خبر مهم برای مشمولان کالابرگ/ کدام خانوار‌ها در اولویت افزایش اعتبار هستند؟ پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در ماه‌های آینده/ موج جدید گرانی در راه است؟ تغییر مهم در واریز یارانه نقدی/ این گروه یارانه دریافت نمی‌کنند اعلام محدودیت‌های عملیاتی فرودگاه‌های کشور همزمان با مراسم تشییع پیکر رهبر شهید انقلاب از 13 تا 17 تیر ابزار جدید محاسبه مستمری رونمایی شد / متناسب‌سازی بازنشستگان چقدر است؟ قیمت نفت امروز چهارشنبه ۳ تیر ۱۴۰۵ بارگذاری فیش حقوقی خرداد بازنشستگان اختلال خدمات کارت‌محور بانک‌ها رفع شد قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها امروز ۳ تیرماه ۱۴۰۵/ دلار در این کانال مهم قیمتی جابه‌جا شد + جدول پیش‌بینی دویچه‌بانک درباره قیمت طلا/ مسیر طلا کجاست؟ آخرین وضعیت اختلال بانکی/ چه زمانی همه خدمات به حالت عادی بازمی‌گردد؟ قیمت‌های عجیب میوه در بازار/ گیلاس، زردآلو، هلو و موز چند؟ رفع اختلال همه بانک‌ها تا پایان امشب خدمات کارتی کدام بانک‌ها مختل شده است؟ فرودگاه‌های تهران چه روز‌هایی تعطیل شدند؟ آخرین وضعیت اختلال بانک‌های ملی، صادرات، تجارت و توسعه صادرات / جزئیات رفع اختلال بانکی خدمات کارتی؛ افزایش سقف تراکنش‌ها

برق این ادارات در تهران قطع می‌شود + جزییات

برق این ادارات در تهران قطع می‌شود + جزییات مدیرعامل توزیع برق تهران با اعلام رسیدن ظرفیت نیروگاه‌های کشور به ۱۰۰ هزار مگاوات، از افزایش سهم تولیدی نیروگاه‌های تجدیدپذیر به ۵ هزار مگاوات در شبکه برق سراسری خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۵ - 2026 May 27
کد خبر: ۳۰۹۲۷۸

به گزارش راهبرد معاصر، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه تولید و مدیریت مصرف انرژی گفت: ظرفیت اسمی نیروگاه‌های کشور به حدود ۱۰۰ هزار مگاوات رسیده و ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر نیز به ۵ هزار مگاوات افزایش یافته است.

در کنار توسعه تولید، مدیریت مصرف و کاهش مصرف برق نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.‌وی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در سال ۱۴۰۴ رشد مصرف برق در شهر تهران مدیریت شد و شاهد کاهش حدود ۵ درصدی اوج مصرف بودیم که معادل صرفه‌جویی مصرف یک کلان‌شهر مانند تبریز است.‌

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به سهم ادارات در مصرف برق پایتخت گفت: حدود ۱۲ درصد مصرف برق تهران مربوط به ادارات است و در این حوزه دستورالعمل‌های سختگیرانه‌ای ابلاغ شده است.‌

وی افزود: تمامی دستگاه‌های اداری موظف هستند در ساعات اداری ۳۰ درصد و در ساعات غیراداری ۷۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش مصرف داشته باشند. اجرای این برنامه می‌تواند بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ مگاوات صرفه‌جویی به همراه داشته باشد که معادل تولید یک نیروگاه بزرگ در پایتخت است.‌

ناظریان با بیان اینکه همه ادارات تهران به کنتورهای هوشمند مجهز شده‌اند، گفت: مصرف برق ادارات از طریق قرارگاه هوشمند به‌صورت مستمر رصد و مدیریت می‌شود و در صورت رعایت نکردن الگوی مصرف، محدودیت‌هایی اعمال خواهد شد.

وی اضافه کرد: طی روزهای اخیر حدود ۱۰۰ اداره و بانک به دلیل رعایت نکردن الگوی مصرف، مشمول محدودیت شدند. همچنین از زمان اجرای طرح تغییر ساعت ادارات از ۲۷ اردیبهشت، حدود ۱۰۰ مگاوات کاهش مصرف در ساعات اوج بار ثبت شده است. پیش‌بینی می‌کنیم این عدد تا ۲۰۰ مگاوات افزایش یابد که معادل ۴ تا ۵ درصد اوج مصرف برق تهران خواهد بود.

کلمات کلیدی: برق ادارات تهران
مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار