اساس رتبه بندی دانشجو‌معلمان چگونه است؟-راهبرد معاصر
بیمار ایدزی با مصرف دارو، هم می‌تواند ازدواج کند و هم بچه‌دار شود «ایلان ماسک» تصویر ماهواره‌بر ایرانی را منتشر کرد + عکس جزییات غربالگری سلامت روان دانش‌آموزان متوسطه بارش برف و باران از روز یکشنبه آغاز می‌شود راز خشک شدن ۷۰ درصدی دریای مدیترانه! انتقاد پلیس از خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی: قرار بود برق چراغ‌های ۳۰ تقاطع قطع نشود، اما خبری نشد وضعیت آب و هوا، امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ / آغاز بارش‌ها از دوشنبه با ورود سامانه جدید تاریخ برگزاری کنکور مشخص شد: نوبت اول؛ ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت، نوبت دوم؛ ۵ و ۶ تیر وزیر علوم: در این چند سال اخیر، ۲۵ درصد از اساتید مهاجرت کرده‌اند؛ این عدد نگران کننده‌ای است کشف محموله‌های بزرگ موادمخدر صنعتی در مرز‌های ایران و افغانستان پرونده سهمیه‌های کنکور در مسیر اصلاح/ اختصاص سهمیه به مدارس دولتی و دهک‌های پایین پلیس راه: آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد | جاده چالوس همچنان بسته است هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد متلاشی شدن باند ۶ نفره گروگان‌گیر / رهایی گروگان اتفاق هولناک در بیمارستان؛ به جای پای راست، پای چپ را قطع کردند

اساس رتبه بندی دانشجو‌معلمان چگونه است؟

علی الهیار ترکمن درباره مشکلات دانشجو معلمان برای رتبه‌بندی گفت: طبق آئین‌نامه افرادی که بالای دو سال سابقه کار دارند مشمول رتبه‌بندی می‌شوند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 January 22
کد خبر: ۳۴۱۸۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش شیوه رتبه‌بندی دانشجومعلمان را تشریح کرد.

 

علی الهیار ترکمن درباره مشکلات دانشجو معلمان برای رتبه‌بندی گفت: طبق آئین‌نامه افرادی که بالای دو سال سابقه کار دارند مشمول رتبه‌بندی می‌شوند.

 

وی درباره برخی اشکالات و سوالات مطرح در رتبه‌بندی معلمان اعم از حذف ضریب تعجیل مناطق محروم و علت عدم افزایش ۱۰ درصدی حقوق معلمان ابتدایی، گفت: دو کار در رتبه‌بندی باید انجام می‌دادیم. نخست آنکه رتبه‌های دو تا پنج نظام قبلی را تطبیق دهیم و برای کسانی که تازه وارد طرح شده‌اند و در رتبه یک قرار می‌گیرند احراز صلاحیت کنیم.

 

او با بیان اینکه رتبه‌بندی یکی از اصلی‌ترین فرآیندها در نظام مدیریت منابع انسانی است، ادامه داد: نظام‌های شغلی یا شغل محورند یا شاغل‌محور و در این میان وزارت آموزش و پرورش شغل محور است. افرادی که به معلمی وارد می‌شوند باید به صلاحیت‌هایی تعیین‌شده مجهز باشند و خود را ارتقا دهند تا بتوانند کیفیت را رقم بزنند.

 

الهیار ترکمن بیان کرد: در نظام‌های شغل‌محور با صلاحیت بدو ورود به حرفه از طریق آزمون دانشگاه فرهنگیان مواجه هستیم و از سوی دیگر ارتقای مستمر فرآیندها را داریم که یا برنامه‌ریزی شده یا خودانگیخته یا از طریق ترکیبی از این دو است.

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر این نکته که رتبه‌بندی معلمان مشوق مالی است نه افزایش حقوق عنوان کرد: حقوق دی‌ماه براساس رتبه‌‌بندی صادر و ۱۴۵۰ میلیارد تومان به حقوق دی ماه اضافه شد.

 

او ادامه داد: رتبه‌های ۲ تا ۵ را در مدلی دیگر در اختیار داشتیم که باید آنها را تطبیق می‌دادیم، رتبه یک را نیز باید احراز می‌کردیم و وارد فرآیند ارتقاء مبالغ حقوقی می‌شدیم. درحال‌حاضر معوقات مهر تا آذرماه انجام شده است. حقوق رتبه یکی‌ها نیز برحسب رتبه‌بندی از بهمن ماه اعمال می‌شود.

 

الهیار ترکمن عنوان کرد: در هیات ممیزه‌ای که مقرر شده تا در یکم بهمن ماه امسال تشکیل شود، درباره برخی موارد همچون اعمال ضریب تعجیل بحث خواهد شد و برگشت ضریب تعجیل نیز منوط به تایید سازمان اداری استخدامی است. بنای ما این است که هیچ کار غیرقانونی انجام ندهیم، بندی را وارد حقوق کنیم و چندماه دیگر ناچار به خروج آن از احکام شویم. تلاش می‌کنیم یک انتفاع حداکثری ایجاد شود.

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره مشکلات دانشجو معلمان برای رتبه‌بندی نیز گفت: طبق آئین‌نامه افرادی که بالای دو سال سابقه کار دارند مشمول رتبه‌بندی می‌شوند.

منبع: برنا

ارسال نظر