به گزارش راهبرد معاصر،محسن حاجیمیرزایی وزیر آموزش و پرورش با تسلیت فرا رسیدن سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی، اظهار کرد: نغمههای خوبی که امروز از جهادگران مدرسهساز شنیده میشود حاصل تلاشهای امام راحل و مقام معظم رهبری است و انشاءالله این کشور بیش از پیش راه استقلال و پیشرفت را طی کند.
وی با توجه به اینکه کشور نیاز به ساخت مدرسه برای رسیدن به استانداردهای لازم را دارد، گفت: ۱۲ درصد مدارس باید تخریب و از نو ساخته شود و ۱۸ درصد مدارس باید مقاومسازی شود.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تغییر توزیع جمعیت در کشور باعث شده است که برخی مدارس در برخی مناطق بلا استفاده شود و به مدارس دیگری در شهرها و حاشیه شهرها نیاز پیدا کنیم.
حاجیمیرزایی با بیان اینکه به روح جهادی بیشتر از مدرسهسازی نیاز داریم، اظهار کرد: فرهنگی که مدرسهسازی را اشاعه میکند منجر به تربیت میشود؛ فرایندی که در مدرسه هم به دنبال آن هستیم لذا مدرسهسازی در ادامه همان هدفی است که در مدرسه پیگیری میشود.
وی با اشاره به اینکه هدف واحدی در ساخت مدرسه داریم و سایر مسائل را میتوانیم با گفتگو حل و فصل کنیم، گفت: آینده جامعه در آموزش و پرورش شکل میگیرد لذا لازم است کسانی در این کار قدم بر میدارند دل در گروی نظام، انقلاب و پیشرفت کشور داشته باشند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در این زمینه که فرهنگ مشارکت اجتماعی و کار جهادی را توسعه دهیم نیازمند کار گروهی با تیمهای جهادی هستیم، گفت: جامعه با مشارکت در مدرسهسازی بیش از کمک به توسعه فضاهای آموزشی به بهبود سطح فرهنگ کمک میکند.
حاجی میرزایی با اشاره به رونمایی و اجرای طرح آجر به آجر، اظهار کرد: امسال این طرح را اجرا کردیم تا هرکسی که با هر سرمایهای مشتاق کار مدرسهسازی است وارد میدان عمل شود.
وی با بیان اینکه شرایط کرونا ما را وارد زیست بومی جدید کرد، گفت: در این شرایط آموزش را نمیتوانستیم تعطیل کنیم و در ابتدای مسیر به پخش برنامههای آموزش دروس از طریق تلویزیون پرداختیم و بنا بر آمار صدا و سیما بیش از ۲۷ میلیون بار فایلهای این برنامههای آموزشی دانلود شد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در ۱۱ استان معلمان در مناطق روستایی با رعایت فاصلهگذاری کلاسهای درس را برپا کردند، گفت: این اقدامات نشان از روحیه جهادی و انقلابی در آموزش و پرورش و معلمان است.
حاجیمیرزایی با اشاره به شرایطی که ویروس کرونا بر مدارس دنیا تحمیل کرد، تصریح کرد: در یک مسابقه هماهنگ با دنیا سرافراز بیرون آمدیم و میدانیم که هیچ برنامهای جای آموزش حضوری را نمیگیرد، اما ناچار به برگزاری دورههای مجازی بودیم ضمن آنکه در صدد احصای رفع کاستیهای آن بودیم.
وی در پایان با تأکید بر نقش مهم و موثر معلم در آموزش و پرورش بیان کرد: بهکارگیری نیروی انسانی در آموزش و پرورش تحت تأثیر سیاستهای متعددی است و در سالهای گذشته ۳۰ درصد نیروهایی که وارد آموزش و پرورش شدند تعادل جذب را به هم زدند و متناسب با تحصیلاتشان به خدمت گرفته نشدند.
شایان ذکر است، پیش از سخنان وزیر آموزش و پرورش، نمایندگان گروههای جهادی به ارائه مسایل و پیشنهادهایی که در حوزه مدرسه سازی داشتند، پرداختند./ فارس