دبیران هیات رئیسه مجلس مشخص شدند دیدار فرمانده ارتش پاکستان با سرلشکر باقری‌ ترکیب نهایی دومین هیات رئیسه مجلس دوازدهم مشخص شد + اسامی نتیحه آرای ناظران هیئت رئیسه اجلاسیه دوم مجلس دوازدهم ابقای نیکزاد و حاجی بابایی در پست نایب رئیسی مجلس با ۱۱۱ رای قالیباف با ۲۱۹ رأی رئیس مجلس باقی ماند ترور قاضی دادگاه کیفری در شیراز توسط فردی ناشناس فرمانده کل ارتش خطاب به اسرائیل: برای وعده صادق کاملا آماده‌ایم پزشکیان: این‌گونه نیست که اگر با ما مذاکره نکنند و تحریم کنند، از گرسنگی خواهیم مرد، نه؛ صد‌ها راه وجود دارد تحقیق و تفحص مجلس از آزمون استخدامی آموزش و پرورش نماینده مجلس: انتخابات هیئت رئیسه مجلس فردا برگزار می‌شود فرمانده نیروی زمینی ارتش: سامانه مقابله با ریزپرنده‌ها طراحی شده است نماینده خوی: تعداد زیادی از کامیون‌ها در معرض مصادره دولت ترکیه هستند سرلشکر سلامی: در حالی که درگیر جنگی تمام‌عیار هستیم، هیچ نشانی از آشفتگی و هراس در کشور دیده نمی‌شود/ تسلیم را باور نداریم جراره: دولت در تعیین‌تکلیف نیرو‌های شرکتی دستگاه‌های اجرایی تعجیل کند

۳۰۰ هزار نفر، کمبود واقعی نیروی انسانی در آموزش و پرورش

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: با توجه به این که کمبود واقعی نیروی انسانی در آموزش و پرورش بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر است، از وزیر آموزش و پرورش درخواست کردیم، راهکارهای عملیاتی ارائه دهد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۲ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 14
کد خبر: ۵۴۷۹۸

به گزارش راهبرد معاصر حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان با اعلام خبر تشکیل جلسه این فراکسیون با وزیر آموزش وپرورش گفت، در این جلسه در ارتباط با نحوه فعالیت مدارس در سال تحصیلی در پیش رو با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا بحث وگفتگو شد.

وی تاکید کرد: کیفیت بخشی به آموزش های مجازی ودیجیتالی، زمینه سنجی میزان دسترسی دانش آموزان در اقصی نقاط کشور به آموزش های مجازی و ارائه راهکارهای عملی وجایگزین برای دانش آموزانی که زیرساخت های لازم برای بهره برداری از این آموزش ها را ندارند، به منظور تحقق عدالت آموزشی و تاکید بر حفظ،وارتقای کیفیت خدمات آموزشی وپرورشی در شرایط بحران کرونا از مهم ترین محورهایی بود که در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.

حاجی بابایی، با اشاره به کمبود شدید نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: با توجه به این که کمبود واقعی نیروی انسانی در آموزش وپرورش بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر است،  در این رابطه نیز از وزیر آموزش وپرورش درخواست شد، راهکارهای عملیاتی به منظور رفع این مشکل را در کوتاه مدت و میان مدت ارائه دهند، به گونه ای که دسترسی به آموزش و پرورش چه از نظر کمی و چه از منظر کیفیت برای همه کودکان و نوجوانان کشور ساده و امکان پذیر باشد.

وی  تقویت دانشگاه فرهنگیان را از اساسی ترین محورهای مورد تاکید در این نشست برشمرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان می تواند، هم در حل مشکل نیروی انسانی در کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت راهگشا باشد و همچنین با توجه به رویکردهای جدید آموزش و پرورش، برنامه ریزی برای ارائه آموزش های منزل محور و خانواده محور، را در دستور کار خود قرار دهد، تا بتوانیم، همه ظرفیت های موجود برای توسعه کمی و کیفی آموزش وپرورش را، مدنظر قرار دهیم.

رئیس فراکسیون فرهنگیان با اشاره به نیروی انسانی به عنوان یکی از مهم ترین زیر نظام های سند تحول بنیادین گفت: بعد از زیر نظام مدیریت وراهبری، زیر نظام نیروی انسانی بیشترین نقش را در تحقق اهداف سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش ایفا می کند.

وی گفت، یکی از راهکارهای سند تحول بنیادین برای ارتقای نیروی انسانی در آموزش وپرورش، که در برنامه ششم توسعه نیز مصوب شده است، برنامه رتبه بندی فرهنگیان است، که باید با توجه به مصوبات وقوانین فرادستی در آموزش و پرورش اجرایی شود.

حاجی بابایی همچنین از مراجعات و گله مندی بازنشستگان برای تاخیر در پرداخت پاداش پایان خدمت گفت و تاکید کرد، آموزش وپرورش رویه ای را باید در پیش بگیرد که در اولین فرصت ممکن، پس از صدور حکم بازنشستگی فرهنگیان، پاداش پایان خدمت، آنها پرداخت، شود، چرا که شرایط اقتصادی جامعه به گونه ای است که هرگونه تاخیر در پرداخت این پاداش، با کاهش ارزش پولی آن و درنتیجه نارضایتی فرهنگیانی که ۳۰ سال صادقانه خدمت کرده اند، می شود.

وی همچنین به مصوبه اخیر کمیسیون برنامه وبودجه برای اعمال مدرک فرهنگیان اشاره کرد و گفت، در هفته جاری،ایراد شورای نگهبان برای اعمال مدارک تحصیلی فرهنگیان مرتفع ومقرر گردید، پس از اعلام نظر مجدد شورای نگهبان مدارک تحصیلی فرهنگیان از ابتدای بهمن سال ۱۳۹۹ اعمال شود.

 

فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار