تخفیف ۲۰ درصدی قبوض آب برای مشترکان کم‌مصرف اعلام جزییات افزایش رقم کالابرگ حقوق بازنشستگان پرداخت شد پیش بینی قیمت دلار دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ / حرکت نزولی دلار به سوی حمایت ۱۵۵ هزار تومانی پیش بینی قیمت طلا و سکه دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ / افت بازار طلا در امتداد خوش‌بینی سیاسی آخرین فرصت برای استفاده از طرح رایگان ارتقای ایمنی خودرو‌های خانواده ۲۰۶، ۲۰۷ و رانا آخرین قیمت جدید سکه و طلا امروز یکشنبه ۱۴۰۵/۰۳/۳۱ قیمت جدید محصولات سایپا شرایط واریز وجه ایران خودرو سیزدهمین دوره فروش جزئیات آزادسازی پول‌های بلوکه شده اعلام شد جزئیات افزایش مبلغ کالابرگ و یارانه اعلام شد/ دریافتی چه کسانی تغییر می‌کند؟ دستورالعمل جدید بانک مرکزی برای فروش ارز اربعین؛ دریافت ارز زیارتی نافی ارز مسافرتی نیست /سیاست دلارزدایی ادامه دارد دهک یارانه شما تغییر کرده؟ راهنمای کامل ثبت اعتراض به دهک بندی و استعلام وضعیت خانوار حقوق بازنشستگان کشوری واریز شد؛ اعلام زمان واریز حقوق بازنشستگان جامانده بروزترین و جدیدترین قیمت طلا و سکه امروز یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ + جدول تعداد ثبت نام کنندگان قرعه کشی ایران خودرو مشخص شد

برق این ادارات در تهران قطع می‌شود + جزییات

برق این ادارات در تهران قطع می‌شود + جزییات مدیرعامل توزیع برق تهران با اعلام رسیدن ظرفیت نیروگاه‌های کشور به ۱۰۰ هزار مگاوات، از افزایش سهم تولیدی نیروگاه‌های تجدیدپذیر به ۵ هزار مگاوات در شبکه برق سراسری خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۵ - 2026 May 27
کد خبر: ۳۰۹۲۷۸

به گزارش راهبرد معاصر، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه تولید و مدیریت مصرف انرژی گفت: ظرفیت اسمی نیروگاه‌های کشور به حدود ۱۰۰ هزار مگاوات رسیده و ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر نیز به ۵ هزار مگاوات افزایش یافته است.

در کنار توسعه تولید، مدیریت مصرف و کاهش مصرف برق نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.‌وی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در سال ۱۴۰۴ رشد مصرف برق در شهر تهران مدیریت شد و شاهد کاهش حدود ۵ درصدی اوج مصرف بودیم که معادل صرفه‌جویی مصرف یک کلان‌شهر مانند تبریز است.‌

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به سهم ادارات در مصرف برق پایتخت گفت: حدود ۱۲ درصد مصرف برق تهران مربوط به ادارات است و در این حوزه دستورالعمل‌های سختگیرانه‌ای ابلاغ شده است.‌

وی افزود: تمامی دستگاه‌های اداری موظف هستند در ساعات اداری ۳۰ درصد و در ساعات غیراداری ۷۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش مصرف داشته باشند. اجرای این برنامه می‌تواند بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ مگاوات صرفه‌جویی به همراه داشته باشد که معادل تولید یک نیروگاه بزرگ در پایتخت است.‌

ناظریان با بیان اینکه همه ادارات تهران به کنتورهای هوشمند مجهز شده‌اند، گفت: مصرف برق ادارات از طریق قرارگاه هوشمند به‌صورت مستمر رصد و مدیریت می‌شود و در صورت رعایت نکردن الگوی مصرف، محدودیت‌هایی اعمال خواهد شد.

وی اضافه کرد: طی روزهای اخیر حدود ۱۰۰ اداره و بانک به دلیل رعایت نکردن الگوی مصرف، مشمول محدودیت شدند. همچنین از زمان اجرای طرح تغییر ساعت ادارات از ۲۷ اردیبهشت، حدود ۱۰۰ مگاوات کاهش مصرف در ساعات اوج بار ثبت شده است. پیش‌بینی می‌کنیم این عدد تا ۲۰۰ مگاوات افزایش یابد که معادل ۴ تا ۵ درصد اوج مصرف برق تهران خواهد بود.

کلمات کلیدی: برق ادارات تهران
مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار