره به اینکه بزرگترین آسیب طرح معلم تمام وقت عدم انگیزه برای مدیران مدارس است، گفت: تاکنون بیش از ۴۳۵ هزار نفر در طرح معلم تمام وقت در کشور شرکت کرده‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۸ - ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 05
کد خبر: ۲۹۹۵۱

«یارمحمد حسین‌بُر» اظهار‌کرد: نیروی انسانی سرمایه یک سازمان است، امروزه مهمترین سرمایه هر سازمان نیروی انسانی شایسته است.


شایستگی نیروی انسانی است که هر سازمان را ارتقاء‌یافته و ارزش آفرین می‌کند. تحول اساسی در آموزش و پرورش با نیروی انسانی شایسته به وجود می‌آید.


مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش باید یک تحول اساسی به وجود آید، افزود: عنصر اصلی تحول آفرین، نیروی انسانی شایسته و در آموزش و پرورش معلم شایسته و توانمند است. ناچاریم با منابع در اختیار نیروی انسانی خود را مدیریت کنیم. با بررسی‌های انجام شده تا سال 1403 سالی 55 هزار بازنشسته در آموزش و پرورش داریم.

 

وی ادامه داد: همه نیروی انسانی آموزش و پرورش باید مطابق قانون در پست‌های سازمانی خود قرار بگیرند. باید در توزیع نیروی انسانی تخصصی و کیفی در آموزش و پرورش تعادل را برقرار کنیم تا به اهدافمان در سازمان برسیم. همه ما هم بر این باور هستیم که کمبود نیروی انسانی کیفیت را نیز متاثر می‌کند. باید در حوزه ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش از نیروهای توانمند استفاده کرد تا از حیف و میل منابع دولت در این بخش‌ها جلوگیری شود.

 

حسین‌بُر با اشاره به اینکه بحث منابع انسانی در آموزش و پرورش از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: حساس‌ترین پست‌های سازمانی در آموزش و پرورش حوزه منابع انسانی و امور اداری است. در شرایط فعلی باید منابع انسانی آموزش و پرورش شایستگی و آموزش‌های لازم را پیدا کنند. باید شاخص‌های توسعه نیروی انسانی در آموزش و پرورش اصلاح شود.

 

وی با بیان اینکه تنوع رشته تحصیلی در رشته آموزگاری دوره ابتدایی بیش از 100 رشته است که ما را در وزارت آموزش و پرورش با مشکلات جدی روبه‌رو کرده است، عنوان‌کرد: اگر می‌خواهیم اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محقق شود باید در راستای شایستگی نیروی انسانی در آموزش و پرورش قدم برداریم. در بسیاری از موارد آموزش و پرورش یک بنگاه کاریابی دیده شده است. نیاز اساسی ما توانمندسازی نیروهایی است که در دست داریم و آموزش‌های ضمن خدمت باید کیفیت لازم را داشته باشند.

 

همه معلمان مطابق طرح طبقه‌بندی مشاغل مشمول طرح رتبه‌بندی معلمان خواهند شد

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه باید آموزش‌های ما صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی معلمان را به دنبال داشته باشد، افزود: ارتقای سطح حرفه‌ای معلمان در دوره‌های ضمن خدمت ملاک اصلی ما است. نظارت و مدیریت بر مراکز آزمون لازم و ضروری است. همه معلمان مطابق طرح طبقه بندی مشاغل مشمول طرح رتبه‌بندی معلمان خواهند شد.

 

75درصد کل پرسنل آموزش و پرورش باید معلم باشند

وی با اشاره به تغییر ساختار آموزش و پرورش، گفت: باید ساختار آموزش و پرورش در چند سطح دیده شود و تا حدودی یک ساختار متغیر را برای شهرستان‌ها و مناطق استان‌ها طراحی کنیم. از 872 هزار پرسنل کل آموزش و پرورش کشور 63 درصد آن معلم هستند. این نسبت باید به 75 درصد معلم برسد و 25 درصد مابقی آن نیروهای اداری و کیفیت‌بخشی باشد.


حسین‌بُر با اشاره به اعمال مدرک تحصیلی بالاتر برای فرهنگیان، گفت: آموزش و پرورش سازمان یادگیرنده‌ای است و نمی‌شود جلوی تحصیل پرسنل آن که معلمان هستند را گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه بزرگترین آسیب طرح معلم تمام وقت عدم انگیزه برای مدیران مدارس است، گفت: تاکنون بیش از 435 هزار نفر در طرح معلم تمام وقت در کشور شرکت کرده‌اند.

منبع: شبستان

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده