به گزارش راهبرد معاصر؛ حضور پانته آ بهرام بدونه حجاب و کچل در جشنواره فیلم فجر توجه همگان را به خود جلب کرد در ادامه ماجرای کشف حجاب و کچل شدن پانته آ بهرام را می خوانیم.
حضور پانتهآ بهرام در جشنواره فجر بدون حجاب روسری ، با کلاهی سنتی و خاص سوژه امروز نشست خبری فیلم شنای پروانه شده بود دراین نشست که با اجرای منصور ضابطیان و حضور رضا صائمی در جایگاه منتقد، انجام شد عوامل فیلم «شنای پروانه» نیز با اصحاب رسانه به گفتگو درباره حاصل کارشان نشستند.
شنای پروانه فیلمی به کارگردانی و نویسندگی محمد کارت و تهیهکنندگی رسول صدرعاملی محصول سال ۱۳۹۸ است که در روز اول جشنواره نشست خبری عوامل این فیلم برگزار شده ، از سوژه های جالب این نشست خبری حضور پانتهآ بهرام در جشنواره فجر با پوشش بدون روسری و استفاه از یک کلاه سنتی بود . که در ادامه با تماشای فیلمی که در همین خبر مشاهده خواهید کرد دلیل حضور اینچنینی پانتهآ بهرام در جشنواره فجر را خواهید دانست . پانته آ بهرام در این فیلم موهای سر خود را تراشیده و سر کچل خود در این فیلم رونمایی می کند .
ماجرای کشف حجاب و کچل شدن پانته آ بهرام
کچل بودن سر پانته آ بهرام در جشنواره فجر ، با تماشای فیلم کوتاه زیر به علت روسری سر نکردن پانته آ بهرام و حضور با کلاه پانتهآ بهرام در جشنواره فجر ، پی خواهید برد . پانتهآ بهرام هم در پاسخ به این سوال گفت: «من با محمد کارت همبازی بودم و میدانستم بازیگری را میشناسد وقتی به من پیشنهاد داد میدانست که من ریسک پذیرم و برای از ته زدن مو مخالفتی نمیکنم.» او با توضیح اینکه این فیلم بر خلاف ظاهر مردانهاش به شدت فمینیستی است و زنهای فیلم قربانی هستند، افزود: «نقشی که من در فیلم داشتم از چهره و زنانهگیاش برای اینکه شرایط دیگری برایش تعریف نشده، میگذرد. هر چه زن در فیلم میبینیم قربانی شرایطی هستند که ساخته مردها است.»
بیوگرافی پانته آ بهرام
پانتهآ بهرام متولد ۱۳ اسفند ۱۳۴۸ در تهران هنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون است.
او دانشآموختهٔ مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما و ادبیات نمایشی است. در ۱۳۶۶ گرایش بازیگری خود را به صورت آکادمیک با ورود به مدرسه صدا و سیما و آموختن در رشته بازیگری آغاز کرد. نخستین حضور جدی در تئاتر را در ۱۳۶۷ (خورشیدی) با بازی در مقابل تماشاگر در تالار هنر و قصه شبنم تجربه کرد. در ۱۳۷۱ (خورشیدی) با تحصیل در رشته ادبیات نمایشی گام تازهای در یادگیری دانش آکادمیک در زمینهٔ هنرهای نمایشی برداشت.
فیلم شناسی پانته آ بهرام
سینماییهای پانته آ بهرام
۱۳۹۴ گذرموقتافشین هاشمی
۱۳۹۳ کوچه بی نامهاتف علیمردانی
۱۳۹۲ طبقه حساسکمال تبریزی
۱۳۹۲ تراژدیآزیتا موگویی
۱۳۹۲ بیگانهبهرام توکلی
۱۳۹۱ گسکیارش اسدی زاده
۱۳۹۱ روز روشنحسین شهابی
۱۳۹۰ میگرنمانلی شجاعی فرد
۱۳۹۰ بی خود و بی جهتعبدالرضا کاهانی
۱۳۸۹ من مادر هستمفریدون جیرانی
۱۳۸۹ اسب حیوان نجیبی استعبدالرضا کاهانی
۱۳۸۸ خوابهای دنباله دارپوران درخشنده
۱۳۸۸ طهران:روزهای آشناییداریوش مهرجویی
۱۳۸۸ هیچعبدالرضا کاهانی
۱۳۸۷ پستچی سه بار در نمیزندحسن فتحی
۱۳۸۵ اقلیمامحمدمهدی عسگرپور
۱۳۸۵ بچههای ابدیپوران درخشنده
۱۳۸۴ چهارشنبه سوریاصغر فرهادی
۱۳۸۳ سه راه حل برای یک مشکل
۱۳۸۱ غوغا (فیلم) سعید سهیلی
۱۳۸۱ بانوی منیدالله صمدی
۱۳۸۱ توکیو بدون توقفسعید عالم زاده
۱۳۷۸ عینک دودیمحمدحسین لطیفی
۱۳۷۵ زشت و زیبااحمدرضا معتمدی
پانته آ بهرام در تئاتر
آتقی و شهر خیال (۱۳۶۹)
مجلس عاشقانه سلیمان و بلقیس (۱۳۶۹)
مرگ یزدگرد (۱۳۷۰)
شب بخیر مادر (۷۵–۱۳۷۴)
زمستان ۶۶ (۱۳۷۶)
رقص کاغذ پاره (۱۳۷۷)
پس تا فردا و دل سگ (۱۳۷۸)
یک دقیقه تا سکوت (۱۳۷۹)
افسون معبد سوخته (۱۳۸۰)
همان همیشگی – زمزمه مردگان – رازها و دروغها (۱۳۸۱)
خواب در فنجان خالی – شب هزار و یکم (۱۳۸۳)
نمایشنامه خوانی آدمهای خیس (۱۳۸۳)
شکلک (مهر ۱۳۸۳)
با دهان بند سکوت (مهر ۱۳۸۳)
زمزمهٔ مردگان (آذر ۱۳۸۳)
هی مرد گنده گریه نکن! (دی ۱۳۸۳)
منطقهٔ اشغال شده (بهمن ۱۳۸۳ - در جشنوارهٔ تئاتر فجر)
نورا (تابستان ۱۳۸۹ علیرضا کوشک جلالی)
افسون معبد سوخته (مهر و آبان ۱۳۹۵) کیومرث مرادی، تهران، ایرانشهر - سالن استاد سمندریان
یک دقیقه و سیزده ثانیه (مرداد ۱۳۹۶) شهرام گیل آبادی، تهران، ایرانشهر - سالن استاد سمندریان
پانته آ بهرام در تلویزیون
آئینه (سری سوم) (۱۳۶۶)
چهره به چهره
بحران معنویت
ایستگاه
مسافر (سیروس مقدم)
بحران معنویت
سکوت
پلیس جوان
وکیل
زیر هشت (سیروس مقدم ۱۳۸۹)
خانواده حمزه علی خان
جستجوگران
تعبیر وارونه یک رؤیا (۱۳۹۴)
خنداننده شو ۱۳۹۷
پانته آ بهرام در نمایش خانگی
عاشقانه (منوچهر هادی)
ایا یه مسئول با غیرت تو وزارت ارشاد هست که با این افراد برخورد کنه؟
نه برهنه شدن بگین بیشتر آدم جمع میکنین
وقتی یک جریان بی اساس و بی پایه که فقط موجب لذت بعضی عوام میشود را سر لوحه زندگی خود قرار دهیم جای هیچ تحسینی ندارد،این تحسین شما یعنی بی حرمتی به خون هزاران هزار شهید،این خانم به ظاهر هنرمند با این حرکت به قول شما فمینستی لبخند رضایت را بر لبان غربی ها نشانده است،هرچند که به حرکت های این انسان های بی انصاف اندکی هم توجه نمیشود چون سنگ ریزه ها در مسیر خیلی ایجاد انحراف نمیکنند.
وگر نه تست بگیری از مردم شاید خیلی ها قشنگ تر از این هم بازی کنن مهم فهم و شعور که یک بازیگر سینما باید داشته باشه
ایشون با این کار خواستن سیل انتقادات و تهدیدها رو از سوی مسئولین مذهبی جامعه به خود جلب کنند
تا شیخ حسن دوباره بهانه ی برای تغییر رای مردم در انتخابات مجلس داشته باشند
بدان که انسان جایز الخطاء نیست، بلکه ممکن الخطاء است.