شناسایی ۱۵۵ محل استقرار اتباع غیرمجاز در تهران  تهران در آماده‌باش برای مراسم تشییع رهبر انقلاب + جزئیات به روایت سخنگوی استانداری تهران جزئیات تعطیلی سه روزه تهران در روز‌های تشییع رهبر شهید ساعات کاری ادارات بوشهر تغییر کرد+ ساعت جدید ساماندهی نیرو‌های شرکتی؛ دولت چهاردهم وارد فاز جدید شد / تازه‌ترین جزئیات طرح ساماندهی کارکنان شرکتی برکناری یک مدیر صدا و سیما و پیگرد قضایی نبویان در پی اظهارات جنجالی اطلاعیه نیروی دریایی سپاه: شناور‌ها به تنگه هرمز نزدیک نشوند محسن رضایی: شاید آمریکایی‌ها بدنبال گذراندن مسابقات جام جهانی و یا حتی انتخابات باشند و در نهایت مذاکرات عاقبتی نداشته باشد نحوه فعالیت ادارات البرز اعلام شد؛ بازگشت به روال عادی از ۳۰ خرداد + جزییات ساعت کاری دستور معاون اول برای شفاف‌سازی پرونده قاچاق مس به کجا رسید؟ ارتش: دست بر ماشه و گوش‌ به فرمان فرماندهی معظم کل قوا، آماده‌ایم حماس: مقاومت لبنان در حال رقم زدن فصلی بزرگ از قهرمانی است عراقچی: فرقه مرگِ نسل‌کش تهدیدی برای تمام بشریت است هشدار ایران نسبت به تداوم جنگ افروزی رژیم اشغالگر علیه لبنان پزشکیان: اگر مردم را به صرفه‌جویی دعوت می‌کنیم، دولت باید پیشگام باشد

اضافه‌کاری به کارکنان ادارات بعداز ساعت ۱۳ تعلق نمی‌گیرد / جزئیات ساعات کاری ادارات دولتی و غیردولتی

اضافه‌کاری به کارکنان ادارات بعداز ساعت ۱۳ تعلق نمی‌گیرد / جزئیات ساعات کاری ادارات دولتی و غیردولتی سخنگوی سازمان اداری و استخدامی کشور جزییات جدیدی از تغییر ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی را تبیین و اعلام کرد: به حضور کارکنان بعد از ساعت ۱۳ اضافه کاری تعلق نمی‌گیرد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۵ - 2026 May 23
کد خبر: ۳۰۸۹۰۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ حسین رحمانیان، سخنگوی سازمان اداری و استخدامی کشور جزییات جدیدی از تغییر ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی را تبیین و اعلام کرد: به حضور کارکنان بعد از ساعت ۱۳ اضافه کاری تعلق نمی‌گیرد.

وی افزود: ساعت آغاز به کار و خاتمه ادارات ۷ تا ۱۳ تعیین شده که از شنبه ۲۶ اردیبهشت لازم‌الاجرا بود و تا روز یکشنبه ۱۵ شهریور اعتبار دارد و این بازه قابل تغییر (افزایش یا کاهش) نیست.

وی افزود: طبق این بخشنامه، تعیین حجم و درصد حضور کارکنان همچنان در اختیار استانداران است، اما ساعت آغاز به کار و خاتمه قابل تغییر نیست.

به گفته رحمانیان، هدف از ابلاغ بخشنامه تغییر ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی، مدیریت بهینه مصرف انرژی و حفظ پایداری شبکه سراسری برق، همراه با تأمین آسایش مردم و در راستای تأکید رئیس‌جمهور مبنی بر متوقف نشدن خدمت‌رسانی به مردم است.

سخنگوی سازمان اداری و استخدامی کشور تأکید کرد: وسایل روشنایی و سرمایشی باید یک ساعت قبل از خاتمه کار و در مناطق گرمسیری همزمان با پایان ساعت کاری خاموش شوند.

وی اظهار کرد: بر اساس ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، کارکنان دولت موظف به ارائه ۴۴ ساعت خدمت در هفته هستند؛ بنابراین کسری ساعات موظفی باید در قالب دورکاری جبران شود. دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان و واحد‌های عملیاتی، آموزشی، بهداشتی و سایر بخش‌هایی که مستقیم به مردم خدمت ارائه می‌کنند، از جمله مدارس، مراکز آموزش عالی و پژوهشی و بخش‌های آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌منظور تداوم خدمات عمومی و حفظ ایمنی کارکنان، مطابق نظر مرجع ذی‌صلاح و عالی‌ترین مقام دستگاه مربوطه فعالیت خواهند کرد.

رحمانیان تصریح کرد: دستگاه‌ها موظفند برای شناورسازی ساعت شروع به کار یکی از زوجین در خانواده‌هایی که زن و شوهر هر دو کارمند و دارای فرزند خردسال زیر ۶ سال هستند، در بازه زمانی ۷ تا ۸ صبح همکاری لازم را داشته باشند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار