استاندار ایلام: تردد از مرز مهران به ۲ میلیون نفر رسید وزیر کشور: دولت مصمم است اختیارات لازم را به استانداران تفویض کند پزشکیان: کریدور زنگزور آن چیزی نیست که در خبر‌ها بزرگنمایی شده؛ خواسته‌های ایران رعایت شده است مهاجرانی: حذف ۴ صفر از پول ملی به تصویب دولت رسید/پول اصلی، واحد بزرگتر «تومان» و واحد خُردتر «ِقران» خواهد بود تمدید حکم «علی احمدی» توسط دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام باقری کنی: ایران در جنگ ۱۲ روزه به بازدارندگی فعال دست یافت/ جمهوری اسلامی براحتی از موضوع زنگه‌زور نمی‌گذرد پیام امیر سرلشکر حاتمی به علی لاریجانی ابلاغ آخرین تقسیمات کشوری به استانداران جلسه سران قوا برگزار شد ولایتی: ایران مانع ایجاد کریدور آمریکایی در قفقاز می‌شود/خلع‌سلاح حزب‌الله؛ خوابی است که تعبیر نخواهد شد پزشکیان: بودجه طوری تدوین شود که محرومین بیشتر در توجه باشند انتقاد پزشکیان از پرداخت بی‌ضابطه ردیف‌های دستمزدی به مدیران ناکارآمد برآورد اولیه خسارات ناشی از جنگ ۱۲ روزه؛ ۹۰ درصد از آسیب‌ها مربوط به شهر تهران است سپاه پاسداران: آماده پاسخ پشیمان‌کننده به هرگونه تهدید و تعرض آمریکا و اسرائیل هستیم کشف بزرگ‌ترین محموله سلاح آمریکایی در شرق ایران/ دست موساد قطع شد
پورابراهیمی :

تجربه برجام درباره ایفای تعهدات بدون گرفتن تضامین کافی است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تجربه برجام درباره نگرفتن تضامین کافی است، گفت:‌فکر کنید اکنون ما CFT را پذیرفتیم چه تضمینی وجود دارد که فردا یک بهانه دیگری نباشد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 February 27
کد خبر: ۵۶۱۸
به گزارش راهبرد معاصر ، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  در مورد اظهارات رئیس‌جمهور در جلسه مجمع عمومی بانک مرکزی که عنوان کرد، مقام معظم رهبری، مجلس و دولت با لوایح 4 قلو مرتبط با FATF موافق هستند، پس چه کسی مخالف است، اظهار داشت: دو رویکرد نسبت به این لوایح با شدت و ضعف‌هایی مطرح است. قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم یکی از بحث‌های اصلی این لوایح است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به دو لایحه اصلاح ساختار اقتصادی که مربوط به مسائل داخلی است، اشاره کرد و گفت:‌ این دو لایحه نسبت به دو مورد دیگر از ضریب اهمیت فراوانی برخوردار نیست.

این نماینده مجلس ادامه داد: اولین رویکرد این است که با یک ادبیات علمی و تخصصی صحبت کنیم که بر این اساس هر چه شفاف‌تر عمل کنیم، در منطقه و داخل کشور کارآمدتر خواهد بود. مقابله با تأمین مالی تروریسم یک وظیفه است و ادبیات آن باید پایه علمی داشته باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به دومین رویکرد اشاره کرد و گفت: مسئله این است که آیا کسانی که این مسیر را پیگیری می‌کنند، اعم از عوامل داخلی یا بیرونی آیا چنین هدف‌گذاری علمی دارند؟ علائمی از آن داریم که این اتفاق نیفتاده است. اینکه مخالفیم دلیلش همین موضوع است. در مسائل کنوانسیون تأمین مالی تروریسم (CFT ) چه اتفاقی افتاده است، سوال این است، چه کسی امروز وجود دارد که شک نکند عربستان حامی تروریست در منطقه است و کشورهای اروپایی گردش‌های مالی را آنجا آورده‌اند.

به گفته پورابراهیمی، ادبیات دوگانه در تصمیمات وجود دارد. با یک توصیه که ایران را در جایگاهی قرار دهند که شفافیت داشته باشد، ما می‌گوییم این به سرمنزل مقصود نخواهد رسید، مگر ما تعهدات برجام را انجام ندادیم؟ فکر کنید اکنون پذیرفتیم چه تضمینی وجود دارد که فردا یک بهانه دیگری نباشد. گام به گام باید هر چه آنها می‌گویند، شود.

وی تأکید کرد: چه اشکالی دارد که آنها تعهدات برجامی را عمل کنند و ما نیز تعهدات CFT را انجام دهیم. بنابراین حتما با رویکردی که دولت و با این ادبیات که همه چیز را می‌خواهد در اختیار دیگران قرار دهد و هیچ تضمینی بابت آن نگیرد، مخالفیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، تأکید کرد: آقای ظریف رسماً در صحن مجلس گفت: من توصیه می‌کنم اما هیچ تضمینی نمی‌دهم، همین یک جمله کفایت می‌کند. تجربه برجام کافی است. دولت تضامین لازم را بگیرد با شفافیت مخالف نیستیم و حتماً انجام می‌دهیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تناقض جریان دوگانه غربی به کشورهای آسیایی مثل عربستان که دشمنی آنها کمتر از آمریکا نیست، نشان داده آنها دنبال شفافیت اقتصادی نیستند، بلکه از آن به عنوان ابزاری علیه جمهوری اسلامی استفاده کنند و ما باید حواسمان جمع باشد.

فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار