دستور کار وزارت دفاع برای ساخت ناوشکن سنگین ۶.۵۰۰ تُنی-راهبرد معاصر
دیدار سفیر جانباز ایران در لبنان با رهبر انقلاب + عکس پزشکیان در جلسه هیئت دولت: اجازه نمی‌دهیم در حریم جنگل‌ها کارخانه‌سازی شود سازوکار کمیسیون تلفیق برای تادیه بدهی دولت به صندوق‌های بازنشستگی مشاور سیاسی رئیس‌جمهور منصوب شد + جزئیات وزیر دفاع بر استمرار پشتیبانی ایران از محور مقاومت تاکید کرد استاندار گلستان انتخاب شد مسعود امامی یگانه استاندار اردبیل شد پزشکیان: من در خانه لباس گرم می‌پوشم؛ مردم هم همین کار را کنند امیر نصیرزاده: از هر لحاظ آماده پشتیبانی از سوریه هستیم معاون رئیس‌جمهور: نمی‌توانیم در تهران بنشینیم و برای تمام پهنه سرزمینی ایران نسخه واحد تجویز کنیم دستور رئیس جمهور درباره تسریع در ساخت کریدور ریلی رشت- آستارا وزیر دفاع وارد سوریه شد انتصاب محمود امانی طهرانی به سمت دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش ابوذر کوثری مدیرکل سیاسی وزارت کشور شد فرمانده سپاه سلمان: وجود اتباع بیگانه یکی از دلایل عمده حاشیه نشینی در سیستان و بلوچستان است

دستور کار وزارت دفاع برای ساخت ناوشکن سنگین ۶.۵۰۰ تُنی

رئیس سازمان صنایع دریای وزارت دفاع گفت: برای ساخت شناورهای سنگین هم برنامه گسترده ای از جمله ساخت ناوشکن سنگین ۶ هزار و ۵۰۰ تنی را در دستور کار داریم.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 18
کد خبر: ۵۰۴۵

به گزارش راهبردمعاصر؛ امیر دریادار رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به اینکه از ابتدای سال 1387 ساخت زیردریایی "فاتح" بنا به درخواست نیروی دریایی راهبردی ارتش در دستور کار وزارت دفاع و سازمان صنایع دریایی قرار گرفت، افزود: از همان ابتدا دفتر طراحی ویژه برای آن تشکیل شد که متخصصان این سازمان با توجه به تجربیات ساخت زیردریایی های کلاس سبک غدیر در آن جا سازماندهی شدند و عناصری از متخصصان نیروی دریایی راهبردی و عملیاتی به کمک ما آمدند و با استفاده از دیگر امکانات وزارت دفاع، کار طراحی آغاز شد.

وی با تاکید اینکه جزو 11 کشور برتر جهان در ساخت زیردریایی هستیم، ادامه داد: در طول مدت طراحی حدود 132 هزار سند طراحی برای این زیردریایی منتشر شد و بر اساس آن مرکز مهندسی ساخت، نقشه های طراحی را تولید کردند.

امیر دریادار رستگاری افزود: بیش از 412 هزار قطعه در این زیردریایی به کار رفته است و 30 هزار فعالیت اجرایی تعریف شد و در بازه حدود 4 میلیون و 202 هزار ساعت کار در مدت 10 سال، این زیردریایی ساخته شد که به نوعی رکورد محسوب می شود زیرا میانگین جهانی بین 12 تا 15 سال است.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اضافه کرد: بیش از 76 فناوری روز جهان در زیردریایی فاتح استفاده شد و بیش از 500 شرکت دانش بنیان تحقیقاتی، پژوهشی و دانشگاهی با ما در ساخت این زیردریایی همکاری کردند.

وی ادامه داد: این زیردریایی قابلیت آفندی و پدافندی بسیار خوبی را در زیر و سطح دریا دارد.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با اشاره به اینکه زیردریایی، قدرت آفرین است، گفت: زیردریایی‌ها موثرترین مولفه صحنه‌های نبرد دریایی هستند زیرا از محیط ناهمگن دریا به خوبی استفاده می کنند و ضربات شوک آور و ویرانگری را به نیروهای مهاجم وارد می کنند.

دریادار رستگاری افزود: در کنار ساخت زیردریایی، نیروی انسانی ماهر را هم تربیت کردیم و این ذخیره طلایی کشور است.­

وی با اشاره به اینکه به زودی طرح زیردریایی سنگین بعثت و ناوشکن سنگین را پیگیری خواهیم کرد، اضافه کرد: این پیشرفت ها در سخت ترین شرایط تحریم محقق شده و وزارت دفاع در این جنگ علمی، سربلند است.

دریادار رستگاری با بیان اینکه دانش ساخت زیردریایی در کشور بومی شده است، گفت: برای ساخت شناورهای سنگین هم برنامه گسترده ای از جمله ساخت ناوشکن سنگین 6 هزار و 500 تنی را در دستور کار داریم.

وی گفت: الگوها در ستاد کل نیروهای مسلح در همه زمینه ها از جمله رزم سطحی، رزم زیرسطحی، رزم هوایی و رزم حوزه زمینی در حال تدوین است که این الگوها مطابق توان صنعتی وزارت دفاع و دکترین دفاعی است.

دریادار رستگاری در پاسخ به این پرسش که آیا استفاده از پیشران‌های غیردیزلی و الکتریکی را در دستور کار داریم؟ گفت: رئیس جمهور دستور آن را داده بود. مطالعات اولیه آن انجام شد اما هنوز به طور رسمی آغاز نشده است. این توان علمی در کشورمان وجود دارد و آمادگی ساخت این پیشران ها را داریم.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با اشاره به اینکه پیشرانه های دیزلی، الکتریکی، توربینی، بخار و هسته ای در جهان وجود دارند، افزود: زمینه های ساخت و تولید همه انواع این پیشرانه‌ها در کشورمان وجود دارد و به محض اینکه دستور آن صادر شود به طور جدی می توانیم ساخت آن ها را آغاز کنیم.

امیر دریادار رستگاری اضافه کرد: در زمینه پیشرانه های الکتریکی، دستاوردهای بسیار خوبی را داشته ایم و علاوه بر حوزه نظامی در حوزه غیر نظامی هم ورود کردیم و نخستین سامانه رانش و واترجت 1500 اسب بخار را در 6 اسفند در دومین همایش پیشران های دریایی در دانشگاه صنعتی شریف رونمایی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تحریم ها برای ما فرصت است، گفت: در آینده نه چندان دور، نخستین توربین دریایی با توان بیش از 20 مگاوات را با همکاری شرکت های دانش بنیان داخلی برای شناورها خواهیم ساخت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار