گفتگوی تلفنی ظریف با همتای ژاپنی/ ظریف: توقع داریم دولت ژاپن مانع اقدام غیرقانونی آمریکا شود-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

گفتگوی تلفنی ظریف با همتای ژاپنی/ ظریف: توقع داریم دولت ژاپن مانع اقدام غیرقانونی آمریکا شود

در تماس تلفنی روز گذشته دکتر محمد جواد ظریف با همتای ژاپنی، در مورد تحولات بین المللی، منطقه و روابط دوجانبه تبادل نظر شد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۴ - ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - 2020 October 14
کد خبر: ۶۲۹۸۸

به گزارش راهبرد معاصر وزیر امور خارجه کشورمان انتخاب آقای سوگا به سمت نخست وزیر و همچنین انتصاب مجدد آقای موته گی به سمت وزیر امور خارجه را تبریک گفت و اظهار امیدواری نمود سیاست پیشین این کشور در تلاش برای ایفای نقش ژاپن در کمک به ثبات منطقه در دولت  آقای سوگا نیز ادامه یابد. 

دکتر ظریف با اشاره به لزوم استفاده جمهوری اسلامی ایران از منابع ارزی خود در ژاپن، اعمال محدودیت‌های غیر قانونی توسط رژیم آمریکا در این مسیر را محکوم کرد و جلوگیری از خرید دارو و غذا برای مردم ایران را جنایت علیه بشریت دانست. 

 


وزیر امور خارجه تاکید کرد از دولت ژاپن توقع داریم در چارچوب تعهد عام کشورها به اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت از جمله قطعنامه ۲۲۳۱ ، مانع از این اقدام غیر قانونی آمریکا شود.

 


ایشان همچنین از حمایت های ژاپن از ایران در مبارزه با کرونا تشکر و اظهار امیدواری کرد همکاری‌های دو کشور در روابط دوجانبه گسترش یابد.

 


در خصوص برجام ظریف تاکید کرد بسیار مهم است که تمام تلاش خود را بکار گیریم تا طرف های دیگر هم تعهدات خود ذیل این توافق را انجام دهند.

 

وزیر امور خارجه کشورمان بر نقش فعال و سازنده جمهور اسلامی ایران در ایجاد صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد و افزود :حضور نیروهای بیگانه نه تنها کمکی نمی‌کند بلکه موجب پیچیدگی و تشدید مشکلات در منطقه می‌شود.

 


آقای موته گی از ارسال پیام تبریک دکتر ظریف تشکر کرده و بر تقویت همکاری‌ها در مبارزه با کرونا و ارسال تجهیزات پزشکی با استفاده از منابع مالی ایران تاکید کرد و گفت موضع ژاپن در تلاش برای ثبات سازی در خاورمیانه تغییر نکرده است. 

موتگی گفت ژاپن همواره از برجام  حمایت کرده و می نماید.

سایت وزارت خارجه

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده