کدام استان‌ها فردا سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۴ تعطیل شد؟ ورود به دانشگاه فرهنگیان آسان‌تر شد/ابلاغ مصوبه افزایش شرط سن ورود به دانشگاه فرهنگیان + جزئیات بارش برف و باران تا جمعه در تهران / هوا سردتر می‌شود مدارس و دانشگاه‌های جنوب استان بوشهر فردا ۲۵ آذر غیرحضوری شد مدارس آذربایجان شرقی در تمام مقاطع تحصیلی سه شنبه و چهارشنبه غیرحضوری شد مدیر مسئول پایگاه خبری «ایرانیان نیوز» به اتهام افترا مجرم شناخته شد هشدار قرمز هواشناسی در استان‌های جنوبی کشور بارش‌های ۲۰۰ میلیمتری برای برخی استان‌ها و حوضه‌های آبریز کشور هشدار طوفان و سیل؛ آماده باش مراکز درمانی از دوشنبه تا جمعه پرتاب لیوان از سوی معلم، دانش‌آموز بهارستانی را راهی بیمارستان کرد کشف گور ۶۲۰۰ ساله یک نوجوان هشدار قرمز هواشناسی برای ۴ استان کشور / جلسه اضطراری وزیر راه جزئیات تعطیلی مدارس فیروزکوه در روز دوشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۴  مهلت ثبت‌نام در آزمون کارشناسی‌ارشد سال ۱۴۰۵ تمدید شد هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان / خطر سیلاب و قطع برق در برخی استان‌ها تشدید فعالیت سامانه بارشی در سراسر کشور

شرایط مدرسه تلویزیونی در مواجهه با کرونا

مدیر شبکه آموزش سیما در برنامه «مدرسه ایران» حاضر شد تا با تشریح شرایط صداوسیما در مواجهه با بحران کرونا، به پرسش‌هایی درباره مدرسه تلویزیونی ایران، پاسخ دهد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۹ - ۱۸ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 08
کد خبر: ۴۹۷۸۴

به گزارش راهبرد معاصر، احمدی افزادی در توضیح شرایط شبکه آموزش در آغاز کرونا، افزود: مهم‌ترین ماموریت ما در مقطع کنونی، آموزش رسمی در بخش آموزش و پرورش است که با تعطیلی مدارس کشور و ورود شبکه آموزش و شبکه چهار، درحال انجام است. تمرکز اصلی ما در این مدت بر روی آموزش رسمی بوده‌است.

 

او در ادامه گفت: ما تا قبل از دوره‌ی کرونا به آموزش به این شکل نپرداخته بودیم، در نتیجه نقاط ضعف و قوتمان را در این زمینه نمی‌شناختیم. هشتم اسفند به یک‌باره تمام روش‌های آموزشی کشور تعطیل شدند ما در کمتر از ۴۸ ساعت اقدام به ساخت برنامه مدرسه تلویزیونی ایران کردیم، درصورتیکه برای ساخت برنامه‌های تلویزیونی دست‌کم دوماه زمان لازم است.

 

مدیر شبکه آموزش اظهار کرد: من معتقدم که این اتفاق و آموزش تلویزیونی مسیر آموزش کشور را تغییر داد. شعار شبکه آموزش، فرصت‌های برابر آموزشی است. مدرسه تلویزیونی ایران در راستای همین شعار بود. عصر رسانه‌ی معلم آغاز شده است. تاکنون به دلایل مختلف ورود به این عصر دشوار بوده است اما در این شرایط ما به این مهم نزدیک شده‌ایم.


او سپس در پاسخ به اینکه آیا قابلیت‌های این رسانه بیشتر نیست و نباید قبل از درگیری با کرونا به این مساله پرداخته می‌شد، گفت: کاری را که شده، کم ارزش نبینیم. ما در بحران مبنا را بر چیزی که هست قرار می‌دهیم، نه بایدها. مسئولیت رسانه در این نقطه رساندن پیام از گیرنده به فرستنده است. بهتر است بخشی از این بایدها را در آموزش و پرورش بررسی کنیم. محتوا و تامین دبیران کاملا در اختیار آموزش و پرورش بوده است. فرم پرداخت به این محتوا در حوزه اختیارات ما بود و طبق استانداردهایی که به ما دادند برنامه ساختیم.

 

مدیر شبکه آموزش ضمن گله از برخی انتقادات، افزود: خیلی از انتقادات را باید از آموزش و پرورش پیگیری کرد. صداوسیما در تمام عرصه‌ها دلسوزانه وارد می‌شود. در این موضوع هم همینطور بود. صداوسیما وارد میدان شد. بسیار اتفاق افتاده که برنامه‌های تلویزیونی و خبرنگاران رسانه‌ی ملی به موضوعی ورود کرده‌اند اما نهاد مسئول در نهایت حاضر نشده. در این حالت بی‌اعتمادی به رسانه‌ی ملی شکل می‌گیرد، با اینکه ما وارد بازی شده‌ایم. رسانه ملی در این آوردگاه نباید توسط کسانیک ه می‌توانند حمایت کنند تنها بماند.

 

همچنین سارا سلیمی، مهمان دیگر برنامه‌ی مدرسه ایران در قالب پیشنهاداتی بیان کرد: سرمایه‌گذاری در بخش آموزش در رسانه‌ی ملی در دو بخش می‌تواند باشد. در کنار معلمین و مسائل مربوط به تعلیم و تربیت، می‌توانیم از هنرمندان نیز کمک بگیریم.


برنامه مدرسه ایران کاری از گروه اجتماعی شبکه چهار سیما است که هر سه‌شنبه ساعت ۲۱ از این شبکه پخش می‌شود. بازپخش این برنامه صبح پنجشنبه ساعت ۹ خواهد بود.

انتهای پیام

کلمات کلیدی: مدرسه تلویزیونی
مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار