هوش مصنوعی روزانه چند بشکه نفت مصرف می‌کند؟ ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال / پیش‌بینی موج سنگین ترافیک در آخر هفته تالاب قره قشلاق چهاربرج بعد از ۱۵ سال جانی دوباره گرفت هواشناسی استان تهران اطلاعیه داد تعویق یک هفته‌ای امتحانات پایان‌ترم این دانشگاه/ غیبت در امتحانات باعث حذف درس می‌شود؟ گام تازه ایلان ماسک به سوی شبکه اینترنت تمام‌فضایی کاهش نسبی دما از فردا در بسیاری از استان‌ها / هشدار سیلاب در شمال و گردوخاک در شرق کشور ترافیک سنگین در محور‌های شمالی/ این مسیر‌ها تا اطلاع بعدی مسدود است عاشورا و تاسوعا کدام مراکز خدمات‌رسان تهران تعطیل است؟ خبر خوش معاون رئیس قوه قضائیه برای دانش‌آموختگان حقوق جاده چالوس دوطرفه شد آموزش و پرورش: امتحانات نهایی بدون تغییر برگزار می‌شود محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورا در قم آنفلوآنزای تابستانی از راه رسید/ این استان‎‌ها بالاتر از آستانه هشدار محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال اعمال می‌شود اختلال همزمان در ایتا، بله و سروش پلاس

اعلام شرط تعطیلی ادارات و دورکاری کارمندان در دوران کرونا

اعلام شرط تعطیلی ادارات و دورکاری کارمندان در دوران کرونا معاون نوسازی سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: هر نوع اظهارنظر در خصوص تعطیلی ادارات بی اساس است، تصمیم‌گیری در ارتباط با تعطیلی ادارات، کسب و کارها و ایجاد محدودیت‌ها، تنها با ستاد ملی مقابله با کروناست.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۲۰ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 10
کد خبر: ۴۹۹۷۸

به گزارش راهبرد معاصر، با شیوع بیماری کرونا و تاکید بر محدودیت تردد و تجمع، در کنار تعطیلی و محدود کردن فعالیت بنگاه‌های اقتصادی، حضور کارکنان در محل کار نیز تغییر کرد به این صورت که در فروردین ماه یک سوم کارمندان در محل کار خود حاضر بودند و مابقی دورکار بودند.


در ادامه با رفع برخی محدودیت‌ها دو سوم به محل کار خود بازگشتند و مابقی از طریق دورکاری و یا استفاده از مرخصی به صورت نوبت‌بندی از حضور در محل کار معاف شدند و در عین حال ساعت کاری نیز به هفت و ۳۰ تا ۱۴ و ۳۰ دقیقه تغییر کرد.

 

حال با افزایش پرشتاب مبتلایان و جانباختگان، بسیاری دورکاری را حداقل اقدام برای کاهش خطرات می‌دانند. معاون نوسازی سازمان اداری و استخدامی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا در این خصوص گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا به اقتضای مصوبات ستاد ملی مبارزه با این بیماری، میزان حضور کارمندان در محل کار را تعیین می‌کردیم.

 

«علاء الدین رفیع زاده» افزود: آخرین بخشنامه‌ای که سازمان اداری و استخدامی درباره میزان حضور کارمندان به صورت کلی صادر کرده شد به این صورت است که دستگاه‌های اجرایی در صورتی می‌توانند کارمندان خود را دور کار کنند که زیرساخت لازم برای این منظور فراهم باشد.

 

معاون نوسازی سازمان اداری و استخدامی گفت: طبق بند پنجم بخشنامه هفتم خردادماه که به دستگاه‌ها ابلاغ شد، آمده است که در صورت تامین زیرساخت‌های لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی، کارمندان می‌توانند از منزل خدمات الکترونیکی ارائه کنند.

 

وی گفت: یکی دیگر از بخشنامه‌های سازمان اداری استخدامی که چند روز گذشته ابلاغ شد تمام کارکنان شاغل در ادارات، مراکز ارائه خدمات عمومی و واحدهای عملیاتی را ملزم به استفاده از ماسک در محل کار می‌کرد.

 

رفیع زاده افزود: مسوولان موظفند نسبت به استفاده ماسک توسط کارکنان نظارت داشته باشند و در صورت عدم پیروی مانع حضور آنها در محل کار شوند و غیبت روزانه تلقی شود.

 

وی درباره تعطیلی ادارات در روزهای آینده گفت: با شیوع کرونا وحدت فرماندهی در کشور وجود دارد و هر نوع تصمیم‌گیری در ارتباط با تعطیلی ادارات، کسب و کارها و ایجاد محدودیت‌ها، تنها با مرجعیت ستاد ملی مقابله با کروناست.

 

این مقام مسوول تاکید کرد: هر تصمیمی که در این ستاد اتخاذ شود برای همه لازم الاجراست. سازمان اداری و استخدامی نیز برابر تصمیمات کارگروه مقابله با کرونا بخشنامه به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ می‌شود.

 

معاون نوسازی سازمان اداری و استخدامی تصریح کرد: هر نوع اظهارنظر در خصوص تعطیلی ادارات بی اساس است و هر نوع تصمیم در این خصوص براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کروناست.

منبع : ایرنا

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار