تهران در آماده‌باش برای مراسم تشییع رهبر انقلاب + جزئیات به روایت سخنگوی استانداری تهران جزئیات تعطیلی سه روزه تهران در روز‌های تشییع رهبر شهید ساعات کاری ادارات بوشهر تغییر کرد+ ساعت جدید ساماندهی نیرو‌های شرکتی؛ دولت چهاردهم وارد فاز جدید شد / تازه‌ترین جزئیات طرح ساماندهی کارکنان شرکتی برکناری یک مدیر صدا و سیما و پیگرد قضایی نبویان در پی اظهارات جنجالی اطلاعیه نیروی دریایی سپاه: شناور‌ها به تنگه هرمز نزدیک نشوند محسن رضایی: شاید آمریکایی‌ها بدنبال گذراندن مسابقات جام جهانی و یا حتی انتخابات باشند و در نهایت مذاکرات عاقبتی نداشته باشد نحوه فعالیت ادارات البرز اعلام شد؛ بازگشت به روال عادی از ۳۰ خرداد + جزییات ساعت کاری دستور معاون اول برای شفاف‌سازی پرونده قاچاق مس به کجا رسید؟ ارتش: دست بر ماشه و گوش‌ به فرمان فرماندهی معظم کل قوا، آماده‌ایم حماس: مقاومت لبنان در حال رقم زدن فصلی بزرگ از قهرمانی است عراقچی: فرقه مرگِ نسل‌کش تهدیدی برای تمام بشریت است هشدار ایران نسبت به تداوم جنگ افروزی رژیم اشغالگر علیه لبنان پزشکیان: اگر مردم را به صرفه‌جویی دعوت می‌کنیم، دولت باید پیشگام باشد ابوترابی: پیام رهبر انقلاب نشانه تکیه نظام بر خرد جمعی است

آغاز به کار ادارات استان تهران با حضور ۲۰ درصدی کارکنان

آغاز به کار ادارات استان تهران با حضور ۲۰ درصدی کارکنان طبق بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور و تصمیم استانداری تهران، نحوه فعالیت کارکنان در دستگاه‌های اجرایی در ایام نوروز همچون روز‌های پایانی سال تعیین و مقرر شده ۲۰ درصد از کارکنان دولت در محل کار حضور داشته باشند. همچنین مدیران همه دستگاه‌های اجرایی به صورت ۱۰۰ درصدی در محل کار حضور دارند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۵ - 2026 March 24
کد خبر: ۳۰۴۵۶۶

به گزارش راهبرد معاصر، بر اساس بخشنامه ۱۴ اسفند ۱۴۰۴ سازمان اداری استخدامی، دستگاه‌های اجرایی مکلفند با استفاده از ظرفیت‌های موجود در قوانین و مقرارت جاری، نظیر ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری و آیین‌نامه دورکاری، به نحوی برنامه‌ریزی کنند که خدمات اصلی بدون وقفه و حضور نیروی انسانی متناسب در محل کار، به مردم ارائه شود.

مطابق این بخشنامه، اولویت برخورداری کارکنان از دورکاری به ترتیب با معلولان، بانوان باردار و یا دارای فرزند معلول یا شش سال و کمتر، کارکنان دارای مشکلات قلبی و ریوی و بیماری‌های صعب‌العلاج است.

همچنین دستگاه‌های عملیاتی ارائه‌دهنده خدمات ضروری در حوزه‌هایی نظیر بهداشت و درمان، انرژی، ارتباطات، حمل و نقل عمومی، خدمات شهری، آتش‌نشانی، امنیتی، انتظامی و دفاعی از شمول دورکاری مستنی هستند و مطابق با تصمیمات مراجع ذیصلاح مربوط اقدام می‌کنند.

دستگاه‌های اجرایی ارائه‌دهنده خدمات در حوزه‌هایی نظیر تامین اجتماعی و مالیاتی موظفند به نحوی برنامه‌ریزی کنند که ضمن عدم ایجاد وقفه در ارائه خدمات به مردم، ذینفعان مربوطه با خسارت یا جریمه ناشی از کاهش سطح خدمات یا تاخیر در دریافت خدمات، مواجه نشوند.

در این راستا، باتوجه به ارائه اختیار به استانداران، محمدصادق معتمدیان - استاندار تهران - اعلام کرده که در ایام نوروز در پایتخت، دستگاه‌های عملیاتی ارائه‌دهنده خدمات ضروری در حوزه‌هایی نظیر بهداشت و درمان، انرژی، ارتباطات، حمل و نقل عمومی، خدمات شهری، آتش‌نشانی، امنیتی، انتظامی و دفاعی آماده‌باش کامل هستند.

همچنین طبق اعلام استاندار تهران، همه مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان تهران به صورت ۱۰۰ درصد حضور دارند و ۲۰ درصد از کارکنان دولت موظف شده‌اند در ایام نوروز در محل کار حضور داشته باشند.

به گفته وی، در حوزه زیرساخت‌ها آمادگی کامل وجود دارد و بیش از ۱۰۰۰ اکیپ آماده ارائه خدمات هستند. در بخش نظارتی و اقتصادی نیز مسئولان در ستاد تنظیم بازار کاملا فعال هستند و بازار را مرتب رصد و پایش می‌کنند تا هیچ‌گونه کمبودی در تامین کالا و خدمات وجود نداشته باشد./ ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
تحلیل های برگزیده
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار