ادعای ترامپ درباره بمباران مدرسه میناب: کار آمریکا نبوده! سنای آمریکا نظر ترامپ را جلب کرد / عقب نشینی از بررسی قطعنامه اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران هشدار جدی نیروی دریای سپاه درباره تردد شناور‌ها در تنگه هرمز / فقط عبور از این مسیر‌ها مجاز است سنتکام مدعی کشته شدن یکی از رهبران داعش در سوریه شد پایان دادگاه نتانیاهو بعد از ۹۸ جلسه سخنگوی هیئت مذاکره کننده در واکنش به ادعا‌های روبیو: صلح واقعی با پایان مداخلات آمریکا و خاتمه اشغالگری محقق می‌شود روبیو: یادداشت تفاهم با ایران ظرف ۶۰ روز اجرا خواهد شد قالیباف: کشور‌های غرب آسیا و اسلامی باید نظم جدیدی را متکی بر ظرفیت‌ها، منابع و مردم خود بنا کنند عراقچی همتای عربستانی خود را در جریان آخرین روند مذاکرات، پیشرفت‌های حاصل‌شده در اجرای تفاهمات قرار داد آمریکا فعالیت سفارت خود در کویت را از سر گرفت قالیباف با علی‌اف دیدار کرد ترامپ: ایران خبر داد که از تنگه هرمز عوارض نمی‌گیرد ادعای وزیر جنگ اسرائیل درباره ادامه حضور در لبنان: آمریکا هم بخواهد عقب‌نشینی نمی‌کنیم المیادین به نقل از مقام کاخ سفید: قطعنامه اختیارات جنگی ترامپ به رئیس‌جمهور ارائه نمی‌شوند و قدرت قانونی ندارند پاکستان: مذاکرات فنی بین ایران و آمریکا با وجود استراحت‌های طرفین، همچنان ادامه دارد و قرار است طی روز‌های آتی از سر گرفته شود قالیباف: تفاهم اسلام‌آباد نه نتیجه فشار و اجبار، بلکه حاصل اقتدار ملت ایران بود/ در میانه جنگ بر اساس نظر رهبر انقلاب اعلام کردم که ایران آماده توافق‌های امنیتی با کشور‌های منطقه است

پاسخ تهران به ادعا‌های دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران

پاسخ تهران به ادعا‌های دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران سخنگوی وزارت امور خارجه، ادعا‌های مطرح‌شده در بیانیه مطبوعاتی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در خصوص عملکرد جمهوری اسلامی ایران در جریان جنگ تحمیلی آمریکا-اسرائیل را کاملا مردود دانست و بر پایبندی ایران به اصل حسن همجواری و احترام به حاکمیت ملی همه همسایگان تاکید کرد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۷ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۵ - 2026 April 29
کد خبر: ۳۰۶۹۰۹

به گزارش راهبرد معاصر، اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه در یک موضع گیری رسانه‌ای با اشاره به اقدام خلاف حقوق بین‌الملل برخی حکومت‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس در مشارکت در تجاوز نظامی آمریکا-رژیم صهیونیستی علیه ایران، یادآور شد: این حکومت‌ها علیرغم اذعان به تعهد حقوقی-بین‌المللی خود برای ممانعت از استفاده متجاوزان از قلمرو و امکاناتشان جهت حمله به ایران، نه تنها هیچ اقدامی برای جلوگیری از این امر انجام ندادند، بلکه برخی از آنها حتی فعالانه در تجاوز نظامی علیه ایران مشارکت داشتند که طبق قطعنامه تعریف تجاوز مجمع عمومی سازمان ملل متحد (قطعنامه شماره ۳۳۱۴) مصداق عمل تجاوزکارانه محسوب می‌شود و بنابراین این حکومت‌ها عملا خود را به همدست آمریکا و اسرائیل در ارتکاب جنایات شنیع علیه مردم ایران تبدیل کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین با مردود دانستن مفاد بیانیه مطبوعاتی دبیرکل شورای همکاری پیرامون تنگه هرمز، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان دولت ساحلی تنگه، ترتیبات عملی و متناسب با هدف دفاع از خود در برابر اقدامات تجاوزکارانه آمریکا-رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آن، و نیز رفع تهدید و توسل به زور علیه حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی ایران و تامین عبور ایمن اتخاذ کرده است که کاملا منطبق با قواعد ذیربط حقوق بین‌الملل است.

بقائی همچنین در رابطه با موضوع اعتمادسازی بین کشور‌های منطقه افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره پیشگام اعتمادسازی میان کشور‌های منطقه بوده و همگان را به خودداری از مواضع و رفتار‌های تفرقه‌انگیزانه دعوت کرده است؛ در عین حال، اعتمادسازی مسیری دو طرفه است و حکومت‌های شورای همکاری باید گام‌های لازم در مسیر جلب اعتماد ایران بردارند و این امر بیش از همه مستلزم جبران خسارات و آسیب‌هایی است که از ناحیه مشارکت در تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران، به مردم ما وارد کرده‌اند، و نیز خودداری از همکاری و همدستی با دشمنان ایران می‌باشد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار