ترسیم پارادوکس مظلومیت و اقتدار جمهوری اسلامی توسط سیدحسن نصرالله-راهبرد معاصر
سیدافقهی در گفت و گو با راهبرد معاصر تصریح کرد:

ترسیم پارادوکس مظلومیت و اقتدار جمهوری اسلامی توسط سیدحسن نصرالله

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه سیدحسن نصرالله به خوبی پارادوکس مظلومیت و اوج اقتدار جمهوری اسلامی را به تصویر کشید، خاطر نشان کرد: نصرالله براساس واقعیات موجود و منطبق بر منابع غیرایرانی و به دور از مبالغه این سخنان را مطرح کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۳ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 10
کد خبر: ۴۵۱۳

به گزارش "راهبرد معاصر"؛ توفیقات جمهوری اسلامی و صدور گزاره های مبتنی بر اقتدار انقلاب اسلامی به اقصی نقاط دنیا سبب شده تا این فرهنگ معطوب به مرزهای جغرافیایی نباشد و تمام آزاده های جهان از آن به نیکی یاد کنند و آن را الگویی برای پیشبرد اهداف دیگر کشورهای مسلمان و آزاده بدانند. سیدحسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان و یکی از محبوب ترین رهبران جهان عرب، در سخنانی به تمجید از توفیقات جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف پرداخت که بازتاب گسترده ای در میان رسانه های بین الملل داشت. در همین راستا سیدهادی سیدافقهی کارشناس مسائل منطقه در گفت و گو با "راهبرد معاصر" به ارزیابی اظهارات سیدحسن نصرالله پرداخت.

 

افقهی تاکید کرد: «سخنان سید حسن نصرالله پیرامون توفیقات انقلاب اسلامی بر مبنای ملاک های منطقی و حقیقی استوار بود. ملاک اول حجم توطئه ها، تخریب ها و تهدیداتی ست که علیه جمهوری اسلامی شده است. شما می بینید که به اذعان ترامپ 7 تریلیون دلار برای مقابله با محور مقاومت و جمهوری اسلامی هزینه شده اما در نهایت امر شکست عایدی سران آمریکایی در تقابل با ایران بوده است.»

 

وی به پیشرفت های جمهوری اسلامی در شرایط سخت و پیچیده امروز منطقه و نظام بین الملل که زمینه ساز تمجید سیدحسن نصرالله را فراهم کرد، پرداخت و گفت: «با وجود پایگاه های نظامی و تسلیحاتی و تجهیز آن که یک نمونه آن فروش 110میلیارددلاری تسلیحات به سعودی ها بوده و همچنین منظومه سیاسی ائتلاف یا ناتوی عربی علیه ایران و غول های رسانه ای که علیه جمهوری اسلامی نفرت افکنی و شایعه سازی می کنند، و در میانه جنگ ریال و دلار، جمهوری اسلامی به یک قدرت و صلابتی در منطقه دست یافته که سید حسن نصرالله به تمجید این قدرت می پردازد.

 

این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه «هیچ شخصی در منطقه به میزان سیدحسن نصرالله فهم درستی از شرایط جمهوری اسلامی ندارد تصریح کرد: «رهبر حزب الله لبنان براساس امارها و منابع غیرایرانی متعددی که در اختیار داشته میانگین آن را در اختیار عموم قرار داد. او شخص عادلی ست و اگر اشتباهی کوچک در کلام، امار و منابعی که در اختیار مخاطبین قرار می دهد وجود داشته باشد، با ترور شخصیت و جنگ روانی دشمنان علیه خویش مواجه خواهد شد. از همین رو سکوت مدعیان و معارضین بیانتگر این حقیقت است که سیدحسن نصرالله براساس واقعیات موجود و منطبق بر حقانیت و به دور از مبالغه این سخنان را مطرح کرده است.»

 

افقهی با بیان اینکه «سیدحسن نصرالله به خوبی پارادوکس مظلومیت و اوج اقتدار جمهوری اسلامی را به تصویر کشید»، خاطر نشان کرد: «توفیقات جمهوری اسلامی با تاکید بر شکل گیری و تحقق در نظام ولایت فقیه مطرح شد و این مهم بدان معنی ست که انقلاب اسلامی توانسته بر پایه و اساس ولایت فقیه اسلام ناب محمدی را با تمام پشرفتها و توفیقاتش به تصویر بکشد.»

 

افقهی به عدالت در اظهارات سیدحسن در مورد جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: «ایشان در سخنان شان تاکید کرد که این توفیقات به منزله عدم وجود مشکل در ایران نیست. این توفیقات و دستاوردها در در بطن مشکلاتی رخ نمایی کرده که یا با فشار خارجی صورت پذیرفته و یا با کم کاری و سنگ اندازی برخی افراد داخلی.»

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده