نمايش ضد انقلابي بودن از تريبون انقلاب-راهبرد معاصر

نمايش ضد انقلابي بودن از تريبون انقلاب

انقلاب اسلامی به بازیگران فرصت رشد و دیده شدن داده اما متاسفانه دیده شده هرجا و هر زمانی تریبونی در اختیارشان بود حرف های خود را علیه انقلاب بیان می‌کنند؛ گویی که منت هنرو اندیشه بر سر این مرز و بوم دارند
نیره ساری
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 02
کد خبر: ۳۹۴۰

به گزارش راهبرد معاصر؛  دست انقلاب نمک ندارد! زير سايه همين انقلاب رشد کردند و به موفقيت رسيدند، روي همان سکويي که به واسطه همين انقلاب براي انان فراهم شده، مي‌ايستند و از تريبون انقلاب به راحتي ضد انقلاب بودن خود را به نمايش مي‌گذارند.

 

در چهل سالگي انقلاب با عکس هاي تمام رخي که هيچ نماد انقلابي در آن مشاهده نمي شود، در جشنواره اي که سالهاست همزمان با پيروزي انقلاب برگزار مي شود، از وي تقدير مي کنند اما روي استيج همين جشنواره مي گويد مي‌خواستند من را متوقف کنند!

 

کارنامه کاري فاطمه معتمدآريا مي‌گويد 33 سال است که در عرصه بازيگري پس از انقلاب فعاليت مي کند، اولين فيلم خود را سال 64 يعني درست ابتداي همين انقلاب کار کرد، بازيگري در 11 سريال، 49 فيلم سينمايي، 14 تئاتر،  4 سيمرغ و 5 بار نامزدي دريافت سيمرغ ثمره موفقيت وي زير سايه همين انقلاب  40 ساله اي بوده که ادعا دارد جهت توقفش تلاش مي کرده است!

 

هنرمندي که عکس هاي جنجالي اش، از مخالفين سرسخت ضد انقلاب گرفته تا عامل نسل کشي مسلمانان در جهان بارها رسانه اي شده و تبليغات وي براي آنها واضح و روشن بوده اما امروز ادعاي محدوديت مي کند!

 

هرچند که اين اولين بار نيست که نمکدان انقلاب توسط ضد انقلاب طلبکار شکسته مي شود. برخي از اين افراد که از تريبون هاي انقلاب فرصتي براي ارتزاق مواضع ضد انقلابي مي سازند، همين سلبريتي ها هستند.  مثل رضا کيانيان ديگر سلبريتي که ۲۹ مردادماه در مراسم تشییع پیکر مرحوم سید ضیاءالدین دری گفته بود: در ۴۰ سال بعد از انقلاب، هیچگونه خیری ندیده‌ایم و هر سال اوضاع کشورمان بدتر شده است.

 

جماعت هميشه طلبکاري که گویا جایگاه خود را گم کرده اند، همين هايي که يک روز با تاثير نظر خود و سوق دادن راي مردم براي انتخابي نادرست، شکست و هزينه را براي سال‌ها به ارمغان مي آورند، يک روز براي همان رئیس جمهور تعیین و تکلیف می کنند و روزی دیگر کمپین و هشتک درست می کنند و در مقابل نص قرآن و قصاص به اظهار نظر می پردازند. در نهايت هم قد و قواره خود را به تحليل عملکرد انقلاب مي رسانند!

 

افرادي که نسبت به ارزش‌های دینی و اجتماعی کاملا بی‌تفاوت هستند و دغدغه‌هایشان با نیازها و معضلات مردم کاملاً متفاوت است تا جايي که حتي در سخت‌ترین وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم و انبوه بکاری‌ها و گرانی‌ها و رکود يا به دنبال مسائلي چون حجاب هستند يا به ورزشگاه رفتن بانوان را به اولویت اول تبدیل مي کنند.

 

حال آنکه رفتار اجتماعی بخش قابل‌ توجهی از سلبریتی‌های شناخته ‌شده و پرطرفدار در سال‌های اخیر در کشور ما، تقویت ‌کننده این گمانه بوده که بخشی از سلبریتی‌های ایرانی به‌ عنوان ابزار تأثیرگذار در دست جریان غرب‌گرا و ضدانقلاب، نقش مهمی در تغییر باورهای دینی و سنتی و ایجاد بدبینی نسبت به ارزش‌های مذهبی و انقلابي ايفا مي‌کنند. نمونه آن همين اظهارات فاطمه معتمد آريا است!

 

جماعتي که بي سوادانه بر طبل آزادي بيان مي کوبند اما به راحتي هر گونه اظهار نظري را بيان مي کنند! نمونه ديگر اين مهم حضور اساتيد ضد انقلاب در دانشگاه هاي کشور و نظام اسلامي بوده که بارها از تريبون هاي علمي، نظام و حکومت اسلامي را مورد هجمه قرار دادند و تلاش برخي آنها براي کمرنگ کردن حضور اساتيد انقلابي در برخي دانشگاه ها بارها مطرح شده است!

 

شايد درست تر اين بود که همين افراد را دعوت کنند و به جاي تقدير و تشکر و بزرگ نمايي، به آنها بگويند اين شما هستيد که 40 سال همه تلاشتان را کرديد که از هر تريبوني حتي همين انقلاب، نظام اسلامي را متوقف کنيد اما نتوانستيد و امروز چهل ساله شديم! اين بزرگواري انقلاب است که همچنان شما را متوقف نمي کند و اجازه مي دهد علي‌رغم هرگونه توهين و اهانت به راه خود ادامه دهيد.

 

فارغ از نفس مفيد انتقادات سازنده که هيچ فردي مخالف آن نيست، اما اگر کسي امروز به جمهوري اسلامي و انقلاب بي‌منطق و طلبکارانه حمله‌ور مي شود، ظاهرا با اسلام مشکل دارد، اما از آنجايي که روي حرف زدن و مخالفت با اسلام را ندارد به اصل نظام حمله مي کند.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده