لاریجانی: برخی فکر می‌کنند جنگ خاتمه یافته و اقداماتی برای به هم زدن یکدستگی میان مردم انجام می‌دهند/ مسئله هم‌بستگی ملی به هیچ عنوان حاشیه‌ای نیست برنامه ویژه فراجا برای مقابله با تروریست‌ها شهادت یک حافظ امنیت در عملیات مقابله با تروریست‌ها/ هشدار فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه به تروریست‌ها وزیر دفاع: جنگ ۱۲ روزه شکست‌پذیری رژیم پلید اسرائیل را اثبات کرد پزشکیان: نمی‌توانیم تصمیمی بگیریم که بعداً اگر مشکلی پیش آمد بگوییم چاره‌ای نداشتیم؛ باید به فکر عوارض هرتصمیمی باشیم دیدار لاریجانی با خانواده شهید سردار مهدی ربانی واکنش علی مطهری به انتشار مصاحبه اش درباره ساخت بمب اتم توسط ترامپ وزیر کشور: نزدیک به ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از اتباع غیر مجاز به کشور خود بازگشته‌اند/ برنامه‌ها برای بازگرداندن ۲ میلیون نفر باقی‌مانده هم ادامه خواهد یافت سرلشکر حاتمی: نیروهای مسلح با آمادگی کامل در برابر تهدیدات دشمن ایستاده‌اند پزشکیان: از پشتیبانی و حسن‌نظر مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه های خارجی علم الهدی: می‌خواهند مشهد را مرکز تفریح کنند این خلاف شان امام رضاست رهبر معظم انقلاب: سپر پولادین اتحاد مردم و مسئولان و نیروهای مسلح نباید خدشه دار شود سخنگوی وزارت دفاع: رژیم صهیونیستی برای نجاتش به آمریکا پناه برد سپاه پاسداران: با تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در کنار دولت و ملت ایستاده‌ایم

قاضی زاده هاشمی:مسئولیت عقب‌ماندگی نظام مالیاتی کشور متوجه دولت است

نایب رئیس مجلس گفت: مسئولیت عقب‌ماندگی نظام مالیاتی کشور و عدم اجرای مالیات بر مجموع درآمد، که از همه اقشار به اندازه درآمدشان مالیات عادلانه بگیرد مستقیماً متوجه دولت است.
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۲ - ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - 2020 December 13
کد خبر: ۷۰۳۴۶

به گزارش راهبرد معاصر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در جمع برخی از اقتصاددانان در مورد بودجه 1400 با اشاره به در نظر گرفتن فروش 2 میلیون 300 هزار بشکه نفت گفت: اگر فروش 2٫300 میلیون بشکه نفت در سال 1400 محتمل هم باشد، اتکاء بودجه به این میزان فروش نفت بدون کسب اطمینان از تحقق این درآمد نفتی، مانند ساختن خانه بدون گذاشتن ستون است.

وی افزود: نباید با فرض تحقق یک امر احتمالی هزینه‌های دولت را بدون پشتوانه بالا ببریم و کشور را در مسیر بدون بازگشت و بن‌بست گرفتار کنیم. 

رییس فراکسیون اقدامات پیش‌دستانه در برابر آمریکا ادامه داد: این که پیش از استقرار دولت جدید در امریکا، فرض را بر لغو تحریم‌ها بگذاریم و روی درآمد فروش نفت در صورت لغو تحریم‌ها حسابی باز کنیم، قدرت چانه زنی کشور را در هر مذاکره احتمالی به شدت پایین می‌آورد. قهرمانان دیپلماسی باید این را بلد باشند که دیپلماسی بر اساس قدرت چانه زنی کار می کند و نه بر اساس خیال‌بافی‌های سیاسی.

قاضی زاده در پاسخ به این پرسش که دولت چه درآمدهایی را باید جایگزین این درآمد نفتی کند ادامه داد: دولت باید تلاش خود را برای مدیریت هزینه‌ها بگذارد و این افزایش 53 درصدی هزینه‌ها پذیرفتنی نیست. ضمن این که کاهش نسبت مالیات به GDP نشان می‌دهد دولت تلاشی برای ایجاد و اصلاح پایه‌های مالیاتی و ارتقاء عدالت مالیاتی بین همه اقشار درآمدی و کاهش فرار مالیاتی ندارد.

نایب رئیس اول مجلس خاطر نشان کرد: مسئولیت عقب‌ماندگی نظام مالیاتی کشور و عدم اجرای مالیات بر مجموع درآمد، که از همه اقشار به اندازه درآمدشان مالیات عادلانه بگیرد مستقیماً متوجه دولت است اما گویا افرادی اصرار دارند کشور را وابسته به درآمد نفتی نگاه دارند و برای جبران کسری بودجه از بدترین نوع مالیات ستانی یعنی مالیات تورمی استفاده کند.

وی افزود: حتی در این شرایط اقتصادی که می‌توان کاهش درآمد نفتی را تبدیل به فرصتی برای قطع وابستگی بودجه به نفت کرد، دولت می‌خواهد کسری فروش نفت را نیز تبدیل به بدهی جدیدی برای دولت آتی از طریق اوراق سلف نفتی کند و به هر طریق موجبات بقای وابستگی بودجه به نفت را فراهم آورد.

تسنیم

ارسال نظر