مستاجران بخوانند؛ مالکان در چهار مورد می‌توانند حکم تخلیه را دریافت کنند خبر جدید درباره افزایش مبلغ کالابرگ نحوه احراز هویت خریداران طلا پیش از معامله آخرین قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۱۴۰۵/۰۴/۰۱ ریزش سنگین شاخص بورس اطلاعیه مهم سازمان تامین اجتماعی درباره حقوق بازنشستگان خرداد ۱۴۰۵ قیمت جدید گوشت قرمز امروز اول تیر ۱۴۰۵/ راسته گوسفندی چند شد؟ + جدول تخفیف ۲۰ درصدی قبوض آب برای مشترکان کم‌مصرف اعلام جزییات افزایش رقم کالابرگ حقوق بازنشستگان پرداخت شد پیش بینی قیمت دلار دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ / حرکت نزولی دلار به سوی حمایت ۱۵۵ هزار تومانی پیش بینی قیمت طلا و سکه دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ / افت بازار طلا در امتداد خوش‌بینی سیاسی آخرین فرصت برای استفاده از طرح رایگان ارتقای ایمنی خودرو‌های خانواده ۲۰۶، ۲۰۷ و رانا آخرین قیمت جدید سکه و طلا امروز یکشنبه ۱۴۰۵/۰۳/۳۱ قیمت جدید محصولات سایپا شرایط واریز وجه ایران خودرو سیزدهمین دوره فروش

نحوه فعالیت کارمندان در دستگاه‌های نیمه‌خصوصی

نحوه فعالیت کارمندان در دستگاه‌های نیمه‌خصوصی در دستگاه‌های نیمه‌خصوصی و غیردولتی، اساساً تصمیم‌گیری بر عهده مدیریت همان مجموعه است و این نهادها لزوماً تابع بخشنامه‌های سازمان اداری استخدامی نیستند، مگر اینکه در شمول قوانین دستگاه‌های اجرایی قرار گیرند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۵ - 2026 April 10
کد خبر: ۳۰۵۴۶۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ حسین رحمانیان، سخنگوی سازمان اداری استخدامی کشور به نحوه حضور کارمندان در دستگاه‌های اجرایی و نیمه‌خصوصی اشاره کرد و گفت که تصمیم‌گیری در این زمینه بر اساس نوع دستگاه و تصمیم استانی متفاوت است. وی در پاسخ به سوالی درباره دستگاه‌هایی که برخلاف بخشنامه‌های ابلاغی عمل کرده و به کارمندان خود اعلام می‌کنند «۱۰۰ درصد در محل کار حاضر شوند»، اظهار داشت: در دستگاه‌های نیمه‌خصوصی و غیردولتی، اساساً تصمیم‌گیری بر عهده مدیریت همان مجموعه است و این نهادها لزوماً تابع بخشنامه‌های سازمان اداری استخدامی نیستند، مگر اینکه در شمول قوانین دستگاه‌های اجرایی قرار گیرند. 

سخنگوی سازمان اداری استخدامی تصریح کرد: کارمندانی که در چنین مجموعه‌هایی احساس می‌کنند برخلاف مقررات ملی یا استانی عمل می‌شود، می‌توانند به بازرسی اداره کار، تعزیرات حکومتی یا وزارت تعاون مراجعه کنند، اما در مجموع، این موضوع تا حد زیادی به مدیریت همان اداره بستگی دارد و در شرایط عادی گزارش خاصی از تخلف در این بخش‌ها نداشته‌ایم. 

رحمانیان با اشاره به تفاوت قائل شدن میان استان‌ها در اجرای مصوبات حضوری کارمندان، گفت: در استان تهران، رعایت سقف ۵۰درصد حضور فیزیکی برای دستگاه‌های اجرایی و دولتی الزامی است، اما در سایر استان‌ها وضعیت متفاوت است. 

وی افزود: برخی استان‌ها مانند گلستان اساساً درگیر این موضوع نبوده‌اند و یا استان‌هایی مثل خراسان با تشخیص استاندار، به کارمندان اعلام شده که همه بدون مشکل در محل کار حاضر شوند. به همین دلیل، این موضوع به صورت متمرکز تصمیم‌گیری نشده و اختیار تعیین نحوه اجرا به استانداران واگذار شده است و هم‌اکنون نیز تصمیم استانداران ملاک عمل خواهد بود. 

سخنگوی سازمان اداری استخدامی در پایان خاطرنشان کرد: مگر اینکه شرایط خاص و فوق‌العاده‌ای پیش بیاید که نیاز به مداخله دستگاه‌های نظارتی مانند وزارت ثبت یا تعزیرات داشته باشد، اما در شرایط عادی، آنچه تصویب شده و بر اساس نظر استانداران اجرا می‌شود، معتبر و قابل پیروی است.

کلمات کلیدی: ساعت کاری
مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
تحلیل های برگزیده
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار