آخرین وضعیت اختلال بانک‌های ملی، صادرات، تجارت و توسعه صادرات / جزئیات رفع اختلال بانکی خدمات کارتی؛ افزایش سقف تراکنش‌ها کدام خودرو‌ها مشمول مالیات می‌شوند؟ خودروی ۱۰ میلیاردی چقدر باید مالیات بدهد؟ / فرمول محاسبه مالیات خودرو‌های گران قیمت بازار طلای تهران تعطیل شد قیمت بلیت اتوبوس تهران-کربلا تمدید خودکار قرارداد‌های اجاره با سقف ۲۵ درصد به تصویب سران قوا رسید مستاجران بخوانند؛ مالکان در چهار مورد می‌توانند حکم تخلیه را دریافت کنند خبر جدید درباره افزایش مبلغ کالابرگ نحوه احراز هویت خریداران طلا پیش از معامله آخرین قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۱۴۰۵/۰۴/۰۱ ریزش سنگین شاخص بورس اطلاعیه مهم سازمان تامین اجتماعی درباره حقوق بازنشستگان خرداد ۱۴۰۵ قیمت جدید گوشت قرمز امروز اول تیر ۱۴۰۵/ راسته گوسفندی چند شد؟ + جدول تخفیف ۲۰ درصدی قبوض آب برای مشترکان کم‌مصرف اعلام جزییات افزایش رقم کالابرگ حقوق بازنشستگان پرداخت شد پیش بینی قیمت دلار دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ / حرکت نزولی دلار به سوی حمایت ۱۵۵ هزار تومانی

هشدار به مالکان چند خودرویی: سهمیه بنزین خود را تا ۲۷ بهمن مشخص کنید

هشدار به مالکان چند خودرویی: سهمیه بنزین خود را تا ۲۷ بهمن مشخص کنید با گذشت دوماه و نیم از اجرای طرح جدید اصلاح قیمت بنزین، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرده است در مرحله دوم اجرای مصوبه سه‌نرخی شدن بنزین، مالکان چند خودرویی باید تا ۲۷ بهمن ۱۴۰۴ خودروی مشمول دریافت سهمیه را در سامانه معرفی کنند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۳ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۴ - 2026 February 14
کد خبر: ۳۰۱۷۸۶

به گزارش راهبرد معاصر، طرح جدید اصلاح قیمت بنزین از اواخر اذر ماه امسال وارد مرحله اجرا و براساس آن اعلام شد که مالکان دارای چند خودرو تنها یک ماه فرصت دارند تا یکی از خودرو‌های خود را برای دریافت سهمیه سوخت معرفی کنند؛ در غیر این صورت، شرکت ملی پخش به‌صورت خودکار سهمیه را فقط برای یکی از خودرو‌ها فعال خواهد کرد.

سامانه اینترنتی خوداظهاری مالکان چندخودرو به نشانی FCS.NIOPDC.IR و با هدف اجرای طرح جدید بنزین، از ۱۸ آذر در دسترس عموم قرار گرفت. در این راستا متقاضیان با ورود به سامانه، ابتدا با استفاده از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند (دولت من) باید وارد سامانه شوند و سپس با وارد کردن سریال برگ سبز خودرو (سند مالکیت) و پلاک خودرو، نسبت به تعریف خودرو‌های خود اقدام کنند.

حال با گذشت تقریبا دو ماه از مهلت اعلام شده و طبق اعلام برخی شهروندان، امروز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با ارسال پیامک به مالکین خودروها، اعلام کرده که در چارچوب مرحله دوم اجرای مصوبه سه‌نرخی شدن بنزین، سهمیه سوخت تنها به یک خودرو از میان خودرو‌های متعلق به هر مالک اختصاص خواهد یافت.

طبق این این پیامک، مالکان دارای چند خودرو موظف‌اند حداکثر تا ۲۷ بهمن با مراجعه به تارنمای فوق نسبت به انتخاب خودروی دارای سهمیه خود اقدام کنند.

براساس اعلام رسمی، تعریف چندخودرویی صرفاً شامل خودرو‌های سواری شخصی شده و سایر وسایل نقلیه موتوری یک شخص ازجمله موتورسیکلت یا خودرو‌های عمومی متعلق به اشخاص حقیقی، مشمول تعریف گروه چندخودرویی نمی‌شود. بر این اساس، مالک باید فقط یکی از خودرو‌های سواری شخصی را انتخاب کند.

خودرو‌های مناطق آزاد، وارداتی/خارجی، خودرو‌های عمومی (اعم از موتور سیکلت، وانت‌بارها، تاکسی، آمبولانس و...) شامل این بخش نمی‌شود و مالکان چند خودرو باید از اضافه کردن و انتخاب این نوع کاربری‌ها در سامانه خودداری کنند./ ایسنا 

کلمات کلیدی: خودرو بنزین
مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
تحلیل های برگزیده
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار