آخرین دانشجوی بازداشت شده، آزاد شد-راهبرد معاصر
به مناسبت روز دانشجو؛

آخرین دانشجوی بازداشت شده، آزاد شد

مجری برنامه روز دانشجو در دانشگاه تهران در حضور آیت الله رئیسی از آزادی آخرین دانشجوی بازداشتی حوادث اخیر خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 07
کد خبر: ۳۰۰۹۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ افزایش قیمت بنزین فرصت مناسبی را براس سودجویان سیاسی و بیگانگان فراهم اورد تا با بهره گیری از فضای اعتراض حاکم بر کشور در راستای تامین مقاصد پلید و براندازانه خویش بکوشند. در این میان شماری از دانشگاه ها و دانشجویان نیز متاثر از فضای یاد شده بر دامنه التهابات افزوده و جمعی از آنها توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

 

پیشتر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که به مناسبت هفتادمین سالروز دانشگاه فردوسی به مشهد سفر کرده بود در این باره اظهار داشت: تعداد دانشجویان بازداشت شده در اعتراضات اخیر در کشور ۹۵ نفر بودند که اکنون هفت یا هشت نفر آنان هنوز در بازداشت به سر می‌برند و بقیه آزاد شده‌اند.

 

امروز و به مناسبت روز دانشجو، آخرین دانشجوی بازداشتی آزاد شد. این مطلب روز شنبه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه تهران برگزار شد، توسط مجری مراسم اعلام شد.

 

١٢ آذر سالجاری، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره تعداد دانشجویان بازداشت شده در حوادث اخیر گفت: در این حوادث بازداشتی‌ها از اقشار مختلف مردم بودند و تعدادی که در زمره دانشجویان بودند آنها را جزو اراذل و اوباش نمی دانیم.

 

اسماعیلی اظهارداشت: تعداد دانشجویان بازداشتی کمتر از انگشتان یک دست است.

 

وی با اشاره به ١۶ آذرماه روز دانشجو افزود: به لحاظ نگاه ویژه‌ای که به این قشر داریم، تعداد دانشجویان بازداشتی که کمتر از انگشتان یک دست است، امیدواریم ظرف روزهای آینده آزاد شوند.

 

بر اساس این گزارش رئیس قوه قضاییه در این نشست به سوالات دانشجویان پاسخ خواهد داد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار