۲۴ هزار و ۸۰۰ نفر برای شغل دبیری و هنرآموزی جذب آموزش و پرورش می شوند-راهبرد معاصر

۲۴ هزار و ۸۰۰ نفر برای شغل دبیری و هنرآموزی جذب آموزش و پرورش می شوند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در فرآیند گزینش، حدود ۲۴۸۰۰ هزار نفر از بین پذیرفته‌شدگان مرحله اولیه جذب خواهند شد که اسامی این افراد در مرداد سال جاری اعلام می‌گردد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۴ - ۲۷ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 17
کد خبر: ۲۵۰۲۸۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمدمهدی کاظمی با اشاره به اهمیت تأمین معلم در سال تحصیلی جدید، افزود: آزمون استخدامی ویژه جذب دبیر و هنرآموز با هدف رفع نیاز مدارس، در اسفند ماه سال گذشته برگزار شد.

وی ادامه داد: نتایج اولیه این آزمون در اردیبهشت ماه سال جاری اعلام و قریب به ۵۰ هزار نفر در این مرحله موفق به کسب حدنصاب علمی لازم به منظور حضور در مرحله دوم شدند.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر جذب بهترین‌ها برای شغل معلمی، تصریح کرد: معلم تراز انقلاب اسلامی می‌تواند نسلی متخصص، متعهد، مؤمن و انقلابی را تربیت نموده و در همین راستا در تیرماه سال جاری بیش از ۷ هزار کانون ارزیابی تکمیلی تشکیل شد.

وی با اشاره به اهمیت این کانون‌های ارزیابی، افزود: در فرایند گزینش این کانون‌ها، حدود ۲۴۸۰۰ هزار نفر از بین پذیرفته‌شدگان مرحله اولیه جذب آموزش و پرورش خواهند شد که اسامی این افراد در مردادماه سال جاری اعلام می‌گردد.

کاظمی با اشاره به جزئیات فعالیت کانون‌های ارزیابی تکمیلی، گفت: در این کانون‌ها با بهره‌گیری از سه ابزار ارائه تحلیلی، بحث گروهی و ارائه تدریس، شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای داوطلبان سنجیده می‌شود.

وی افزود: رویکرد تحولی وزارت آموزش و پرورش در جذب شایسته‌ترین‌ها برای شغل‌های دبیری و هنرآموزی از سال گذشته آغاز و با تحول در منابع آزمون و تشکیل کانون‌های ارزیابی اکنون به بلوغ کامل‌تری رسیده است. / مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده