به گزارش راهبرد معاصر؛ قیمت روز خودروهای سایپا و ایران خودرو امروز بر اساس مشاهدات میدانی به دست آمد که بر اساس آن افزایش قیمت خودرو در بازار ایران همچنان ادامه دارد و طرحهای پیش فروش خودروسازهای بزرگ تاثیری در توقف قیمت خودرو نداشته است. با توجه به این قانون که خودروسازان میتوانند هر سه ماه قیمت خودرو را افزایش دهند باید منتظر ماند تا قیمت خودروها روز به روز بالاتر روند. قیمت روز خودروهای سایپا و ایران خودرو امروزجمعه ۲ آبان ۹۹ را در زیر میبینید.قیمت روز خودروهای سایپا در زیر آمده است. قیمت خودروهای ایران خودرو امروز جمعه ۲ آبان نیز در ادامه ذکر شده است. با توجه به اینکه سورن پلاس ایران خودرو مورد توجه عده زیادی از هم وطنان قرار گرفته در ادامه قیمت و مشخصات فنی سورن پلاس ایران خودرو را نیز بررسی کردیم.
قیمت خودرو در بازار تحت تاثیر عواملی متعدد من جمله قیمت دلار نرخ ارز و حتی نرخ سکه و طلا قرار میگیرد و حالا که قیمت طلا لحظهای بالا و پایین میشود قیمت خودرو نیز همچنان سر به فلک کشیده است.
لازم به ذکر است با وجود طرحهای ویژهای که برای فروش محصولات دو خودروسازی بزرگ کشور اجرا شد تا شاید قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا کنترل شود، ولی باز هم شاهد سیر صعودی محصولات خودرو این دو کمپانی بزرگ خودروسازی هستیم.
برای ثبت نام و پیگیری ایران خودرو و همچنین ثبت نام در سایت سایپا و پیگیری ثبت نام سایپا کلیک کنید.
از طرفی رئیس شورای رقابت با اعلام اینکه خودروسازان هر سه ماه یکبار میتوانند با تغییر نرخ تورم درخواست تجدیدنظر در قیمتها را داشته باشند، گفت: البته این موضوع باید با تأیید ستاد تنظیم بازار هم برسد.
رضا شیوا با اشاره به اینکه خودروسازان هر سه ماه یکبار میتوانند با تغییر نرخ تورم درخواست تجدیدنظر در قیمتها را داشته باشند، اظهار داشت: بر همین اساس خودروسازان درخواست خود را با استناد به هزینههای تولید به وزارت صمت ارسال میکنند و این وزارتخانه اقدام به دریافت نرخ تورم بخشی از بانک مرکزی میکند.
از سوی دیگر ستاد تنظیم بازار در خصوص قیمت خودروها، مجوز افزایش قیمت انواع خودروهای داخلی صادر شد که براساس آن محصولات ایران خودرو بهطور متوسط ۱۰ درصد و سایپا ۲۳ درصد افزایش قیمت پیدا میکنند. علاوه بر این، قیمت متعارف خودرو در کف بازار نیز همان قیمت تحویل خودرو در کارخانه بهاضافه حداکثر ۱۰ درصد تعیین شد؛ که البته با توجه به بازار ارز و طلا این قیمتها بسیار متفاوت میباشد.
قیمت خودروهای پرتیراژ مانند پراید بر اساس اعلام رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو درج شده است.
لازم به ذکر است به قیمت ابلاغ شده توسط شورای رقابت به خودروسازان داخلی، هزینههای بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، عوارض، هزینههای شماره گذاری و ... نیز اضافه خواهد شد.
نام خودرو | قیمت کارخانه (تومان) |
وانت آریسان | 120560.000 |
سمند LX | 94,800,000 |
سمند EF7 | 94,200,000 |
سمند سورن | 106,500,000 |
دنا (تیپ 1) | 122,500,000 |
دنا (تیپ 2) | توقف فروش |
دنا پلاس (تیپ 1) | 138,300,000 |
پژو GLX 405 | 74,990,000 |
پژو SLX 405 | 91,600,000 |
پژو پارس | 89,274,000 |
پژو پارس (اتوماتیک) | (قیمت بازار) 190,000,000 |
پژو 207 | 92,700,000 |
پژو 207 (اتوماتیک) | (قیمت بازار) 298,000,000 |
پژو 207 (صندوقدار) | نا معلوم |
پژو 206 (تیپ 2) | 90,611,000 |
پژو 206 (تیپ 2 فول) | نا معلوم |
پژو 206 (تیپ 5) | 103,404,000 |
پژو 206 (تیپ 5 فول) | نا معلوم |
پژو 206 (صندوقدار فول) | (قیمت بازار) 191,000,000 |
پژو 2008 | 114,994,000 |
رانا LX | 93,140,000 |
رنو تندر پلاس | توقف فروش |
هایما اس 7 (توربو اتوماتیک) | (قیمت بازار) 560,000,000 |
سوزوکی ویتارا | توقف تولید |
سورن پلاس | 147میلیون و 712 هزار و 100 تومان |
رانا پلاس | 144 میلیون و 804 هزار تومان |
نام خودرو | قیمت کارخانه (تومان) |
پراید 111 | (قیمت بازار) 132,500,000 |
پراید 131 | (قیمت بازار) 112,000,000 |
پراید وانت 151 | 65,000,000 (قیمت شرکت سایپا) |
پراید وانت 151 (آپشنال) | (قیمت شرکت سایپا) 72,510,000 |
تیبا (رینگ فولادی) | 61,305,000 |
تیبا (رینگ آلومینیومی) | 70.500.000 |
تیبا 2 | 77,800,000 |
تیبا 2 پلاس | 000,800,90 |
ساینا (ساده) | 65,770,000 |
ساینا (فول) | 91,200,000 |
ساینا (اتوماتیک) | توقف فروش |
کوییک | 82,000,000 |
کوییک R | 88,000,000 |
کوییک (اتوماتیک) | توقف فروش |
وانت زامیاد (گاز سوز) | 80,970,000 |
وانت زامیاد (گاز سوز آپشنال) | (قیمت شرکت سایپا) 95,000,000 |
کیا سراتو 2000 (اتوماتیک) | 295,000,000 |
سیتروئن C3 (تیپ 1) | 241,950,000 |
# مردم _ خودرو _ نخرید
تنها راه شکستن حصار گرانی خودرو بازکردن ورود خودرو های خارجی با مالیات پایین وداشتن سیاست درهای باز تافشار در داخل کشور کم بشود.وبازار خودرو به تعادل برسد.هیچ راه وجود ندارد.یاگزینه دوم اجازه بدهند سپاه وارتش ودیگر اورگانها اجازه بدهند بصورت رقابتی در بازار به تولید خودرو باکیفیت تولید کنند .هم باکیفیت از خودرهای خارجی به رقابت به پردازند دراین صورت اشفته گی بازار خودرو برطرف و به تعادل برسد.درغیراینصور وضعیت همیشه به همین منوال ادامه خواهدداشت.
مثل کشور مالزی وقتی یارانه ها را اجرای کرد.همه صنعت گران وخودروسازان وسیاست مداران وتولید کنندگان را دعوت کرد.وبه آنها اعلام کردوهشدار داد وظیفه دارید ظرف ۵ سال تولید و وصنعت خود رارشد وترقی وتوسعه و به صنعت خارج برسانی درغیراینصورت درهای باز می شود.وکالاهای خارجی وارد کشور میشود.چون یکی سیاست های غلط بعداز اجرا شدن یارانه ها سیاست درهای بسته است.که فشار مضاعف به کشورومردم در ارزاق وغیره بوجودآورده است.باید ما تغییر وتحول داشته باشیم.از حالت ایستا خارج شویم.وبه پویایی وتغییر تحول واقعی برسیم.باید اجازه بدهیم خودروی خارجی وارد کشور بشودوهم ما دراین فرصت تکنوروژی آنهارا کپی برداری وتغییروتوسعه در صنعت خودرو کالاهای مردم ایجادکنیم.وبجای تولید انبوه وبی کیفیت خودرو وکالا روبیاوریم.به تولید کم وباکیفیت قدم برداریم.آرام به صنعت خارج دست بیابیم.فعلابایددراین زمان گرانی ها کم بشود. باید سیاست درهای باز وبازارچه های مرزی را فعال وکالا های خارجی با مالیات کم و۲درصد بجای مالیات ۳۰درصد وارد بازارچه های مرزی وداخل کشور شود.و وارد کنندگان وصادرکنندگان راتشویق کرد.دراینصورت دست انحصارطلبان وران خوران دلار۴۰۰۰ تومانی پشت صحنه گرانی ها دست شان کوتاه میشود.باید بهمه کسانی سرمایه دارند می تواند فعالیت کننداجازه داد.نه افراد خاص و بدنه قدرت ونفوذ به همه کسانی می توانند.دراین عرصه خدمت کنند.تشویق کرد.وحالت انحصاری را ازچندافراد وابسته واندک گرفت وبه همه امتیاز مساوی داد وتشویق کرد.نه عده ای با مالیات دودرصد واردکنند وعده ای که خوشمان نماید۳۰ درصد مالیات کمرکی بدهند درداخل ضررکنند.ونتوانند رقابت کنند.مثل بازار موز یکی فلج شودو سود نمی برد وکالا یش فاسد مشود.ویکی بازاررابدست وسودکلان میبرد.انشاء الله یک روزی دست مافیای پشت پرده بدست سپاه مخلص امام زمان ریشه کن خواهدشد.العان بازار خودرو ومسکن یکته تاز گرانی کشور هستند.