ارزش سهام عدالت امروز دوشنبه 23 تیر ۹۹-راهبرد معاصر

ارزش سهام عدالت امروز دوشنبه 23 تیر ۹۹

قیمت روز سهام عدالت امروز دوشنبه 23 تیر 99 مشخص شد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۲۳ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 13
کد خبر: ۵۰۴۳۲

به گزارش راهبرد معاصر قیمت روز سهام عدالت امروز دوشنبه 23 تیر 99 به 17 میلیون و 809 هزار تومان رسید. به این ترتیب قیمت روز سهام عدالت 352 هزار تومانی تا به امروز بیش از 17 میلیون تومان افزایش داشته است. لازم به ذکر است که قیمت دیروز سهام عدالت در پایان معاملات بازار 17 میلیون 18 هزار و 204 تومان بوده است.

 

در پی صدور دستور آزادسازی سهام عدالت، سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با راه‌اندازی سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت اقدام به ارائه جزئیات دارایی واقعی سهام عدالت مشمولان به‌تفکیک شرکت‌های بورسی و ارائه تعداد و ارزش هر سهم آن‌ها کرد.

 این سامانه بار دیگر در پایان معاملات چهارشنبه بِروزرسانی شده است و مشمولان می‌توانند با مراجعه به این سامانه از آخرین ارزش سهام عدالت خود که بر اساس قیمت‌های پایانی روز گذشته تهیه شده است آگاهی یابند.

لازم به ذکر است تنها کسانی که روش مالکیت مستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند می‌توانند جزئیات سهام خود را در سامانه استعلام مشاهده کنند.

بر اساس این گزارش کسانی که ارزش اولیه سهام عدالت آن‌ها ۵۳۲ هزار تومان است در پایان معاملات روز یک شنبه ۲۲ تیر ارزش سهام عدالتشان به ۱۷ میلیون و ۸۰۹ هزار و ۳۰ تومان رسیده است. این رقم در روز کاری قبل ۱۷ میلیون و ۱۸ هزار و ۲۰۴ تومان گزارش شده بود که بر این اساس سود ۷۹۰ هزار تومانی طی معاملات یک شنبه عاید مشمولان سهام عدالت با ارزش اولیه ۵۳۲ هزار تومانی شده است.

قیمت روز سهام عدالت

بانک ملی: تعهدنامه فروش سهام عدالت را به دقت مطالعه کنید

 

بانک ملی ایران در پی تماس های مکرر مشتریان درباره نحوه واریز مبالغ حاصل از فروش سهام عدالت، توضیحات تازه ای ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ،‌ روابط عمومی بانک ملی ایران، اعلام کرد: بر اساس تعهدنامه ای که، فروشندگان 30 درصد از سهام عدالت هنگام ثبت درخواست فروش امضا می کنند؛ کارگزار مجاز است سهام را به قیمتی که در لحظه فروش سهام در بازار امکان فروش آن را دارد، به فروش رساند.

 

فروشنده سهام همچنین تأیید کرده است که انتخاب زمان فروش و سهامی که باید به فروش برسد؛ بر عهده کارگزار با هماهنگی ناظر بازار است و در این خصوص اختیار تام به ناظر بازار و کارگزار می دهد.

 

از سوی دیگر دارنده سهام عدات هنگام ثبت سفارش فروش، تأیید کرده که اعتبار سفارش تا زمان اجرای مفاد سفارش بوده و حق تغییر و لغو آن را ندارد.

قیمت سهام عدالت

بند پایانی تعهدنامه نیز اذعان دارد که فروشنده حق هرگونه اعتراض در خصوص سهام انتخابی برای فروش، زمان فروش سهام و روش انتخابی بر مبنای تعداد سهام یا ارزش ریالی سهام، قیمت فروش سهام و هزینه‏ های قانونی کسر شده را از خود سلب کرده است.

 

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک ملی ایران نیز با بیان این که نمی توان زمان مشخصی برای فروش سهام و واریز وجوه ناشی از آن مشخص کرد؛ گفته است: کارگزاری تلاش می کند سهام را به نفع سهامدار بفروشد؛ بنابراین نمی تواند این کار را به هر قیمتی انجام دهد.

 

به گفته محمدحسن ابراهیمی، ثبت درخواست فروش سهام عدالت به معنی فروش قطعی آن نیست، فرایند فروش ممکن است کمی زمان بر باشد، اما کارگزاری پس از فروش قطعی، مبالغ دریافتی را طی روال قانونی به حساب صاحب سهام واریز خواهد کرد.

 

تکلیف وراث سهام عدالت مشخص شد

 

سخنگوی سهام عدالت گفت: وراث فعلا گواهی انحصار وراثت را از دادگاه صالحه دریافت کرده و صبر کنند تا ارتباط شرکت سپرده‌گذاری با قوه قضائیه به صورت مکانیزه برقرار شود.

سخنگوی سهام عدالت گفت: وراث فعلاً گواهی انحصار وراثت را از دادگاه صالحه دریافت کرده و صبر کنند تا ارتباط شرکت سپرده‌گذاری با قوه قضائیه به صورت مکانیزه ایجاد شود. طراحی ما به گونه‌ای است که نیاز به هیچ مراجعه حضوری نیست.

 

چه تعداد از مشمولان سهام عدالت ۳۰ درصد سهام خود را فروختند؟

 

وی درباره افرادی که هنگام ثبت نام در سامانه کارگزاری‌ها خطای معتبر نبودن شماره تلفن همراه دریافت می‌کنند، گفت: این افراد با مراجعه به سایت sahamedalat.ir می‌توانند اطلاعات خودشان را تکمیل کنند.

وی در پاسخ به این سوال که این افراد در ثبت نام در سامانه سهام عدالت مشکلی برای ورود ندارند و تنها مشکلشان ثبت نام در سامانه کارگزاری‌هاست، افزود: اگر تنها هنگام ورود به سامانه سهام عدالت کارگزاری‌ها این خطا روی می‌دهد، سامانه آن کارگزاری ایراد دارد و آن فرد باید کارگزاری دیگری را برای فروش سهام عدالت خود انتخاب کند.

دوشنبه 23 تیر 99

چگونه از کارگزار ناظر سهام عدالت خود مطلع شویم؟

 

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) با انتشار اطلاعیه‌ای، فرایند آگاهی سهامداران سهام عدالت از کارگزار ناظر خود را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش،  سهامداران با تماس با مرکز اطلاع رسانی سهام عدالت با شماره ۱۵۶۹ داخلی یک و وارد کردن کد ملی می‌توانند از کارگزار ناظر خود مطلع شوند.

با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد تماس‌های سمات مربوط به اطلاع از کارگزار ناظر سهامداران است، از ۲۱ تیرماه این امکان فراهم شده تا سهامدارانی که از کارگزار ناظر خود مطلع نیستند با تماس به مرکز اطلاع‌رسانی سهام عدالت که به صورت شبانه‌روزی فعال است، اطلاعات کارگزار ناظر خود را دریافت کنند.

براساس این اطلاعیه، بسترهای مناسب و اطلاعات جامع سهامداران عدالت از قیبل وضعیت سفارش، میزان واریزی، تاریخ واریز، وضعیت پرداختی‌ها، معتبر بودن شماره شبا در اختیار کارگزار ناظر قرار گرفته است به طوری که از این پس ارائه این اطلاعات تنها بر عهده کارگزار ناظر است.

آزادسازی سهام عدالت از جمله اقدامات مهم دولت تدبیر و امید بود که در نهایت در ۹ اردبیهشت‌ماه اجرایی شد.

ساز و کار مربوط به نحوه معاملات سهام عدالت به دستور رهبر معظم انقلاب در اختیار شورای عالی بورس قرار گرفت که جلسه‌ای در شورای عالی بورس در زمینه تصمیم‌گیری برای معاملات سهام عدالت به صورت اضطراری برگزار و تصمیمات لازم را در این زمینه اتخاذ کرد.

براساس تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه مقرر به فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت شد و به دنبال این تصمیم اعلام کردند افرادی که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند از تاریخ ۶ خرداد می‌توانند نسبت به فروش سهام خود اقدام کنند.

پرتفوی سهام عدالت با دارایی ۵۰۰ هزار تومان در تاریخ ۶ خرداد که نخستین روز از فروش این سهام بود، ارزشی بالغ بر هفت و میلیون و ۸۰۰ هزار تومان داشت که امروز (۲۳ تیر ماه) ارزش آن به بیش از ۱۷ میلیون تومان رسیده است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار