جزئیات و زمان عرضه اولیه سهام در فرابورس اردیبهشت 99/ غگیلا، پیزد و آریا-راهبرد معاصر
برنامه عرضه اولیه فرابورس

جزئیات و زمان عرضه اولیه سهام در فرابورس اردیبهشت 99/ غگیلا، پیزد و آریا

اخبار منتشره از فرابورس حاکی از آن است که عرضه اولیه سهام شرکت های غگیلا، پیزد و آریا در اردیبهشت ماه در راه هستند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۴ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 April 25
کد خبر: ۴۱۲۸۴
تعداد نظرات: ۱۰ نظر

به گزارش راهبرد معاصر، بورس تهران این روزهای حال و هوای مناسبی دارد و یک دست سبز پوش شده و عرضه اولیه سهام فرابورس و وعده های دولت روحانی نیز در ورود پر حجم سرمایه های خانگی و خرد در آن اثر گذار بوده است و هر روز شاهد رکود شکنی ورود پول به بازار هستیم.

 

در همین راستا دولت وعده داده که عرضه اولیه سهام شرکت های دولتی در فرابورس را با حجم بیشتری خواهد داشت و در اریبهشت شاهد چند عرضه اولیه خواهیم بود. بر اساس اخباری که در فضای مجازی به نقل از منابع آگاه در سازمان بورس منتشر شده است، عرضه اولیه سهام غگیلا، عرضه اولیه سهام پیزد و عرضه اولیه سهام آریا در اردیبهشت انجام خواهند شد که جزئیات آن به این شرح هستند:

 

زمان عرضه اولیه سهام غگیلا: 

10 اردیبهشت

 

زمان عرضه اولیه سهام پیزد: 

17 اردیبهشت

 

زمان عرضه اولیه سهام آریا: 

31 اردیبهشت

 

پیش از این نیز دولت عرضه اولیه سهام شستا و صبا را در بازار سرمایه ارائه کرده بود که با اقبال گسترده سرمایه گذاران روبرو شد و صفه های میلیاردی برای آنها ایجاد شد به نحوی که سهام شرکت عظیم شستا هنوز شاهد صف های خرید میلیاردی است و سهام صبا به دلیل رشد بیش از 50 درصد بسته شد.

 

عرضه اولیه سهام

 

همچنین معاون بازار فرابورس ایران در خصوص عرضه اولیه های پیش رو گفت: موارد درخواستی از سوی فرابورس و سازمان ناشران برای عرضه اولیه سهام پگاه گیلان انجام و اطلاعات روی کدال هم کامل شده است. بنابراین، از میان دو شرکت پگاه گیلان و لاستیک یزد، عرضه اولیه غگیلا در اولویت قرار دارد و آخر هفته عرضه می‌شود. برای لاستیک یزد منتظر دریافت نامه مکتوب از سوی این شرکت هستیم و پس از دریافت نامه مکتوب، آگهی عرضه اولیه سهام پیزد نیز برای چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت منتشر خواهد شد.

 

افسانه اروجی همچنین از اعلام آمادگی فرابورس برای عرضه اولیه آریاساسول خبر داد و گفت: دو موضوع تغییر نرخ اتان و افزایش عرضه سهام شرکت در بازار دوم فرابورس، دلیل وقفه عرضه اولیه آریاساسول بوده است. از یک‌‎سو مدیران آریاساسول منتظر تغییر نرخ اتان (که روی قیمت‌گذاری سهام این شرکت تاثیرگذار است) هستند و از سوی دیگر شرکت فرابورس خواهان افزایش عرضه سهام آریاساسول در راستای نقدشوندگی و هدایت نقدینگی به سمت عرضه‌های اولیه است و مذاکراتی را با مدیران این شرکت انجام داده‌ایم.

 

به گفته معاون بازار فرابورس در صورت موافقت مدیران آریاساسول، سهام این شرکت در روز عرضه اولیه بیشتر از ۵ درصد تعیین شده در بازار دوم فرابورس خواهد بود.

 

اروجی اظهار کرد: بنابراین با محاسبه زمان برای تغییر احتمالی نرخ اتان و به سرانجام رسیدن مذاکرات افزایش عرضه سهام به‌نظر می‌رسد زمان عرضه اولیه آریاساسول ۳۱ اردیبهشت‌ماه تعیین و آگهی شود.

 

وی همچنی درباره عرضه اولیه سهام شرکت‌های استارتاپی مانند کافه بازار، شیپور و دیجی‌کالا گفت: باتوجه به جدید بودن این صنعت، نوع فعالیت‌ها، صورت‌های مالی و روند درآمد هزینه‌های خاصی که دارند، طرح در هیات پذیرش این گروه از شرکت‌ها مهم‌تر از عرضه آنهاست و شرکت‌های استارتاپی در مرحله پذیرش قرار دارند.

 

معاون بازار فرابورس افزود: در این شرکت‌ها نکات صورت مالی خاص باید با استانداردهای حسابداری رعایت و در عرضه شفافیت اطلاعاتی چک شود که موضوع بسیار مهمی است.

 

عرضه اولیه در بورس چیست؟

در ادامه توضیحاتی درباره خرید عرضه اولیه در بورس می آید:

 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
0
0
درود بر شما
بابک جودکی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
0
0
مرسی خیلی خوب بود
منصور
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
0
0
عالی بود مرسی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
0
0
خیلی مفید و عالی
در کمترین زمان توضیحات کامل و مفیدی ارائه شد.ممنون
شیوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
0
0
عالیییی
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
0
0
متوسط بود راهنمایی شده
دلارام
Germany
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
0
0
عالي
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
0
0
ممنون عالی بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
0
0
ممنون خیلی خوب بود
اردشیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
0
با سلام
آیا تو کارگزاری مفید امکان ثبت خرید آفلاین هست؟
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار