قالیباف: جای خالی سیاست‌گذاری صحیح در تخصیص ارز ترجیحی/ مرغ 30 هزار تومانی نتیجه سوءمدیریت در توزیع ارز است-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

قالیباف: جای خالی سیاست‌گذاری صحیح در تخصیص ارز ترجیحی/ مرغ 30 هزار تومانی نتیجه سوءمدیریت در توزیع ارز است

رئیس مجلس گفت: درباره عرضه و کنترل ارز ترجیحی که در کشور هزینه می‌شود هیچ نوع سیاست‌گذاری درستی وجود نداشته و آثار آن را در زندگی مردم محروم نمی‌بینیم.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۰۲ دی ۱۳۹۹ - 2020 December 22
کد خبر: ۷۱۳۶۵

به گزارش راهبرد معاصر،   محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه 2 دی ) در آئین افتتاح 28 هزار پروژه عمرانی و اشتغال‌زایی بنیاد برکت اظهار داشت: احساس شرمندگی می‌کنم ولی می‌‌گویم ارز ترجیحی که در کشور توزیع می‌شود هیچگونه سیاست‌گذاری صحیح در عرضه و کنترل که منجر به آثار تخصیص این ارز در زندگی مردم محروم جامعه باشد نمی‌بینیم.

 

وی افزود: امروز از یک طرف تلاش می‌کنیم که 200 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی کنیم ولی از طرف دیگر 4 تا 5 میلیارد دلار را در 9 ماه گذشته به بدترین شکل ممکن و با سوء مدیریت توزیع می‌کنیم که نتیجه آن مرغ کیلویی 30 هزار تومان است که البته این موضوع ضعف است.

 

رئیس مجلس گفت: تا این‌ها را حل نکنیم خداهم به کارهای ما برکت نمی‌دهد.

 

* بی عرضگی و دوری از فرهنگ کار عامل اصلی مشکلات

رئیس مجلس با بیان اینکه اگر امروز کسی به شما اعلام کرد که مشکلات کشور به علت نبود امکانات و پول است، هرگز از او نپذیرید، گفت: امروز ضعف مدیریت، بی عرضگی در تصمیم و دوری از فرهنگ کار و تلاش و فرصت دادن به سوداگران و دلالان است که باعث شده آنها صدها میلیارد پول به دست بیاورند.

 

قالیباف تصریح کرد: اگر ما تحریم‌ها را برداریم، امیدوارم برداشته هم بشود، اگر فکر کنیم به ثبات اقتصادی و رشد اقتصادی می‌رسیم با این روش مدیریت، باید بگویم، خیر.

 

رئیس مجلس گفت: زمانی که کشور ۱۱۰ میلیارد دلار درآمد داشته کسری بودجه هم داشته است، کسری بودجه کشور این‌گونه جبران نمی شود.

 

وی افزود:‌ باید فرهنگ خداباوری داشته و به سنت های الهی باور داشته باشیم؛ همان باوری که انقلاب را به پیروزی رساند؛‌همان باوری که مردم و شهدا دوران دفاع مقدس با حداقل‌ها و به عبارتی با هیچ چیزی و با دست خالی آن افتخارات را آفریدند.

 

وی گفت: امروز باید با همان باورها بتوانیم بر مشکلات فائق آییم و اثر تحریم را خنثی کنیم./ فارس

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار