قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز شنبه 10 آبان 99 + جدول-راهبرد معاصر

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز شنبه 10 آبان 99 + جدول

جدول قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز شنبه 10 آبان 99 اعلام شد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۲ - ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - 2020 October 31
کد خبر: ۶۵۰۵۰

راهبرد معاصر در بسته خبری قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز، به بررسی قیمت های می پردازد و بررسی های مختلف کارشناسان بازار را منتشر می کند.جدول قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز  شنبه 10 آبان 99 اعلام شد.

 

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز شنبه 10 آبان 99 + جدول

 

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار شنبه 10 آبان

بازار امروز شاهد کاهش قیمت دلار است که با افت ۱۲۰۰ تومانی به ۲۶,۸۰۰ (بیست و شش هزار و هشتصد ) تومان رسید. طلا و سکه هم ارزان شدند.

بازار طلا، سکه و ارز امروز شاهد کاهش نسبی قیمت‌ها نسبت به دو روز گذشته است.

هر اونس طلا، امروز به ۱,۸۷۹ (یک هزار و هشتصد و هفتاد و نه ) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۰۸ درصدی داشته است.

قیمت طلا امروز کاهش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز با افت ۵.۷۲ درصدی، از ۱,۲۴۲,۵۰۰ (یک میلیون و دویست و چهل و دو هزار و پانصد ) تومان به ۱,۱۷۵,۳۰۰ (یک میلیون و یکصد و هفتاد و پنج هزار و سیصد ) تومان رسید.

هر مثقال طلا ۱۸ عیار امروز با کاهش ۵.۸۱ درصدی، از ۵۳۸,۲۰۰ (پانصد و سی و هشت هزار و دویست ) تومان به ۵۰۸,۶۰۰ (پانصد و هشت هزار و ششصد ) تومان رسید.

قیمت دلار در بازار آزاد، امروز به ۲۶,۸۰۰ (بیست و شش هزار و هشتصد ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۴.۴۸ درصدی داشته است.

یورو در بازار آزاد امروز با کاهش ۱.۱۲ درصدی، از ۳۲,۶۰۸ (سی و دو هزار و ششصد و هشت) تومان به ۳۲,۲۴۸ (سی و دو هزار و دویست و چهل و هشت) تومان رسید.

در بازار امروز پوند نسبت به روز قبل ، با ۴۰۸ تومان کاهش، ۳۵,۸۶۳ (سی و پنج هزار و هشتصد و شصت و سه ) تومان نرخ گذاری شد.

 

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز شنبه 10 آبان 99 + جدول

 

درهم امارات (حواله) امروز با کاهش ۴.۱۳ درصدی، از ۷,۹۲۲ (هفت هزار و نهصد و بیست و دو ) تومان به ۷,۶۰۸ (هفت هزار و ششصد و هشت ) تومان رسید.

لیر ترکیه امروز با کاهش ۴.۲۵ درصدی، از ۳,۵۲۵ (سه هزار و پانصد و بیست و پنج ) تومان به ۳,۳۸۱ (سه هزار و سیصد و هشتاد و یک ) تومان رسید.

همچنین دلار کانادا با کاهش ۰.۸۷ درصدی نسبت به روز قبل ، ۲۰,۷۹۹ (بیست هزار و هفتصد و نود و نه ) تومان معامله شد.

دلار استرالیا، امروز به ۱۹,۶۰۹ (نوزده هزار و ششصد و نه ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۴.۱۴ درصدی داشته است.

قیمت سکه امامی، امروز به ۱۲,۸۰۰,۰۰۰ (دوازده میلیون و هشتصد هزار) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۷.۰۴ درصدی داشته است.

نیم سکه امروز با کاهش ۵ درصدی، از ۷,۳۵۰,۰۰۰ (هفت میلیون و سیصد و پنجاه هزار) تومان به ۷,۰۰۰,۰۰۰ (هفت میلیون) تومان رسید.

در بازار امروز ربع سکه نسبت به ۲ روز پیش، با ۳۵۰۰۰۰ تومان کاهش، ۴,۷۰۰,۰۰۰ (چهار میلیون و هفتصد هزار) تومان نرخ گذاری شد.

هر سکه گرمی امروز با کاهش ۱.۸۸ درصدی، از ۲,۷۰۰,۰۰۰ (دو میلیون و هفتصد هزار) تومان به ۲,۶۵۰,۰۰۰ (دو میلیون و ششصد و پنجاه هزار) تومان رسید.

 

قیمت طلا در روزهای آینده متلاطم خواهد شد؟

هفته نخست نوامبر نه تنها شاهد بزرگترین رویداد مورد انتظار سال خواهد بود، بلکه تصمیم نرخ بهره فدرال رزرو و برخی از مجموعه‌های اطلاعاتی کلیدی و نیز آمار اشتغال ماهانه (اکتبر) از جمله عواملی است که بر بازار فلزات گرانبها طی هفته آینده معاملاتی تاثیرگذار خواهد بود.

 

طلا در حال حاضر در سطح قیمتی بسیار ناپایداری قرار دارد که این شرایط به خصوص در هفته آخر اکتبر تشدید شد و در نهایت این فلز گرانبها با خروج از کانال ۱۹۰۰ دلار در هر اونس و در نهایت قیمت‌ها در روز پنجشنبه به پایین‌ترین سطح یک ماهه خود یعنی ۱۸۵۹ دلار در هر اونس رسید، اگرچه طلا در آخرین روز معاملاتی اکتبر، طلای آتی اکتبر با افزایش 0.65 درصدی بار دیگر به سطح 1880.60 بازگشت اما همچنان ماه اکتبر روند نزولی قابل توجهی را به ثبت رساند.

 

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز شنبه 10 آبان 99 + جدول

 

به گفته تحلیل‌گران، با وجود نوسانات اخیر، طلا فضای جهشی بسیار کمی پیش روی خود خواهد داشت، چرا که بیشتر اقدامات الگوریتمی سرمایه‌گذاران با عدم اطمینان برای حضور پررنگ در این بازار همراه است.

 

کوین گرادی رییس فونیکس فیوچرز اند آپشنز در این باره به کیتکو نیوز توضیح داد: حجم قراردادهای دسامبر بسیار کاهش یافته و اکنون تنها به ۱۳۴ هزار قرارداد رسیده است. بنابراین بسیاری از معاملات شکل الگوریتمی گرفته است. بسیاری از سرمایه گذاران این بازار در حال حاضر به حاشیه رفته‌اند و به نوعی اکنون شاهد افزایش نرخ حاشیه هستیم و این همان مساله‌ای که موجب تشدید صف‌های فروش در بازار فلزات گرانبها شده است.

 

با وجود عدم اطمینان سرمایه‌گذاری، تحلیل‌گران فروش طلا را پیش از انتخابات ریاست جمهوری توصیه نمی‌کنند. پیتر هاگ مدیر تجارت جهانی کیتکو متالز در این باره معتقد است: کسانی که طی ماه‌های گذشته برای سرمایه‌گذاری به بازار فلزات گرانبها وارد شده‌اند مطلقا در نوسانات پیش از برگزاری انتخابات نباید به فکر فروش باشند. افرادی که هنوز به این بازار وارد نشده‌اند و به فکر متنوع کردن ۱۰ درصد از سبد سرمایه خود هستند، از نگاه من تنها به اندازه ۳ درصد از سرمایه خود را می‌توانند با توجه به ریسک انتخاباتی به بازار طلا وارد کنند.

 

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز شنبه 10 آبان 99 + جدول

 

کاهش نرخ رسمی ۲۷ ارز

براساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز (شنبه ـ دهم آبان ۹۹) بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین قیمت هر پوند انگلیس ۵۴ هزار و ۳۸۵ ریال و هر یورو نیز ۴۸ هزار و ۹۹۸ ریال اعلام شد.

 

همچنین هر فرانک سوئیس ۴۵ هزار و ۷۸۷ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۷۳۹ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۴۱۰ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۵۷۱ ریال، روپیه هند ۵۶۴ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۷ هزار و ۲۴۲ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۱۸۵ ریال، یکصد ین ژاپن ۴۰ هزار و ۱۲۹ ریال، دلار هنگ‌ کنگ ۵ هزار و ۴۱۸ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۲ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۵۲۴ ریال قیمت خورد.

 

بر اساس این گزارش، نرخ دلار نیوزیلند ۲۷ هزار و ۷۵۳ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۵۸۶ ریال، لیر ترکیه ۵ هزار و ۳۳ ریال، روبل روسیه ۵۲۹ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۹ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۵۲۲ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۰ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۷۴۱ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۵۲۶ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۲۷۹ ریال، کیات میانمار ۳۳ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۵ هزار و ۴۳ ریال تعیین شد.

 

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز شنبه 10 آبان 99 + جدول

 

همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۵۱۲ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۸۲۰ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۲۷۶ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۵ هزار و ۶ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۱۱۳ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۶ هزار و ۹۵۱ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۷۰۴ ریال، لاری گرجستان ۱۲ هزار و ۹۸۸ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۸۵۱ ریال، افغانی افغانستان ۵۴۷ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۵ هزار ۹۷۰ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۲۱ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۶ هزار و ۵۲۵ ریال، سامانی تاجیکستان ۴ هزار و ۶۲ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار ریال ارزش‌گذاری شد.

 

ادامه افت هفتگی سکه و دلار

چنین کاهش نوسانی نشان می‌دهد نظر معامله‌گران نسبت به برنده انتخابات آمریکا به حالت میانه رسیده یا حداقل کمتر کسی حاضر است به خاطر پیش‌بینی‌‌اش از نتیجه انتخابات، خرید و فروش شدیدی انجام دهد.

 

معامله و خرید و فروش در بازاری که خبری مهم پیش روی خود دارد، دشوارتر می‌شود و به نظر می‌رسد برخی معامله‌گران در روزهای انتهایی هفته گذشته تصمیم گرفتند بیشتر تماشاچی وقایع و روند بازار باشند. در واقع، سخت شدن پیش‌بینی پیروزی ترامپ یا بایدن موجب شده به راحتی نتوان موقعیت خرید و فروش گرفت. البته بازار در دو هفته اخیر تا حدی پیروزی بایدن را پیشخور کرده است و گروهی از معامله‌گران تحت‌تاثیر نظرسنجی‌ها و شانس بالاتر این نامزد دموکرات در موقعیت فروش قرار گرفتند ولی با نزدیک شدن به انتخابات و افزایش تحریم‌های آمریکا در هفته گذشته، میزان تمایل به فروش هم تا حدی کاهش یافت.

 

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز شنبه 10 آبان 99 + جدول

 

البته فروش‌های سنگین ابتدای هفته به اندازه‌ای بود که روند هفته قبل بازارها را منفی نگه دارد. در واقع دلار با اینکه روز پنج‌شنبه ۱۰۰ تومان رشد کرد و به کانال ۲۸ هزار تومان برگشت، در مجموع در هفته گذشته ۷/ ۵ درصد از ارزش خود را از دست داد. در بازار سکه هم این فلز گرانبها روز پنج‌شنبه را با ۱۰۰ هزار تومان افزایش و قرار گرفتن بر سطح ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی به پایان برد ولی به واسطه ریزش‌های سنگین شنبه، دوشنبه و چهارشنبه بیش از ۱۰ درصد افت قیمت را تجربه کرد. سکه دو کانال مهم ۱۵ و ۱۴ میلیونی را در اولین هفته کامل آبان ماهی از دست داد.

 

با وجود افت شدید سکه در هفته گذشته، وضعیت بازار از اواخر روز چهارشنبه تا حد زیادی آرام‌تر شد و این امر می‌تواند نشان‌دهنده بالا رفتن احتیاط در بازار ارز و سکه باشد. البته سکه‌بازان و دلاری‌ها در پشت خط تا حدی خریدار شده بودند و این امر می‌تواند روند روز شنبه را تحت‌تاثیر قرار دهد. با این حال، با توجه به اینکه، بازار در هفته‌های اخیر بسیار به انتخابات آمریکا حساس شده، می‌توان حدس زد که این مساله نقش مهمی در نوسانات هفته جاری بازارها هم داشته باشد. احتمال دارد که در سه روز ابتدایی هفته بازارها در همان دامنه‌ای نوسان کنند که هفته گذشته در آنها قرار داشتند ولی اعلام نتایج انتخابات می‌تواند روند نوسانی سکه و دلار را در روز چهارشنبه شدت بخشد. برخی از معامله‌گران به‌دنبال آن هستند که با انتخاب بایدن با سرعت در مسیر فروش قرار بگیرند و عده دیگری اعتقاد دارند، با پیروزی ترامپ باید با قدرت در موقعیت خرید قرار گرفت.

 

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز شنبه 10 آبان 99 + جدول

 

در این میان، عده‌ای هم اعتقاد دارند در هفته‌های اخیر تحریم‌های آمریکا شدت گرفته و این مساله می‌تواند روند بازار در آینده نزدیک را تحت‌تاثیر قرار دهد. در آخرین خبرها عنوان شده بود که چند شرکت پتروشیمی ایرانی یا مشکوک به ارتباط با ایران تحریم شده‌اند. در مقابل عده‌ای باور دارند، افزایش دلار از شهریورماه تنها تحت‌تاثیر جو روانی نوسان‌گیران بود. از نگاه این گروه، پس از انتخابات آمریکا، دلار افت بیشتری را تجربه خواهد کرد، چرا که با متغیرهای کلان اقتصادی هماهنگ‌تر می‌شود.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار