به گزارش راهبرد معاصر؛ قیمت روز خودروهای سایپا و ایران خودرو امروز بر اساس مشاهدات میدانی به دست آمد که بر اساس آن افزایش قیمت خودرو در بازار ایران همچنان ادامه دارد و طرحهای پیش فروش خودروسازهای بزرگ تاثیری در توقف قیمت خودرو نداشته است. قیمت روز خودروهای سایپا و ایران خودرو امروز جمعه ۳۱ مرداد ۹۹ را در زیر میبینید.
قیمت خودرو در بازار تحت تاثیر عواملی متعدد من جمله قیمت دلار نرخ ارز و حتی نرخ سکه و طلا قرار میگیرد و حالا که قیمت طلا لحظهای بالا و پایین میشود قیمت خودرو نیز همچنان سر به فلک کشیده است.
لازم به ذکر است با وجود طرحهای ویژهای که برای فروش محصولات دو خودروسازی بزرگ کشور اجرا شد تا شاید قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا کنترل شود، ولی باز هم شاهد سیر صعودی محصولات خودرو این دو کمپانی بزرگ خودروسازی هستیم.
از طرفی رئیس شورای رقابت با اعلام اینکه خودروسازان هر سه ماه یکبار میتوانند با تغییر نرخ تورم درخواست تجدیدنظر در قیمتها را داشته باشند، گفت: البته این موضوع باید با تأیید ستاد تنظیم بازار هم برسد.
رضا شیوا با اشاره به اینکه خودروسازان هر سه ماه یکبار میتوانند با تغییر نرخ تورم درخواست تجدیدنظر در قیمتها را داشته باشند، اظهار داشت: بر همین اساس خودروسازان درخواست خود را با استناد به هزینههای تولید به وزارت صمت ارسال میکنند و این وزارتخانه اقدام به دریافت نرخ تورم بخشی از بانک مرکزی میکند.
از سوی دیگر ستاد تنظیم بازار در خصوص قیمت خودروها، مجوز افزایش قیمت انواع خودروهای داخلی صادر شد که براساس آن محصولات ایران خودرو بهطور متوسط ۱۰ درصد و سایپا ۲۳ درصد افزایش قیمت پیدا میکنند. علاوه بر این، قیمت متعارف خودرو در کف بازار نیز همان قیمت تحویل خودرو در کارخانه بهاضافه حداکثر ۱۰ درصد تعیین شد؛ که البته با توجه به بازار ارز و طلا این قیمتها بسیار متفاوت میباشد.
قیمت خودروهای پرتیراژ مانند پراید بر اساس اعلام رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو درج شده است.
لازم به ذکر است به قیمت ابلاغ شده توسط شورای رقابت به خودروسازان داخلی، هزینههای بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، عوارض، هزینههای شماره گذاری و ... نیز اضافه خواهد شد.
قیمت روز خودروهای سایپا و ایران خودرو امروز جمعه ۳۱ مرداد ۹۹
سایپا
|
|
سایپا 111 (سفید) |
— |
توقف تولید |
|
|
|
سایپا 111 (تنوع رنگ) |
— |
توقف تولید |
|
|
|
سایپا 131 (سفید) |
— |
توقف تولید |
|
|
|
سایپا 131 (تنوع رنگ) |
— |
توقف تولید |
|
|
|
سایپا 132 (سفید) |
— |
توقف تولید |
|
|
|
سایپا 132 (تنوع رنگ) |
— |
توقف تولید |
|
|
|
سایپا 151 |
— |
65,400,000 |
|
|
|
سایپا 151 (آپشنال) |
— |
81,400,000 |
|
|
|
سایپا 151 (آپشنال) + رینگ آلومینیوم |
— |
— |
|
|
|
تیبا (رینگ فولادی) |
— |
43,460,000 |
|
|
|
تیبا (رینگ آلومینیومی) |
— |
54,040,000 |
|
|
|
تیبا 2 (سفید) |
— |
77,800,000 |
|
|
|
تیبا 2 (تنوع رنگ) |
— |
— |
|
|
|
تیبا2 پلاس |
— |
90,800,000 |
|
|
|
ساینا (ساده) |
— |
76,200,000 |
|
|
|
ساینا (آپشنال) |
— |
91,200,000 |
|
|
|
کوییک دندهای |
— |
94,400,000 |
|
|
|
کوییک R (سفید) |
— |
به زودی |
|
|
|
کوییک R (تنوع رنگ) |
— |
به زودی |
|
|
|
کوییک اتوماتیک |
— |
توقف فروش |
|
|
|
وانت زامیاد |
— |
80,900,000 |
|
|
|
وانت زامیاد (رادیال) |
— |
83,700,000 |
|
|
|
وانت زامیاد (آپشنال) |
— |
95,020,000 |
|
|
|
وانت زامیاد گازسوز (ساده) |
— |
95,700,000 |
|
|
|
وانت زامیاد گازسوز (آپشنال) |
— |
107,000,000 |
|
|
|
وانت زامیاد دیزل . یورو 5 |
— |
156,000,000 |
|
|
|
وانت پادرا (پلاس) |
— |
148,000,000 |
|
|
|
آریو (دنده ای) |
— |
توقف تولید |
|
|
|
آریو (اتوماتیک) |
— |
توقف تولید |
|
|
|
چانگان CS35 |
— |
توقف تولید |
|
|
|
کیا سراتو 2000 (اتوماتیک) |
— |
توقف تولید |
|
|
|
سیتروئن C3 (تیپ 1) |
— |
توقف تولید |
ایران خودرو
|
|
وانت آریسان |
— |
51,500,000 |
|
|
|
سمند LX |
— |
66,980,000 |
|
|
|
سمند EF7 |
— |
69,773,000 |
|
|
|
سمند EF7 دوگانه سوز |
— |
حاشیه بازار |
|
|
|
سمند سورن |
— |
82,558,000 |
|
|
|
دنا (تیپ 1) |
— |
83,623,000 |
|
|
|
دنا (تیپ 2) |
— |
توقف فروش |
|
|
|
دنا پلاس (تیپ 1) |
— |
110,934,000 |
|
|
|
دنا پلاس (تیپ 2) |
ناموجود |
توقف فروش |
|
|
|
دنا پلاس توربو (تیپ 1) |
— |
توقف فروش |
|
|
|
دنا پلاس توربو (تیپ 2) |
— |
حاشیه بازار |
|
|
|
پژو GLX 405 |
— |
توقف تولید |
|
|
|
پژو GLX 405 دوگانه سوز |
— |
توقف تولید |
|
|
|
پژو SLX 405 |
— |
91,600,000 |
|
|
|
پژو پارس |
— |
78,338,000 |
|
|
|
پژو پارس دوگانه سوز |
— |
80,643,000 |
|
|
|
پژو پارس LX . کد 21 |
— |
به زودی |
|
|
|
پژو پارس LX . کد 23 |
— |
به زودی |
|
|
|
پژو پارس LX . کد 24 |
— |
به زودی |
|
|
|
پژو پارس LX . کد 25 |
— |
105,100,000 |
|
|
|
پژو پارس اتوماتیک |
— |
به زودی |
|
|
|
پژو 207 . دندهای |
— |
122,500,000 |
|
|
|
پژو 207 . اتوماتیک |
— |
115,294,000 |
|
|
|
پژو 207 صندوقدار |
— |
حاشیه بازار |
|
|
|
پژو 206 . تیپ 2 (ساده) |
— |
90,611,000 |
|
|
|
پژو 206 . تیپ 2 (فول) |
— |
— |
|
|
|
پژو 206 . تیپ 5 (ساده) |
— |
103,404,000 |
|
|
|
پژو 206 . تیپ 5 (فول) |
— |
— |
|
|
|
پژو 206 صندوقدار (ساده) |
— |
حاشیه بازار |
|
|
|
پژو 206 صندوقدار (فول) |
— |
80,303,000 |
|
|
|
پژو 2008 |
— |
توقف تولید |
|
|
|
رانا LX |
— |
67,203,000 |
|
|
|
دانگ فنگ H30 (بدون رینگ) |
— |
توقف تولید |
|
|
|
رنو تندر E2 |
— |
توقف تولید |
|
|
|
رنو تندر پلاس دندهای |
— |
توقف تولید |
|
|
|
رنو تندر پلاس اتوماتیک (بدون رینگ) |
— |
توقف تولید |
|
|
|
رنو تندر پلاس اتوماتیک (با رینگ) |
— |
توقف تولید |
|
|
|
هایما اس 5 توربو ( S5 ) |
— |
178,370,000 |
|
|
|
هایما اس 7 توربو ( S7 ) |
— |
حاشیه بازار |
|
|
|
پیکاپ دوکابین فوتون . بنزینی |
ناموجود |
515,000,000 |
|
|
|
پیکاپ دوکابین فوتون . دیزل |
— |
555,000,000 |
|
|
|
سوزوکی ویتارا |
ناموجود |
توقف تولید |
|
|