به گزارش راهبرد معاصر، علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران درباره دلایل تأخیر در راهاندازی متروی پرند اظهار داشت: در خرداد سال 97 در مورد احداث متروی پرند با حضور مقیمی استاندار وقت استان تهران جلسهای بین شهرداری پایتخت و شرکت عمران شهرهای جدید برگزار شد و موضوع احداث و راهاندازی متروی پرند مورد بحث و گفتوگو قرار گرفت.
وی افزود: براساس این نتیجه این جلسه قرار شد شرکت عمران شهرهای جدید بودجهای از منابع غیرنفتی از جمله فروش املاک در این منطقه در اختیار شهرداری تهران جهت اختصاص پیمانکار قرار دهد.
مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به اینکه حدود دو سال از برگزاری این جلسه میگذرد و هنوز تکمیل پروژه متروی پرند صورت نگرفته است، گفت: بخشی از علت طولانی شدن پروژه مربوط به شرکت عمران جدید و بخشی مربوط به شهرداری تهران است.
امام خاطرنشان کرد: اخیراً شرکت عمران شهرهای جدید پیشنهادی را مطرح کرده که این شرکت مجری احداث مترو از مسیر فرودگاه امام خمینی تا پرند شود و شهرداری تهران مجری راهاندازی فرودگاه امام خمینی تا تهران باشد. ولی این مساله با مخالفت ما در شهرداری همراه شد، چرا که شرکت عمران شهرهای جدید، منابع مالی خوبی دارد ولی شهرداری از بودجه ناچیز دولتی بهرهمند است.
وی با اشاره به اینکه مسیر متروی تهران تا پرند حدود 50 کیلومتر است، گفت: به شرکت عمران شهرهای جدید پیشنهاد دادیم که یا کل کار با اختصاص اعتبارات به شهرداری تهران واگذار شود، یا اقدامات طبق قرار قبلی صورت گیرد و منابع مالی از طریق فروش ملک جهت تکمیل پروژه دراختیار شهرداری تهران قرار گیرد.
امام با بیان اینکه در صورت تخصیص اعتبارات، تکمیل پروژه پرند انجام خواهد شد، گفت:امیدوارم گره کار قبل از پایان سال در این زمینه باز شود. ما پیگیر این موضوع هستیم و احتمالاً هفته آینده جلسهای با شرکت عمران شهرهای جدید خواهیم داشت.
وی در پاسخ به این پرسش که راهاندازی و تکمیل پروژه پرند چقدر اعتبار نیاز دارد، گفت: متری پرند دو لاین دارد که بخش عمده آن ریلگذاری شده و اگر یکهزار میلیارد تومان به شهرداری تهران اختصاص داده شود، بخش زیادی از متروی پرند تکمیل خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: البته با رقمهای محدودتری از جمله 500 میلیارد تومانی در حال حاضر گره کار را باز کرد و در فازهای بعدی اقدامات دیگر را انجام داد.
منبع: فارس