نحوه ثبت نام و پرداخت وام یک میلیون تومانی کرونا / وام یک میلیون تومانی کرونا مرحله دوم کی واریز میشود؟-راهبرد معاصر

نحوه ثبت نام و پرداخت وام یک میلیون تومانی کرونا / وام یک میلیون تومانی کرونا مرحله دوم کی واریز میشود؟

رئیس بانک مرکزی از پرداخت وام یک میلیونی به یارانه بگیران خبر داد و جزئیات ان را تشریح کرد. نحوه ثبت نام و پرداخت وام یک میلیون تومانی کرونا اعلام شد که در ادامه ان را می خوانید.
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۸ - ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 18
کد خبر: ۶۷۳۱۶

به گزارش راهبرد معاصر رئیس کل بانک مرکزی در خبری دیشب اعلام کرد که قرار است به یارانه بگیرانی که از حقوق ثابت برخوردار نیستند وام یک میلیون تومانی داده شود. این وام با وامی که به یارانه بگیران در ماه رمضان سال جاری فرق دارد و به افراد خاص تعلق می گیرد. عبدالناصر همتی جزئیاتی از پرداخت وام یک میلیون تومانی کرونا را تشریح کرد. در ادامه نحوه ثبت نام و پرداخت وام یک میلیون تومانی کرونا را میخوانید.

 

نحوه ثبت نام و پرداخت وام یک میلیون تومانی کرونا / وام یک میلیون تومانی کرونا مرحله دوم کی واریز میشود؟

 

مجلس یازدهم طی طرحی اعلام کرد که یارانه سومی به مردم جهت تامین مایحتاج از 60 هزار تومان تا 120 هزارتومان پرداخت شود. این طرح با مشکلاتی رو به رو شد و لت با پرداخت آن موافق نبود. دولت اعلام کرد ک منابع مالی کافی برای پرداخت یارانه سوم وجود ندارد. شورای نگهبان نیز با پرداخت این یارانه موافقت نکرد و طرح یارانه 120 هزارتومانی مجلس رد شد.

 

بعد از آن عبدالناصر همتی از پرداخت وام یک میلیون تومانی کرونا خبر داد. حسن روحانی نیز در جلسه امروز از واریز کمک 100 هزارتومانی به یک سوم مردم در چهار ماه آذر، دی، بهمن و اسفند خبر داد.

 

وام یک میلیون تومانی کرونا  در ابتدای شیوع این بیماری به سرپرستان خانوارهایی که یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت می کردند و تمایل به دریافت این وام داشتند پرداخت شد.وام یک میلیون تومانی مذکور به صورت اقساط از مبلغ یارانه ماهانه سرپرستان خانوارهایی که این وام را دریافت کردند، کسر شد که این کسری همچنان نیز ادامه دارد.

 

نحوه ثبت نام و پرداخت وام یک میلیون تومانی کرونا / وام یک میلیون تومانی کرونا مرحله دوم کی واریز میشود؟

 

اکنون همتی رئیس کل بانک مرکزی از پرداخت وام یک میلیون تومانی دیگری خبر داده است که به نظر می رسد دایره شمول آن به وسعت وام یک میلیون تومانی قبل نیست.

 

جزئیات وام یک میلیون تومانی کرونا

رییس کل بانک مرکزی با انتشار یادداشتی در اینستاگرام، اعلام کرد: با توجه به توقف فعالیت برخی از مشاغل از اول آذر ماه، پرداخت یک میلیون تومان وام قرض الحسنه به ۱۰ میلیون سرپرست خانوارهای یارانه بگیر که درآمد ثابت ندارند با قبول مابه التفاوت سود توسط دولت از محل وام کرونایی انجام خواهد شد. عبدالناصر همتی اعلام کرد: مابهالتفاوت نرخ سود ۱۲ درصد تا سود وام قرض الحسنه را دولت باید تقبل کند. این وام برای افرادی که حقوق دولتی نداشته و فاقد حقوق ثابت هستند پرداخت خواهد شد.

 

همچنین رییس بانک مرکزی با اعلام موافقت با افزایش سقف صندوقهای با درآمد ثابت تا مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان، گفت: بانکها نیز توافق کردهاند با توجه به شرایط برخی از بانک‎های ناتراز، نرخ سود بین بانکی را حداکثر ۲۰ درصد تعیین و عملیاتی کنند. همتی در یادداشت دیگری نوشت: به منظور تقویت بازار سرمایه و نیز ارتقاء نقش بانک ها در اطمینان بخشی به فعالیت سرمایه گذاران در آن بازار، مواردی را به عنوان نظر بانک مرکزی در جلسه عصر دیروز شورای عالی بورس اعلام و تاکید کردم.

 

نحوه ثبت نام و پرداخت وام یک میلیون تومانی کرونا / وام یک میلیون تومانی کرونا مرحله دوم کی واریز میشود؟

 

وی افزود: وجود و گسترش فعالیتهای صندوق سرمایهگذاری فعال در بازار سرمایه، فرصت مناسبی برای سرمایهگذاران است، ضمن توصیه به افزایش ظرفیت سرمایهگذاری در اینگونه صندوقها، بانک مرکزی نیز برای کمک به تحقق این موضوع در خصوص صندوق هایی که بانک ها مدیریت صندوق را برعهده دارند، افزایش سقف صندوق های با درآمد ثابت را تا مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان بلامانع می داند.همتی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی تاسیس صندوق های جدید سرمایه گذاری با درآمد ثابت توسط بانک ها را بلامانع می داند.

 

رییس بانک مرکزی افزود: برای شرکتهای تامین سرمایه متعلق به بانکها که متقاضی افزایش سرمایه هستند تمهیدات لازم برقرار خواهد شد و از تسهیلات فوق نیز برخوردار خواهند شد.وی گفت: با توجه به نرخ سیاستی اعلام شده، بانک مرکزی نسبت به این نرخ در بازار بین بانکی پایبند و برنامه ریزی لازم در همین رابطه انجام داده است. بانک ها نیز توافق کرده اند با توجه به شرایط برخی از بانک های ناتراز، نرخ سود بین بانکی را حداکثر ۲۰ درصد تعیین و عملیاتی کنند.

 

 

وام یک میلیونی به کارگران پرداخت می شود؟

بنا به اعلام ایرانا این وام برای ۱۰ میلیون نفر که حقوق دولتی نداشته و فاقد حقوق ثابت هستند پرداخت خواهد شد. به این ترتیب به نظر می رسد این وام به کارگران نیز که حقوق ثابت دارند تعلق نخواهد گرفت.

 

در مورد این که این افراد چگونه شناسایی می شوند و چگونه باید برای دریافت این وام اقدام کنند، توضیحی در یادداشت رئیس کل بانک مرکزی نیست و متقاضیان واجد شرایط باید در انتظار اطلاع رسانی های بعدی باشند.

 

نحوه ثبت نام و پرداخت وام یک میلیون تومانی کرونا / وام یک میلیون تومانی کرونا مرحله دوم کی واریز میشود؟

 

یارانه ۱۰۰ هزار تومانی کرونا شامل چه کسانی می‌شود؟

از اول آذر ماه مبازره با ویروس کرونا وارد فاز جدیدی می‎‌شود. بر این اساس محدودیت‌های سخت گیرانه‌تری برای ترددهای بین استانی و داخل شهری و همچنین فعالیت‌های کسب‌وکارهای مختلف تعیین شده است.

 

تعطیلی شهرهایی که در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارند موجب نگرانی بسیاری از افراد شده است چرا که نگران تامین معیشت خود در این دوره هستند. تعطیلی و کسادی بازار در روزهای پیش رو سبب شده است تا دولت بسته کمک معیشتی را برای برخی از افراد در نظر بگیرد.

 

صبح امروز (چهارشنبه) حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت گفت: همزمان با اجرای تعطیلات از اول آبان ماه، فشار اقتصادی به مردم زیاد می‌شود، در این بین افرادی که حقوق ثابت نمی‌گیرند دچار مشکل می‌شوند. بر این اساس به یک سوم جامعه برای چهار ماه یک بسته کمک معیشتی اعطا خواهد شد.

 

نحوه ثبت نام و پرداخت وام یک میلیون تومانی کرونا / وام یک میلیون تومانی کرونا مرحله دوم کی واریز میشود؟

 

به گفته رئیس جمهور بسته کمک معیشتی دولت به یک سوم جامعه اعطا می‌شود. همچنین افرادی که مشمول این کمک خواهند شد در ماه آذر، دی، بهمن و اسفند ماهانه به ازای هر نفر، ۱۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

 

بر این اساس اگر جامعه هدف این بسته معیشتی یارانه بگیران باشند، حدود ۸ میلیون نفر مشمول آن خواهند شد و اگر کل ایرانیان در این طرح در نظر گرفته شوند، ۲۶ میلیون نفر، این بسته کمک معیشتی را دریافت خواهند کرد.

 

روحانی امروز همچنین از پرداخت یک وام یک میلیون تومانی به ۱۰ میلیون خانوار هم خبر داد.

 

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار