قیس سعید: ترسیم مرز دریایی لیبی و ترکیه ربطی به تونس ندارد-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

قیس سعید: ترسیم مرز دریایی لیبی و ترکیه ربطی به تونس ندارد

رئیس جمهور تونس پس از دیدار با رئیس جمهور ترکیه که به این کشور واقع در شمال آفریقا سفر کرده است، گفت که ترسیم مرز دریایی لیبی و ترکیه ربطی به تونس ندارد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۹ - ۰۴ دی ۱۳۹۸ - 2019 December 25
کد خبر: ۳۱۷۹۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ قیس سعید رئیس جمهور تونس امروز چهارشنبه به محورهای گفتگوی امروز خود با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پرداخت.

 

وی افزود: اوضاع لیبی بررسی شده است اما درباره موضوع ترسیم مرزهای دریایی میان ترکیه بحثی نشد زیرا این موضوع به لیبی و ترکیه مربوط می‌شود و ربطی به ما ندارد.

 

این در حالی است که اردوغان که در سفر سرزده به تونس رفته است، در نشست خبری با قیس سعید، گفت: ترکیه در هیچ منطقه‌ای بدون دعوت حضور نمی‌یابد و اگر دولت وفاق لیبی درخواست کند ما آماده اعزام نیروی نظامی به لیبی هستیم.

 

اردوغان تاکید کرد: یونان حق ندارد که درباره مرزهای دریایی میان ترکیه و لیبی اظهار نظر کند زیرا مرز دریایی لیبی و ترکیه مشخص است. ترکیه در راستای تسریع همکاری با لیبی حرکت خواهد کرد و آماده کمک است.

 

منبع: مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده