وزیر ارتباطات: خسارت فیلترینگ بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان است آیین‌نامه اجرایی مقابله و پیشگیری از جرائم پولشویی ابلاغ شد وزیر کشور: افزایش معنادار مشارکت در انتخابات را هدف‌گذاری کرده‌ایم فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء: مردم به شایعات جنگ توجه نکنند؛ جای هیچ نگرانی نیست حضور پزشکیان در مراسم ختم خانواده سقاب اصفهانی اعلام ساعت کاری جدید ادارات زمستان ۱۴۰۴ + جزئیات تصویب آیین‌نامه جبران قدرت خرید اقشار متوسط و کم‌درآمد جامعه تصویب سه آیین‌نامه مهم در دولت / از خدمات سلامت اتباع تا جبران خسارات حوادث طبیعی وزیر دفاع: آمریکا و ایران در تعارض ذاتی با یکدیگر قرار دارند / تنها کشوری که پاسخ دندان‌شکن به اسرائیل  داد، ایران بود سرلشکر موسوی: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون در آمادگی کامل اطلاعاتی و عملیاتی قرار دارند مهاجرانی: امروز کشور نه از سیمکارت سفید بلکه از کاهش سرمایه اجتماعی ضربه می‌خورد ضربه کاری اطلاعات به ضدانقلاب/ ۳ عضو دیگر شبکه ضدامنیتی "شکار مزدور" بازداشت شدند شلیک همزمان موشک‌های بالستیک و کروز سپاه در رزمایش اقتدار سخنگوی دولت: تاریخ دقیق اجرای اصلاح قیمت بنزین نهایی نشده است خاتمی: ملت ایران ذلت‌پذیر نیست/ بسیج یک فرهنگ است

شتاب مجلس در رسیدگی به پرونده تایید صلاحیت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از بررسی تقاضای جمعی از نمایندگان در خصوص اعمال تبصره (۱) ماده (۴۵) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برای ورود به نحوه ارزیابی، مصاحبه تخصصی، عمومی و گزینش پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۳ در این کمیسیون خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۷ - ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 29
کد خبر: ۲۵۸۷۴۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ احسان عظیمی راد در تشریح دستور کار روز یکشنبه ۹ مهر ماه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: در نشست امروز تقاضای جمعی از نمایندگان در خصوص اعمال تبصره (۱) ماده (۴۵) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برای ورود به نحوه ارزیابی، مصاحبه تخصصی و عمومی و گزینش پذیرفته شدگان در چند برابر ظرفیت در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۳ با حضور مسئولان آموزش و پرورش و هیات عالی گزینش و مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی شد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از اعتراضات رد صلاحیت‌های آزمون آموزش و پرورش با دلایل مختلف صورت پذیرفته است، افزود: دلایلی همچون مشکلات گزینشی بعد از فارغ التحصیلی، رد صلاحیت به واسطه مصاحبه صورت گرفته در قالب کد ۱۹، کد ۵ برای دانشجو معلمان، کد ۶ در قالب عدم صلاحیت علمی و نداشتن حد نصاب نمره قبولی و بند ۲، در نشست امروز به صورت ویژه مطرح شد، در این جلسه حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر اصفهان درخواست اعمال تبصره (۱) ماده (۴۵) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه ارزیابی و مصاحبه تخصصی گزینش داوطلبان را داشتند.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این نشست مسئولان مربوطه پاسخگوی نمایندگان در خصوص رد صلاحیت شده‌های گزینش آموزش و پرورش بودند، اظهار داشت: مسئولان حاضر در جلسه اعتقاد داشتند مشکل اصلی رد صلاحیت‌ها به واسطه کد‌های (۱۹)، (۵)، (۶) و (۲) گزینش نبوده است، بلکه مسئله اصلی در فرآیند دعوت داوطلبان در آزمون استخدامی است، افزود: دو مسئله اساسی در این نشست به صورت جزئی مطرح شد، نخست سازمان اموراستخدامی ظرف یک الی دو سال گذشته بخشنامه‌ای مبنی بر ماده ۱۳ و ۱۴ دستورالعمل جذب امور استخدامی صادره کرده است که براساس آن ۳ برابر ظرفیت استخدامی پذیرش صورت گرفته است، همین مسئله منجر شده حجم کاری اداره گزینش افزایش یابد و همچنین یک نفر از سه نفر باید در صلاحیت‌ها مورد پذیرش قرار بگیرند در چنین شرایطی عنوان می‌شود که داوطلب با چه دلیلی در گزینش رد صلاحیت شده است. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار