قیس سعید: ترسیم مرز دریایی لیبی و ترکیه ربطی به تونس ندارد-راهبرد معاصر
ادعای نتانیاهو: به ایران می‌گوییم که هر کس ما را هدف قرار دهد، ما نیز او را هدف قرار خواهیم داد/ چالش‌های بزرگی پیش رو داریم گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و لبنان انفجار‌های شدید در شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف رام‌الله و قدس اشغالی وزارت امور خارجه: جنایات رژیم صهیونیستی بی‌کیفر نخواهد ماند نخست‌وزیر لبنان: با همکاری مردم، با اسرائیل مقابله خواهیم کرد دفاع تمام عیار بایدن از ترور سید حسن نصرالله نجباء: حزب‌الله می‌تواند جنگ را مدیریت کند؛ حتی فراتر از لبنان نتانیاهو برای شرکت در یک نشست امنیتی راهی تل‌آویو شد واکنش انصارالله به شهادت نصرالله | ۳ روز عزای عمومی در یمن واکنش روسیه به ترور سید حسن نصرالله رئیس دفتر سید حسن نصرالله به شهادت رسید + عکس نخست وزیر روسیه به تهران سفر می‌کند تحریم‌های جدید نفتی آمریکا بر ونزوئلا در راه است اعلام سه روز عزای عمومی در سوریه به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله برپایی تجمعات در اسرائیل ممنوع شد

قیس سعید: ترسیم مرز دریایی لیبی و ترکیه ربطی به تونس ندارد

رئیس جمهور تونس پس از دیدار با رئیس جمهور ترکیه که به این کشور واقع در شمال آفریقا سفر کرده است، گفت که ترسیم مرز دریایی لیبی و ترکیه ربطی به تونس ندارد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۹ - ۰۴ دی ۱۳۹۸ - 2019 December 25
کد خبر: ۳۱۷۹۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ قیس سعید رئیس جمهور تونس امروز چهارشنبه به محورهای گفتگوی امروز خود با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پرداخت.

 

وی افزود: اوضاع لیبی بررسی شده است اما درباره موضوع ترسیم مرزهای دریایی میان ترکیه بحثی نشد زیرا این موضوع به لیبی و ترکیه مربوط می‌شود و ربطی به ما ندارد.

 

این در حالی است که اردوغان که در سفر سرزده به تونس رفته است، در نشست خبری با قیس سعید، گفت: ترکیه در هیچ منطقه‌ای بدون دعوت حضور نمی‌یابد و اگر دولت وفاق لیبی درخواست کند ما آماده اعزام نیروی نظامی به لیبی هستیم.

 

اردوغان تاکید کرد: یونان حق ندارد که درباره مرزهای دریایی میان ترکیه و لیبی اظهار نظر کند زیرا مرز دریایی لیبی و ترکیه مشخص است. ترکیه در راستای تسریع همکاری با لیبی حرکت خواهد کرد و آماده کمک است.

 

منبع: مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار