احضار سفیر کره‌جنوبی در ایران به‌خاطر بدهی نفتی-راهبرد معاصر

احضار سفیر کره‌جنوبی در ایران به‌خاطر بدهی نفتی

یک روزنامه کره‌ای در گزارشی مدعی شد ماه گذشته وزارت امور خارجه ایران، سفیر کره‌جنوبی در تهران را برای شکایت درباره معوقات پول نفت خریداری شده از ایران احضار کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 18
کد خبر: ۳۱۲۰۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ یک روزنامه کره‌ای در گزارشی مدعی شد ماه گذشته وزارت امور خارجه ایران، سفیر کره‌جنوبی در تهران را برای شکایت درباره معوقات پول نفت خریداری شده از ایران احضار کرده است.

به گزارش رجانیوز به نقل از روزنامه کره تایمز، کره‌جنوبی با وجود درخواست تهران مبنی بر پرداخت پول نفتی که از ایران خریده، میان آمریکا و ایران، در یک تنگنا قرار گرفته است. این درخواست در حالی مطرح شده است که آمریکا از کره‌جنوبی درخواست کرده به ائتلاف آمریکایی در تنگه هرمز بپیوندد. آمریکا همچنین از کره می‌خواهد به تحریم‌های اقتصادی که فروش بین‌المللی محصولات ایرانی از جمله نفت را محدود می‌کند، پایبند باشد.

مقامات دیپلماتیک روز دوشنبه اعلام کردند وزارت امور خارجه ایران، یوجانگ هیان، سفیر کره‌جنوبی در ایران را در ماه نوامبر احضار کرده و درباره معوقات پرداختی سئول در ازای نفت‌خام و نفت سنگین به بهای ۷ تریلیون وون [ارز رایج کره‌جنوبی] (97/5 میلیارد دلار) اعتراض کرده است. پس از این اعتراض ایران، وزارت خارجه کره‌جنوبی، سونگ وونگ یوب، یک عضو آژانس همکاری بین‌المللی کره (KPICA) را به ایران فرستاده تا به این مشکل رسیدگی کند اما این اقدام به رنجش بیشتر ایران منجر شده، چرا که آژانس یاد شده یک سازمان پشتیبانی خارجی بوده و هیچ اختیاری برای حل کردن این مسأله ندارد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار