سخنرانی سید حسن نصرالله به مناسبت عاشورای حسینی-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

سخنرانی سید حسن نصرالله به مناسبت عاشورای حسینی

اگر تمامی جهان با اسرائیل سازش کنند ما این رژیم را به رسمیت نخواهیم شناخت.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 August 30
کد خبر: ۵۶۸۵۷

به گزارش راهبرد معاصر؛

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنان امروز خود به مناسبت عاشورای حسینی، در ابتدا این روز را به امت اسلامی و شیعیان و تمامی انسان‌های آزاده جهان تسلیت گفت و گفت که طبق معمول هرساله با ملاک قرار دادن حوادث آن روز کربلا، به مسائل امروز خواهد پرداخت.

 

او گفت که هر ساله این روزها خیابان‌های لبنان مملوء از محبین اهل بیت و عزادارن بوده اما امروزه به علت ویروسی که کل جهان را در بر گرفته خیابان‌ها خالی است و از خداوند می‌خواهیم تا خطر این ویروس را از تمامی ملت‌ها برطرف کند.

 

دبیرکل حزب الله لبنان سپس وارد مسائل منطقه‌ای شد و در یک مقدمه کوتاه گفت هنگامی که فرد در برابر اشغالگران و مهاجمان قرار می‌گیرد یا یک راه‌حل ذلیلانه را می‌پذیرد یا جنگی که بر او تحمیل شده را قبول می‌کند و به طور قطع مکتب کربلا پیام روشن و واضحی دارد که می‌گوید: «ملعون ابن ملعون مرا میان ذلت و شمشیرکشی مخیر کرده است و هیئات از این اینکه زیر بار ذلت برویم.»

 

سید نصرالله افزود: «در نبرد امروز منطقه دو موضع روشن در جنگ میان حق و باطل وجود دارد. در ابتدا فلسطین اشغالی است. اسرائیلی که از سال ۱۹۴۸ این سرزمین را علاوه بر جولان و مزارع شبعا و بلندی‌های کفرشوما را اشغال کرده است. این جبهه باطل است و تردیدی در آن نیست. حق فلسطینی‌هاست که از بحر تا نهر کشور خود را تشکیل دهند و حق مردم سوریه و لبنان است که اراضی خود را بازپس گیرند. ما در حزب‌الله لبنان و مقاومت اسلامی در روز دهم محرم بر التزام قاطع خود برای دشمنی با این رژیم تأکید می‌کنیم و اگر تمامی جهان رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسند ما به رسمیت نخواهیم شناخت.»

 

دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد که این جنبش در کنار هر گروه و فردی است که بخواهد با رژیم صهیونیستی مبارزه کند و مردم منطقه به دنبال زندگی همراه با عزت و مقابله با هیمنه آمریکا هستند.

 

او دولت آمریکا را جبهه باطلی دانست که خواهان سیطره و تسلط بر کشورهاست و به دنبال تاراج نفت و گاز و اموال منطقه است.

 

به گفته وی هنگامی که به مظاهر دشمنی و تجاوزات آمریکا در منطقه نگاه می‌کنیم و سیاست‌های این کشور برای به زانو در آوردن ملت‌ها را نگاه می‌کنیم می‌توانیم موضوع فلسطین را مثال بزنیم یا جنگ شش ساله یمن را و محاصره سوریه و قانون سزار و اشغالگری مستقیم آمریکا در شرق فرات و تاراج نفت سوریه را یادآور شویم. یا حمایت واشنگتن از سیاست سرکوب در بحرین و تلاش برای تسلط بر عراق را می‌بینیم و بیش از همه این‌ها مظهر تجاوزگری آمریکا را می‌توان در دشمنی بی پایان با ایران مشاهده کرد.

/ فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار