ادامه پیش تازی بایدن در نظرسنجی‌های ایالتی انتخابات 2020 آمریکا-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

ادامه پیش تازی بایدن در نظرسنجی‌های ایالتی انتخابات 2020 آمریکا

جدیدترین نظرسنجی‌های انجام شده برای انتخابات 2020 آمریکا، شکست ترامپ توسط بایدن در سه ایالت مینه‌سوتا، ویسکانسین و مین را پیش‌بینی می‌کنند. علاوه بر ترامپ، نسبت امتیازات بایدن با هیلاری کلینتون نامزد پیشین حزب دموکرات در انتخابات 2016 به حدی گسترده است که برای بسیاری غیرقابل باور به نظر می‌رسد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 September 19
کد خبر: ۵۹۴۷۴

پیشتازی قدرتمندانه بایدن در نظرسنجی‌های ایالتی همچنان ادامه دارد

 

به گزارش راهبرد معاصر، نیویورک تایمز در گزارشی به بررسی آخرین نظرسنجی‌های انتخاباتی 2020 آمریکا پرداخته است. این روزنامه تصریح می‌کند:

« تنها 47 روز دیگر تا برگزاری پنجاه و نهمین انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا فرصت باقی است و همچنان در اکثر نظرسنجی‌های انجام گرفته جو بایدن، نامزد حزب دموکرات نسبت به دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه، در صدر قرار دارد. ویسکانسین، مینه‌سوتا و مین سه ایالتی هستند که در چند روز گذشته، بالاترین آمار را در حمایت از بایدن به خود اختصاص داده‌اند.  با این حال این نتایجِ متفاوت حاصل از نظرسنجی‌های ایالتی و ملی سوالاتی را ایجاد می‌کند».

 

یک روز خوب دیگر برای بایدن در ویسکانسین

آخرین نظرسنجی انجام گرفته در ویسکانسین نشان داد که شانس پیروزی آقای بایدن در این ایالت با کسب شش امتیاز در میان رای دهندگان این ایالت، افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که نظرسنجی‌های پیش از این پیش‌بینی کرده بودند که بایدن با کسب تنها 5 امتیاز از رقیب جمهوری‌خواهش در این ایالت پیشی خواهد گرفت. این امتیاز می‌تواند بایدن را در موقعیت قوی قرار دهد و میزان پیشروی آرای انتخاباتی‌اش را در ویسکانسین تا 50 درصد و یا حتی بیشتر از آن بالا برد. ایالت ویسکانسین در انتخابات سال 2016 یکی از مهم‌ترین ایالت‌هایی بود که در آرای نهایی انتخابات الکترال، نقش بسیار مهمی در پیشروی ترامپ داشت. از این منظر ترامپ در این دوره امید بسیاری به این ایالت داشته و حتی بسیاری گمان می‌کردند این ایالت می‌تواند برای کمپین انتخاباتی جو بایدن یک چالش بسیار جدی محسوب شود. اکثر جمعیت رای دهنده در این ایالت قشر کارگران سفید پوستی هستند که در سال 2016 به ترامپ رای دادند. علاوه بر این، با وجود اینکه به نظر می‌رسید، بایدن در میلواکی، بزرگ‌ترین شهر ایالت ویسکانسین شانس پیروزی ضعیف‌تری نسبت به سایر مناطق حومه این ایالت داشته باشد، با این وجود بالاترین آرای نظرسنجی‌ها حکایت از معروفیت وی در این شهر دارد. سرانجام اینکه ناآرامی‌های ماه گذشته در کنوشا نیز عامل دیگری شده است تا ترامپ در این ایالت محبوبیت خود را از دست بدهد. در برابر کاهش محبوبیت ترامپ، این سوال ایجاد شده است که اگر رئیس‌جمهور اکنون نتواند شرایط این منطقه را به ثبات برساند، پس چه زمانی این کار را انجام خواهد داد؟

 

یک خبر غافلگیرکننده در مینه‌سوتا

تازه‌ترین نظرسنجی انجام گرفته توسط ای‌بی‌سی‌ نیوز و واشنگتن پست در مورد وضعیت مینه‌سوتا نشان می‌دهد که جو بایدن با 16 امتیاز هیلاری کلینتون را که تنها1.5 امتیاز در این ایالت به دست آورده بود، پشت سر گذاشته است. هر چند بسیاری معتقد هستند که بعید است بایدن در ایالت مینه‌سوتا واقعا 16 امتیاز دریافت کند. این نتیجه‌گیری در نظرسنجی منتشرشده می‌تواند سروصدای زیادی را به پا کند چرا که بسیار دور از ذهن خواهد بود. با این حال نتایج حاصل از این نظرسنجی در کنار نظرسنجی‌های باکیفیت دیگری همچون CBS News / YouGov و نیویورک تایمز قرار گرفته است که پیش‌بینی کرده‌اند، بایدن در مینوسیتا با کسب حداقل 9 امتیاز در زقابت‌های این دوره پیشتاز خواهد بود. به این ترتیب حتی اگر امتیاز بایدن در این ایالت 16 نباشد اما در هر صورت بسیار بزرگ و قابل توجه خواهد بود.

 

یک واقعیت بسیار غافلگیرانه‌تر در ایالت مین

دانشگاه کوینیپیاک نظرسنجی را در ارتباط با ایالت مین منتشر کرده است که نتایج آن برای حزب دموکرات بسیار حائزاهمیت و ارزشمند است. طبق نظرسنجی انجام گرفته جو بایدن با کسب امتیاز 21 در این ایالت بسیار محبوب بوده و دارای طرفداران زیادی است، این در حالی است که خانم کلینتون با 3 امتیاز توانست پیروزی در این ایالت را از آن خود سازد. علاوه بر این "سارا گیدئون" (نامزد حزب دموکرات برای انتخابات سنای آمریکا در ایالت مین) نیز در برابر سناتور رقیب جمهوری خواهش "سوزان کالینز") 12 امتیاز دیگر به دست آورده است.

شاید هم بتوان کمی در نظرسنجی انجام گرفته از سوی این دانشگاه به این خاطر که کاملا به سمت چپی‌های حزب دموکرات متمایل شده است، تعلل کرد. با این وجود حتی اگر امتیاز محاسبه شده برای بایدن در این نظرسنجی را به نصف هم تقلیل دهیم، او باز هم برای دموکرات‌ها در جایگاه خوبی قرار دارد. با این همه باید ایالت مین را ایالت بسیار کم‌حاشیه‌ای درنظرگرفت که کمتر می‌شود اخبار به دست آمده از وضعیت شهرهای آن را نایده گرفت و اینکه نتیجه نظرسنجی انجام گرفته برای این ایالت را دور از ذهن تصور کنیم، بسیار دشوار است با این وجود، در چند روز آینده ما یک نظرسنجی دیگری در مورد وضعیتِ مین از "کالج سینا" خواهیم داشت که به ما فرصت مقایسه و نتیجه‌گیری خواهد داد.

 

شکاف میان نظرسنجی‌های ایالتی و ملی؟

با وجود اینکه نظرسنجی‌های ایالتی، این هفته را برای بایدن بسیار خوب و یا حتی عالی پیش‌بینی کرده‌اند اما نظرسنجی‌های ملی از ثبات آرای به دست آمده برای وی در مقایسه با هفته‌های پیشین خبر می‌دهند. این آرای دوگانه پیش‌بینی را کمی دشوار خواهد کرد. از سویی نظرسنجی‌های ملی به این خاطر که بسیار بافاصله انجام شده و پراکنده هستند چندان قابل اعتماد نیستند و از سویی دیگر نتایجِ بسیاری از نظرسنجی‌های ایالتی، همانند دانشگاه کوینیپیاک (در حمایت از جوبایدن) از سوی شرکت‌ها و موسساتی انجام می‌شود که بایدن در پیشرفت عملکرد آنها نقش گسترده‌ای داشته است. با این وجود  این احتمال نیز وجود دارد که نتایج به دست آمده از هر دو گروه(ایالتی و ملی)صحیح بوده و شاید از یک شکاف واقعی خبر می‌دهند. به عنوان مثال، بهترین نتایج برای بایدن در نظرسنجی‌های ایالتی در مناطقی حاصل شده است که اکثرا سفید پوست هستند و نتایج نظرسنجی‌های ملی نیز از پیشتازی بایدن نسبت به کلینتون در ایالت‌های سفید پوست خبر می‌دهند و به همین خاطر است که بایدن در ایالت‌های همچون مینه سوتا و وین طرفداران زیادی به خود جلب کرده است.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده