کشتی فرنگی ایران نایب قهرمان شد این مهاجم ایرانی بهترین بازیکن فصل گذشته لیگ امارات شد سردار آزمون برنده توپ طلای امارات شد + فیلم آخرین وضعیت آتش‌سوزی گسترده در انبار ساختمان شماره ۲ ساوه پیوستن مهاجم ۱۸ ساله به استقلال/پدیده جوان فوتبال اهواز کیست؟ مریم آزمون سرمربی تیم فوتبال زنان پرسپولیس شد پایان روز نخست بسکتبال کاپ آسیا با برد چین تایپه + نتایج رقابت‌ها بیش از ۲.۶ میلیون نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند وزیر راه: کاهش تراز آب خزر معیشت ساحل‌نشینان و کشتیرانی را تهدید می‌کند سردار رادان: دشمن دنبال براندازی بود، اما در تحقق هدفش ناکام ماند طرح جدید فرانسه و انگلیس برای مقابله با هجوم مهاجران شیخ نعیم قاسم: اگر سلاحمان را تحویل دهیم، تجاوز متوقف نخواهد شد نواف سلام: ارتش به تدوین طرحی برای انحصار سلاح مکلف شده است سرکنسول ایران در هرات: راه برای ورود قانونی اتباع افغانستان بسته نیست سخنگوی سپاه: معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی به‌نفع ایران تغییر کرده‌اند اسپانیا: الحاق غزه و کرانه باختری را هرگز به‌رسمیت نمی‌شناسیم

طولانی ترین زمان سفر با مترو و بالاترین بهای بلیت چقدر است؟

آیا می‌دانید طولانی ترین زمان سفر با مترو و بالاترین قیمت بلیت در متروی پایتخت چقدر است؟
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۵ - ۳۰ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 20
کد خبر: ۵۱۳۱۵

به گزارش راهبرد معاصر، استفاده از بلیت در حمل و نقل عمومی که امری رایج در همه کشورهای دنیاست هم‌پای توسعه و پیشرفت تکنولوژی تغییرات زیادی کرده است؛ در متروی تهران که سال 77 به بهره برداری رسید بلیت های کاغذی به مسافران عرضه می شد اما به تدریج انواع دیگری از بلیت ها مورد استفاده قرار گرفت و سعی شد در این زمینه تکنولوژی های روز دنیا به کار گرفته شود.

 

در حال حاضر آخرین تکنولوژی مورد استفاده در مترو، بلیت‌های اعتباری و QR-code (از جنس کاغذ) بوده که از نظر هزینه تولید، کارایی در استفاده و صرفه جویی در زمان خرید و غیره مقرون به صرفه است. اما توصیه مکرر شرکت بهره برداری متروی تهران به مسافران، استفاده از کارت‌های اعتباری هوشمنداست؛ زیرا علاوه بر صرفه جویی در هزینه و زمان، به دلیل استفاده از تکنولوژی روز دنیا در این کارت‌ها، کارایی بالاتری دارند.

 

مسافرانی که از کارت بلیت مبلغ‌دار استفاده می‌کنند با توجه به مسافت طی‌شده از اعتبار کارتشان کسر می‌شود اما هنگامی که مسافران ورودشان را ثبت می‌کنند مبلغ پایۀ کارت بلیت یعنی (400 تومان) از اعتبار کارتشان کسر می‌شود، هنگام ثبت خروج نیز با توجه به مسافت طی‌شده مابه‌التفاوت مبلغ سفر از اعتبار کارت کم خواهد شد.

 

درصورتی ‌که دارندگان کارت بلیت مبلغ‌دار هنگام خروج، بلیت خود را در دستگاه‌های کنترل قرار ندهند مابه‌التفاوت بالاترین بهای کارت بلیت مبلغ‌دار تا سقف 1500 تومان از اعتبار کارتشان کسر خواهد شد. مبلغ دریافت‌شده از مسافر صرفاً برای استفاده از مترو و حداکثر زمان لازم برای طولانی‌ترین سفر (120 دقیقه پس از ثبت ورود) است. ممکن است بلیت مسافران در طول مدت سفر کنترل ‌شود، به همین دلیل مسافران باید بلیت‌های خود را تا پایان سفر به همراه داشته باشند.

 

حداکثر زمان موردنیاز برای طولانی‌ترین سفر، یعنی 70 کیلومتر مسیر با عبور از 32 ایستگاه، سه خط و چندین ایستگاه تقاطعی با لحاظ‌کردن زمان‌های انتظار، کمتر از 120 دقیقه است که با پرداخت حداکثر 1500 تومان قابل‌انجام است و در حالت عادی هیچ‌یک از مسافران مشمول شرایط محدودیت زمانی مذکور نخواهند بود. حداکثر کرایۀ سفر که از مسافران دارای کارت بلیت اعتباری مبلغ‌دار کسر می‌‌شود معادل بلیت تک‌سفره 1500 تومان و مبلغ بلیت مسافران ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) 9 هزار تومان است.

 

منبع: تسنیم

کلمات کلیدی: مترو بلیت مترو
ارسال نظر