توقیف ۵ شناور و محموله بزرگ کالای ممنوعه در آب‌های بندرعباس معتمدیان: برخی مدارس استان تهران سه شیفته هستند علت مرگ جوان ایرانی در آفریقای جنوبی چه بود؟ ماجرای همه‌گیری ویروس جدید در قم چیست؟ / توضیحات دانشگاه علوم پزشکی پیدا شدن ۷۴ جسد در مخزن سد کرج حقیقت داشت؟ نحوه مراحل گزینش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ماجرای فوت دانشجوی دانشگاه شیراز در خوابگاه چه بود؟ رأی محکومیت شبنم نعمت زاده به ۲۰ سال حبس نقض شده است تغییرات در دریافتی معلمان؛ شمول کسور بازنشستگی فرهنگیان اعلام شد نحوه فعالیت مدارس خوزستان اعلام شد هشدار هواشناسی به این مناطق تهران / پیش بینی وضعیت جوی ۲۶ آبان ۱۴۰۴ ماجرای صدور کارت‌های صلیب سرخ، کهنه سربازان، معیشت و غرامت برای آزادگان چیست؟ تونل توحید ساعاتی دیگر مسدود می‌شود ۳۰۳ هزار سایت قمار مسدود شدند استانداری تهران: خروج بیش از ۴۷۰ هزار نفر از اتباع غیر مجاز از ایران، موجب آزادسازی ۳ هزار کلاس درس شده بزرگ‌ترین محموله مخدر شیشه در جنوب شرق کشور زمین گیر شد

اساس رتبه بندی دانشجو‌معلمان چگونه است؟

علی الهیار ترکمن درباره مشکلات دانشجو معلمان برای رتبه‌بندی گفت: طبق آئین‌نامه افرادی که بالای دو سال سابقه کار دارند مشمول رتبه‌بندی می‌شوند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 January 22
کد خبر: ۳۴۱۸۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش شیوه رتبه‌بندی دانشجومعلمان را تشریح کرد.

 

علی الهیار ترکمن درباره مشکلات دانشجو معلمان برای رتبه‌بندی گفت: طبق آئین‌نامه افرادی که بالای دو سال سابقه کار دارند مشمول رتبه‌بندی می‌شوند.

 

وی درباره برخی اشکالات و سوالات مطرح در رتبه‌بندی معلمان اعم از حذف ضریب تعجیل مناطق محروم و علت عدم افزایش ۱۰ درصدی حقوق معلمان ابتدایی، گفت: دو کار در رتبه‌بندی باید انجام می‌دادیم. نخست آنکه رتبه‌های دو تا پنج نظام قبلی را تطبیق دهیم و برای کسانی که تازه وارد طرح شده‌اند و در رتبه یک قرار می‌گیرند احراز صلاحیت کنیم.

 

او با بیان اینکه رتبه‌بندی یکی از اصلی‌ترین فرآیندها در نظام مدیریت منابع انسانی است، ادامه داد: نظام‌های شغلی یا شغل محورند یا شاغل‌محور و در این میان وزارت آموزش و پرورش شغل محور است. افرادی که به معلمی وارد می‌شوند باید به صلاحیت‌هایی تعیین‌شده مجهز باشند و خود را ارتقا دهند تا بتوانند کیفیت را رقم بزنند.

 

الهیار ترکمن بیان کرد: در نظام‌های شغل‌محور با صلاحیت بدو ورود به حرفه از طریق آزمون دانشگاه فرهنگیان مواجه هستیم و از سوی دیگر ارتقای مستمر فرآیندها را داریم که یا برنامه‌ریزی شده یا خودانگیخته یا از طریق ترکیبی از این دو است.

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر این نکته که رتبه‌بندی معلمان مشوق مالی است نه افزایش حقوق عنوان کرد: حقوق دی‌ماه براساس رتبه‌‌بندی صادر و ۱۴۵۰ میلیارد تومان به حقوق دی ماه اضافه شد.

 

او ادامه داد: رتبه‌های ۲ تا ۵ را در مدلی دیگر در اختیار داشتیم که باید آنها را تطبیق می‌دادیم، رتبه یک را نیز باید احراز می‌کردیم و وارد فرآیند ارتقاء مبالغ حقوقی می‌شدیم. درحال‌حاضر معوقات مهر تا آذرماه انجام شده است. حقوق رتبه یکی‌ها نیز برحسب رتبه‌بندی از بهمن ماه اعمال می‌شود.

 

الهیار ترکمن عنوان کرد: در هیات ممیزه‌ای که مقرر شده تا در یکم بهمن ماه امسال تشکیل شود، درباره برخی موارد همچون اعمال ضریب تعجیل بحث خواهد شد و برگشت ضریب تعجیل نیز منوط به تایید سازمان اداری استخدامی است. بنای ما این است که هیچ کار غیرقانونی انجام ندهیم، بندی را وارد حقوق کنیم و چندماه دیگر ناچار به خروج آن از احکام شویم. تلاش می‌کنیم یک انتفاع حداکثری ایجاد شود.

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره مشکلات دانشجو معلمان برای رتبه‌بندی نیز گفت: طبق آئین‌نامه افرادی که بالای دو سال سابقه کار دارند مشمول رتبه‌بندی می‌شوند.

منبع: برنا

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار