خبر مهم برای مشمولان کالابرگ/ کدام خانوار‌ها در اولویت افزایش اعتبار هستند؟ پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در ماه‌های آینده/ موج جدید گرانی در راه است؟ تغییر مهم در واریز یارانه نقدی/ این گروه یارانه دریافت نمی‌کنند اعلام محدودیت‌های عملیاتی فرودگاه‌های کشور همزمان با مراسم تشییع پیکر رهبر شهید انقلاب از 13 تا 17 تیر ابزار جدید محاسبه مستمری رونمایی شد / متناسب‌سازی بازنشستگان چقدر است؟ قیمت نفت امروز چهارشنبه ۳ تیر ۱۴۰۵ بارگذاری فیش حقوقی خرداد بازنشستگان اختلال خدمات کارت‌محور بانک‌ها رفع شد قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها امروز ۳ تیرماه ۱۴۰۵/ دلار در این کانال مهم قیمتی جابه‌جا شد + جدول پیش‌بینی دویچه‌بانک درباره قیمت طلا/ مسیر طلا کجاست؟ آخرین وضعیت اختلال بانکی/ چه زمانی همه خدمات به حالت عادی بازمی‌گردد؟ قیمت‌های عجیب میوه در بازار/ گیلاس، زردآلو، هلو و موز چند؟ رفع اختلال همه بانک‌ها تا پایان امشب خدمات کارتی کدام بانک‌ها مختل شده است؟ فرودگاه‌های تهران چه روز‌هایی تعطیل شدند؟ آخرین وضعیت اختلال بانک‌های ملی، صادرات، تجارت و توسعه صادرات / جزئیات رفع اختلال بانکی خدمات کارتی؛ افزایش سقف تراکنش‌ها

افزایش صادرات نفت ایران علی‌رغم تحریم‌ها

رویترز نوشت: صادرات نفت خام ایران در ژانویه بالاتر از حد انتظار بود و حدود ۱.۱ تا ۱.۳ میلیون بشکه در روز تخمین زده می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۲ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 February 20
کد خبر: ۵۱۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر ، صادرات نفت خام ایران در ژانویه بالاتر از حد انتظار بود و حداقل در ماه جاری ثابت باقی می‌ماند. برخی مشتریان به‌خاطر معافیت‌هایی که آمریکا اعطا کرده، خرید از ایران را افزایش داده‌اند.

 

میانگین ارسال محموله‌های نفتی در فوریه 1.25 میلیون بشکه در روز است، ولی در ژانویه بین 1.1 و 1.3 میلیون بشکه در روز بوده که بالاتر از حد انتظار است.

 

نرخ بالای صادرات نفت ایران بر قیمت نفت و هدف جهانی کاهش تولید در 2019 به‌رهبری اوپک تأثیر می‌گذارد. ایران که عضو اوپک است، از توافق کاهش تولید معاف شده است.

 

افزایش صادرات جمهوری اسلامی ممکن است آمریکا را وادار کند جریان نفت را مهار سازد. این کار ریسک افزایش قیمت نفت را بالا می‌برد چون واشنگتن در حال مهار صادرات نفت ونزوئلا هم هست.

 

صادرات ایران از زمان اجرایی شدن تحریم‌ها علیه این کشور در ماه نوامبر نامشخص است. در حالی که بسیاری عقیده دارند صادرات ایران به‌شدت کاهش یافته، جریان نفت آمار متفاوتی را نشان می‌دهد و این اختلاف آن‌قدر هست که بر قیمت نفت تأثیر بگذارد.

صادرات نفت ایران در فوریه نسبت به 1.1 میلیون بشکه در روز ماه ژانویه افزایش یافته است. صادرات ماه ژانویه با 1.3 میلیون بشکه در روز به سطح صادرات فوریه نزدیک‌تر است.

 

در هرصورت ارقام ژانویه بالاتر از تخمین‌های اولیه است. برخی پیش‌بینی کرده‌اند صادرات نفت خام ایران در ماه گذشته کمتر از یک‌میلیون بشکه در روز باشد یعنی به‌اندازه ماه دسامبر.

 

یک منبع که صادرات ایران را دنبال می‌کند، گفت که در ده روز اول فوریه صادرات ایران بیشتر از 1.1 میلیون بشکه در روز بوده و روی یک روند افزایشی قرار دارد.

 

واشنگتن به هشت کشور خریدار نفت ایران از جمله چین، هند، ژاپن و کره‌جنوبی معافیت داد. تمام این کشورها در فوریه از ایران نفت می‌خرند.

 

افزایش صادرات ایران دورنمای معافیت‌های کمتر را در آینده تقویت می‌کند.

آیا واشنگتن باید این معافیت‌ها را پس از انقضای دوباره تمدید کند؟ نماینده مخصوص آمریکا در امور ایران ماه گذشته گفت: شاهد کاهش عمیق‌تری در صادرات ایران خواهیم بود.

 

صادرات ایران به‌شدت نسبت به حداقل 2.5 میلیون بشکه در روز آوریل 2018 کاهش یافته است، یعنی یک ماه قبل از بیرون رفتن ترامپ از قرارداد برجام و اعمال دوباره تحریم‌ها.

 

تهران قول داده علی‌رغم تلاش آمریکا برای صفر کردن صادراتش، همچنان به صادرات نفت ادامه دهد.

ارسال نظر
captcha
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی:
غیر قابل انتشار:
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
0
0
فروش نفت تا کی؟ صادرات مواد خوراکی و دامی و ... جایگزین فروش نفت تا کی؟ بی لیاقتی مسولان ما که با فروش نفت به مفت خوری عادت کردند تا کی؟ تا کی هیچ صنعتی نداشته باشیم؟ تا کی مواد اولیه تولید پلاستیک و چسب و پارچه و رنگ و .... نداشته باشیم؟ چرا هیچ صنعتی نداریم و اگه داریم یا مواد اولیه نداریم یا تکنولوزیش وابستست . تولید لامپ های کم مصرف و ال ای دی و ... - تولید تلوزیون و لوازم خانگی خودرو سازی و همه اینهمه وابسته به خارج - (( چرا دولت ما تدبیر گر نیست؟ میخوایین بخورین بزارین راهشو من نشون بدم . بیاین جای دادن امتیاز واردات به اقازادهاتون تاسیس شرکت برای همون کالا رو بزنین براش ،صفر تا صد تولید داخلی تا علاوه بر اینکه ارز خارج نمیشه و بی نیاز میشیم ، کلی نیروی انسانی میرن سر کار و از طریق درامد شرکت پولدار میشن و صادراتم میکنیم با افتخار)) اگه از اول انقلاب درامد حاصل از نفت خرج واردات تکنولوزی یا ساخت انها در کشور توسط نخبگانمون میشد الان تحریم های امریکا که هیچ کل دنیا با ما ارتباط نداشتند مهم نبود چون در همه ضمینه ها خودکفا بودیم پول ملیمون ارزش داشت باید یک ریال ما ===یک دلار امریکا باشد نه چهارده هزار تومن ما یک دلار امریکا . واقعا افتضاحه افتضاح . دلار 3400 تومنی اولین دوران دوحانی افتضاح بود در خد شدید وای به حال الان قابل توصیف نیست. فقط متاسفم
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار