نخست‌وزیر ارمنستان: تنها راه صلح گفت‌وگو است-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

نخست‌وزیر ارمنستان: تنها راه صلح گفت‌وگو است

نخست‌وزیر ارمنستان که این روز‌ها از سوی آذربایجان متهم به آغاز تنش نظامی است، گفت که گفت‌وگو با هدف دست‌یابی به صلح تنها راه پایان دادن به نزاع است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۲ - ۲۷ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 17
کد خبر: ۵۰۹۷۵

به گزارش راهبرد معاصر «نیکول پاشینیان»، نخست‌وزیر ارمنستان در واکنش به تنش نظامی اخیر بین این کشور و جمهوری آذربایجان در منطقه مرزی «تووز»، خواستار گفت‌وگو برای پایان دادن به این تنش شد.

او امروز در نشست «شورای اقتصادی اتحادیه منطقه اقتصادی اوراسیا» در «مینسک» گفت:‌ «راه حل نظامی برای تنش وجود ندارد و گزینه‌ای جایگزین برای گفت‌وگوهای صلح [با آذربایجان] نیست؛ گفت‌وگوهایی که به نفع همه ملت‌های منطقه ماست».

این اظهارات نخست‌وزیر ارمنستان در حالی است که وزارت دفاع آذربایجان، نیروهای ارمنی را به نقض آتش‌بس متهم کرده و گفته است که درگیری اخیر با حمله نیروهای نظامی ارمنستان به منطقه مرزی «تووز» آغاز شد و نیروهای آذربایجانی مجبور به واکنش شدند.

تنش نظامی بین باکو و ایروان یکشنبه این هفته آغاز شد و منجر به کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای دو طرف شد. هم‌اکنون تنش‌ها بین دو کشور کاهش یافته و در مناطق مرزی درگیر آرامش نسبی حاکم است.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با دعوت از دو طرف به آرامش، از آمادگی خو برای میانجیگری جهت حل مناقشه بین آذربایجان و ارمنستان و حل بحران «قره باغ کوهستانی» خبر داده است.

 

فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده