پیام جدید زینب سلیمانی در فضای مجازی + جزئیات هشدار سردار قاآنی به سربازان اسرائیلی: اگر امروز با اختیار خود عقب‌نشینی نکنید، فردا با خواری و شکست ناگزیر به فرار خواهید شد پزشکیان: نه ظلم کنیم، نه ظلم بپذیریم و نه مقابلش سکوت کنیم سردار احمدی مقدم: تسریع در اصلاحات داخلی لازم است؛ الان ۷۰ درصد مردم می‌گویند نظام جمهوری اسلامی را می‌خواهیم، ولی باید در آن اصلاحاتی صورت بگیرد؛ این پیام ملت است که باید شنیده شود پیام سردار مجید موسوی به خانواده شهید ماکان نصیری: شما بستر لازم را در جامعه اسلامی برای قهرمان پروری و شهادت مهیا نمودید پزشکیان به زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) رفت تجهیز یگان‌های نیروی زمینی ارتش به سامانه‌ها، تسلیحات و ارتقاء توان رزمی امیر پوردستان: مصلحت نظام ایجاب کند، با انجام عملیات‌های پیش‌دستانه دشمن را به‌شدت غافلگیر می‌کنیم جزئیات تعطیلی‌های مراسم تشییع و تدفین رهبر شهید به روایت سخنگوی دولت پزشکیان پزشکیان: هیچ مذاکره‌ای درباره موشک‌های بالستیک صورت نگرفته و نخواهد گرفت شناسایی ۱۵۵ محل استقرار اتباع غیرمجاز در تهران  تهران در آماده‌باش برای مراسم تشییع رهبر انقلاب + جزئیات به روایت سخنگوی استانداری تهران جزئیات تعطیلی سه روزه تهران در روز‌های تشییع رهبر شهید ساعات کاری ادارات بوشهر تغییر کرد+ ساعت جدید ساماندهی نیرو‌های شرکتی؛ دولت چهاردهم وارد فاز جدید شد / تازه‌ترین جزئیات طرح ساماندهی کارکنان شرکتی

ناکامی صهیونیست ها در حمله سایبری به بندر شهید رجایی

ناکامی صهیونیست ها در حمله سایبری به بندر شهید رجایی روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی اعلام کرد رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات «بندر شهید رجایی ایران» حمله سایبری داشته است. این اقدام با واکنش مناسب واحد‌های پدافند غیرعامل ناکام مانده است.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 19
کد خبر: ۴۳۳۳۳

به گزارش راهبرد معاصر، روزنامه واشنگتن پست چاپ آمریکا در گزارشی که شب گذشته (دوشنبه ۲۹ اردیبهشت) منتشر کرد به نقل از یک مقام دولت آمریکا و مقامات رسمی «یک دولت خارجی» مدعی شد که رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات «بندر شهید رجایی ایران» حمله سایبری داشته است.

 

یک مقام مسئول در بندر شهید رجایی گفت: در هفته گذشته برخی اختلال‌ها در سامانه‌های رایانه‌ای بندر به وقوع پیوست که می‌تواند ناشی از حمله سایبری باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آمادگی کامل واحد‌های پدافند غیر عامل در تاسیسات بندر شهید رجایی و مقابله به موقع و موثر با اشکالات بوجود آمده، هیچگونه اخلالی در روند فعالیت‌های جاری ایجاد نشد.

 

گزارش شب گذشته واشنگتن پست می‌افزاید: اسرائیل، پشت حمله سایبری روز ۹ مه (۲۰ اردیبهشت) به تاسیسات آبی و جاده‌ای بندر شهید رجایی بوده است.

 

منابعی که در گزارش واشنگتن پست به نام آن‌ها اشاره‌ای نشده، اعلام کرده‌اند که حمله سایبری رژیم صهیونیستی در واکنش به عملیات سایبری صورت گرفته از سوی ایران در ماه آوریل به «تاسیسات آبی روستایی اسرائیل» انجام شده است.

 

رژیم صهیونیستی در گذشته نیز حملات سایبری متعددی به سامانه‌های جمهوری اسلامی ایران داشته است.

 

اشکنازی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که در فاصله سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ رییس ستاد مشترک ارتش این رژیم بوده در پایان ماموریت خود در ارتش با انتشار گزارشی، مسئولیت انجام عملیات سایبری بوسیله ویروس استاکس نت بر علیه تاسیسات هسته‌ای ایران را پذیرفت.

 

پنج شنبه هفته گذشته (۱۸ اردیبهشت شبکه) شبکه۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه امنیتی این رژیم با برگزاری «نشست فوق محرمانه» موضوع «حمله سایبری غیرعادی ایران» به این کشور را مورد بررسی قرار داده است.

 

به گفته رسانه‌های رژیم صهیونیستی حمله سایبری ایران به زیربنای شبکه آب شهری این رژیم بوده و دفع شده، اما دولت، این نوع حمله را «کاملاً غیرمعمول» دانسته و برای آن آماده نبوده است.

 

به گفته شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، حمله ایران زیان جدی نداشته، اما دولت نظر به این‌که حمله علیه تجهیزات آب شهری بوده، آن را وخیم شدن در نوع حملات ایران و «عبور از خط قرمز» تلقی کرده است.

 

یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی نیز در این رابطه گفت: در حالی که ما حتی تصور چنین حمله‌ای از سوی ایران را نمی‌کردیم، حال با عمل انجام شده روبرو هستیم.

 

ادعای حمله سایبری ایران به تاسیسات آب رژیم صهیونیستی را اولین بار شبکه آمریکایی فاکس‌نیوز اعلام کرد و طی آن مدعی شد که هکر‌های ایرانی از سرور‌های آمریکایی در این حمله استفاده کردند.

 

سخنگوی وزارت انرژی آمریکا نیز پس از انتشار این خبر گفته بود که واشینگتن قدرت تأمین امنیت خود و هم‌پیمانانش در برابر این نوع حملات را دارد.

 

بدنبال ادعای مطرح شده از سوی رژیم صهیونیستی در مورد حمله سایبری ایران به تاسیسات آبی این کشور، علیرضا میریوسفی، سخنگوی هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، اعلام کرد که به‌طور اصولی «دولت ایران در هیچ جنگ سایبری شرکت ندارد».

 

منبع: نور نیوز

کلمات کلیدی: سایبری اسرائیل
مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار