تمهیداتی برای نداشتن تلفن همراه دانش آموزان-راهبرد معاصر

تمهیداتی برای نداشتن تلفن همراه دانش آموزان

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از طرح ساخت یا وارد کردن تبلت دانش آموزی و آماده شدن سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۶ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 02
کد خبر: ۴۱۹۰۴

به گزارش راهبرد معاصر، علی اللهیار ترکمن امروز ۱۳ اردیبهشت ماه در برنامه سیمای خانواده اظهار کرد: برای حل مشکل نداشتن تلفن همراه برخی دانش‌آموزان برای ورود به سامانه شاد، شاید نتوانیم در کوتاه مدت کاری کنیم اما برای بازه میان مدت می‌تواند حل و فصل شود و در این راستا تمهیداتی را پیش‌بینی کرده ایم.

 

وی افزود: با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ساخت یا وارد کردن تبلت‌های دانش‌آموزی در حال رایزنی و همکاری هستیم.

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با همکاری اپراتور همراه اول، کار بسیار گسترده‌ای آغاز شد. چراکه باید ۱۵ میلیون دانش‌آموز به یک میلیون فرهنگی مرتبط می‌شدند و در چند روز اول ۲ میلیارد پیام رد و بدل شد و شاید بزرگترین پیام‌رسان کشور محسوب شود.

 

وی با اشاره به مشکلات سامانه «شاد» گفت: برخی مشکلات مانند رد و بدل نشدن یک محتوا و غیره وجود دارد که در یک کارگروهی به صورت مدوام مشکلات رصد و بررسی می‌شود.

 

الهیار ترکمن درباره مناطقی که دسترسی به اینترنت ندارند، اظهار کرد: در این مناطق از طریق شبکه‌های تلویزیون استانی، رادیویی، ارسال جزوه و درس‌نامه بین دانش‌آموزان، تدریس انجام می‌شود و در جاهایی که طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت سفید اعلام شده است با پیش‌بینی استانداردها، کلاس‌های حضوری برگزار می‌شود.

 

وی درباره پوشش دانش‌آموزان در «شاد»، بیان کرد: اگر آن مسائلی که در حین اجرا و استقرار وجود دارد، حل و فصل شود، پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۸۵ درصد دانش‌آموزان می‌توانند از «شاد» استفاده کنند.

 

منبع: همشهری

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار